Du har fått en apparat med 2 knappar, den ena knappen gör att du dör direkt (hjärtat stannar) medan den andra knappen gör att "1<X" antal andra personer som du inte känner dör. Du får en vecka att tänka på det så det inte blir ogenomtänkt.
Skulle du alltid välja att du själv dör? Hur många andra personer ska dö på den andra knappen för att du ska offra dig?
Jag skulle inte offra mig.
Och om det är människor som jag iaf inte känner som dör så spelar det inte mig någon roll, det dör folk jag inte känner i tusental varge dag.
hehe intressant fråga
jag skulle nog faktikst ändå välja att de jag inte känner dör, eller känns så just nu iaf. skönt att man inte har sådana vall i verkligheten
Blir det allmänt känt att jag överlever genom att offra andra? Om det förblir min egen hemlighet räknar vi offren i tiotusental. Jag har ett rymligt samvete och är ganska mån om min egen överlevnad.
Även om det skulle bli känt att det var jag som stod bakom massakern så skulle jag trycka på knappen, om inte annat skulle jag köpt mig lite tid. Egoism for teh win!