2005-07-06, 15:34
Medlem
KillYourGods avatar
Jag skulle ta livet av hela mänskligheten, hellre än att jag själv dog först. Om jag är den siste kvar på jorden, då är det klart att jag skulle ta livet av mig själv sen, för att det blev ensamt...
Citera
2005-07-06, 16:14
Medlem
Bottenskraps avatar
Jag trycker gärna lite på knappen ändå, även om jag inte riskerar att annars dö.. är det lugnt eller?
Citera
2005-07-06, 16:25
Medlem
hagge3s avatar
Jag skulle trycka på den andra knappen, jag skiter väl i de människor jag inte känner eller har träffat?
Citera
2005-07-06, 16:47
Medlem
requiem_s avatar
Eftersom man inte verkar behöva vara inlåst i ett rum och trycka på maskinen så skulel jag ta med mig den. Bra för vredesmod när man sitter någonstans. Kan man välja vilka man vill döda? Utrota en hel del människor skulle man kunna göra om jag får leva vidare.
Citera
2005-07-06, 16:56
Medlem
Läskigs avatar
Självklart väljer jag att överleva, oavsett hur många andra som dör, för det första så är det endå inte jag som dödar dom, för det andra skulle världen må bättre av lite mindre folk, för det tredje så har jag svårt för att bry mig om helt okända männsikor...
Citera
2005-07-06, 20:35
Medlem
demiurgen_s avatar
"En glödgad tumme"

Citat:
medan den andra knappen gör att "1<X" antal andra personer som du inte känner dör.

Om vi höftar lite kan vi säga att en tredjedel av jordens befolkning är överflödig i någon mening; Kriminella, mördare, ekonomiska bördor osv. Om jag då tryckte på knappen så skulle det vara 33% chans att det var bra att någon försvann, det är bättre än vad de flesta rättsystem o liknande klarar av!

Min världsbild är realistisk-
Citera
2005-07-06, 20:42
Awaiting Email Confirmation
Ola Hanssons avatar
Den här leken kan man variera med frågor som inte har lika uppenbara svar. Hur ställer man sig till detta, exempelvis:

Antingen mister man sin högra arm (vänstra, om vänsterhänt) eller så dör världens samtliga valar, pandor, geparder, gorillor och tigrar i en förskräcklig sjukdom.

Själv är jag mycket förtjust i min högra arm. Proteser verkar så trist. Valar å andra sidan, bah... valkött är överreklamerat. Gillar inte smaken.
Citera
2005-07-06, 20:51
Medlem
mycket svårt dilemma. jag antar att det är lätt att här och nu säga: en hel del människor skulle kunna få dö för min skull. samtidigt, hur skulle det kännas efteråt? skulle jag inte plågas av tanken att tusen oskyldiga människor dött för att jag ska kunna sitta och äta rostade mackor på morgonen? Varje sekund av mitt liv som jag inte utnyttjade på ett bra sätt skulle tankarna på de oskyldiga döda förfölja mig, pressen på att göra något betydelsefullt skulle bli enorm.

antagligen skulle jag förr eller senare bli så deprimerad och få såna skuldkänslor att jag tog livet av mig

Jag kan inte ta ställning än..
Citera
2005-07-06, 21:12
Medlem
hagge3s avatar
Illustreras inte detta i någon bok?
En karaktär får precis samma fråga, men då handlar det om pengar och ett stort antal kineser som kommer att dö.

Minns inte vilken bok det är.
Citera
2005-07-06, 21:27
Moderator
impieteers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henkko
antagligen skulle jag förr eller senare bli så deprimerad och få såna skuldkänslor att jag tog livet av mig

Jag kan inte ta ställning än..

Ska du ha skuldkänslor för att du inte tog livet av dig? Nä, jag skulle nog käka rostbröd med gott samvete, jag.
Citera
2005-07-06, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av impieteer
Ska du ha skuldkänslor för att du inte tog livet av dig? Nä, jag skulle nog käka rostbröd med gott samvete, jag.

hehe

men eftersom jag känner efter och tänker en hel del så skulle jag älta detta till döddagar. (tror jag iaf)
Citera
2005-07-06, 21:41
Medlem
Bråkmakarns avatar
Jag skulle trycka på den andra knappen, och skulle inte ha några bekymmer med det i mitt fortsatta liv.

Antagligen skulle alla som jag inte har nån relation till få dö innan jag började tveka lite. Syrran och brorsan skulle iofs få dö. och farsan. Men inte morsan, och inte min hund. Skulle vara svårt som fan att låta syrrans unge dö för min skull, så det vette tusan..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in