Citat:
Ursprungligen postat av
andy-seagal
jag förstår mig inte på många människors liv. om man har ett lågutbildat jobb eller högutbildat jobb så lever ändå de flesta samma liv, det är bara att de är slavar på jobbet, kommer hem och äter och sen slötittar på något program och sen går och lägger sig och så är det 5 dar i veckan. sen gör dem bara det roliga på lördagarna. och sen ska många gå ut med hunden och plocka upp hundskiten. jag stör mig på människor som inte kopplar av i livet och har ett roligt fritt liv. jag stör mig på människor som hela tiden ska ha projekt att göra som t.e.x renovera hela huset hela tiden och möblera det som IKEA. Jag själv ska ta ett enkelt städjobb och ha roligt varje dag med mina polare. titta på tv-serier, koppla av äta resturang mat.
Tycker du har en mycket sund inställning till livet. Tyvärr har majoriteten blivit systematiskt hjärntvättade av media och skolväsendet att livet går ut på att konsumera och vara "en god medborgare" (dvs. icke-tänkande, icke-kritiserande och slaviskt arbetande).
Är inne på samma tankar som du, fast jag tänker jobba lite hårdare som ung och sedan försöka pensionera mig vid 35-40 med en stor hög pengar av min investerade pengar från varje lön. Sen blir det bara mat, öl, chilla, resa resten av livet

.