• 5
  • 6
2005-07-15, 10:42
Medlem
snuttes avatar
Är det enbart anonyma människor på andra knappen hade jag tryckt på den. Men blandar man in flickvänner, syskon och sånt då vette fan.
Citera
2005-07-15, 11:38
Medlem
Det är väl många som har varit döda en kort stund just av hjärtstillestånd.. såå jag skulle gjort en stor j-la PR-grej av det, tryckt på knappen som dödat mig (inte för jag bryr mig om andra människor utan för att framstå som en hjälte) sen skulle jag snällt låtit doktorerna återuppliva mig och levt som en lycklig hjälte resten av mitt liv.
Citera
2005-07-15, 11:43
Medlem
MYRSLOKENs avatar
Jag hade inte offrat mitt eget liv till några jag inte känner.!!
De enda jag hade kunnat offra mitt liv för är mina barn.
Citera
2005-07-15, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av __olof
Även om det resulterat i din död? det är det frågeställningen går ut på

Självklart, vore väl allt bra egoistiskt annars? Skulle inte vilja leva med vetskapen att jag dödat en person.
Citera
2005-07-15, 22:22
Medlem
snuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ni-MH
Du har fått en apparat med 2 knappar, den ena knappen gör att du dör direkt (hjärtat stannar) medan den andra knappen gör att "1<X" antal andra personer som du inte känner dör. Du får en vecka att tänka på det så det inte blir ogenomtänkt.

Skulle du alltid välja att du själv dör? Hur många andra personer ska dö på den andra knappen för att du ska offra dig?

Jobbig fråga!

Om det bara var helt okända i massdödsknappen, så skulle jag aldrig trycka så jag dog.

Om det var vänner, släkt och familj i massdödsknappen så kan jag inte svara på det. Det går helt enkelt inte att svara på!
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in