Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-10-17, 18:39
  #1
Medlem
På huden runt omkring nyckelbenet har det för tredje gången, vad jag noterat i alla fall, kommit små, små röda prickar. Tidigare gånger har prickarna funnits kvar i cirka två veckor, men nu den tredje gången jag får prickarna så har de suttit kvar i mer än 2 veckor och de vill inte försvinna. Storleken på prickarna varierar mellan 1 till 2 millimeter i diameter. Märkligt nog uppträder de endast på min vänstra sida. Kanske beror det på att jag ibland bär tunga väskor med axelbandet på just den vänstra axeln?

Bilder:
http://tinypic.com/view.php?pic=244t...5#.UmAQHxDomio
http://tinypic.com/view.php?pic=2mx0...5#.UmAQRBDomio

Vad är det för jävla prickar och hur blir jag av med dem? Jag har kollat på vårdguiden och liknande och har sett mer än 10 olika typer av röda prickar/utslag man kan ha på huden men ingen typ stämmer in på dessa. Bör man gå till läkaren eller vad? Känner ingen påverkan alls av detta fenomen, tvärtom slår jag nya rekord i löpning och tyngdlyftning och jag äter nyttigare och nyttigare mat. Hur blir jag av med det?
Citera
2013-10-17, 18:44
  #2
Medlem
hashish-boys avatar
axelbandet kan ju klart skapa små blodutgjutningar, sen har jag en tråd färskt på minnet som tog upp ämnet vägglöss så jag slänger in en puck på att det är orsaken bara för att jävlas
Citera
2013-10-17, 18:47
  #3
Avstängd
Åldersfläckar.
Citera
2013-10-17, 18:52
  #4
Medlem
Megasavantens avatar
Började också få sådana där prickar runt bröstet som växte fram i samband med styrketräning och intensiv löpning. Dina ser inte ut att vara cherry hermangioma utan bara som vanliga blodkärlsmärken, i så fall också helt ofarliga (enligt det man vet idag i alla fall). Skulle gissa på att du också fått det i och med din träning. Oftast är det ju gamlingar som har gammal hud som får sådana här framträdande prickar, så möjligtvis att det skulle hjälpa att börja smörja in huden med olja eller hudkrämer för att hålla den ung och fräsch, men det är bara spekulationer från min sida.
Citera
2013-10-17, 19:07
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hashish-boy
axelbandet kan ju klart skapa små blodutgjutningar, sen har jag en tråd färskt på minnet som tog upp ämnet vägglöss så jag slänger in en puck på att det är orsaken bara för att jävlas


Om det är orsakat av vägglös borde det väl klia och dessutom vara mer utspritt över kroppen? Och inte koncentrerat till en liten del av hela kroppen.
Citera
2013-10-17, 19:28
  #6
Medlem
hashish-boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Framtidsoptimist
Om det är orsakat av vägglös borde det väl klia och dessutom vara mer utspritt över kroppen? Och inte koncentrerat till en liten del av hela kroppen.

inte fan vet jag, de kanske bor i hans säng och han kanske sover på samma sida varje natt

jag utgav mig aldrig som expert på området.
Citera
2013-10-18, 11:40
  #7
Avstängd
Jag har frågat dr. och man får sånt nä man blir äldre, känns ju som man är värsta pensionären.
jag har 2st.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback