Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2005-07-06, 07:31
  #1
Medlem
Alex Supertramps avatar
Ja, rubriken sägen nog det mesta. Jag skall köpa en racer cykel. Vad skall jag tänka på, och vilken cykel är att rekomendera?
Snälla, kom gärna med tips.
Citera
2005-07-10, 22:11
  #2
Medlem
danbanans avatar
Gå till en riktig cykelaffär som kan hjälpa dig ordentligt t.ex Cykelcity.
Carbon eller aluminiumram är det som gäller, carbongaffel med ovanrör i aluminium är att rekommendera, jag hade problem som fasen att montera min fullcarbongaffel så jag bytte.

Har för övrigt kört på 2 Eddy Merckxcyklar och är supernöjd, hade en Basso emellan men inte lika bra.
Citera
2005-07-11, 01:28
  #3
Medlem
jean-wims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alex Supertramp
Ja, rubriken sägen nog det mesta. Jag skall köpa en racer cykel. Vad skall jag tänka på, och vilken cykel är att rekomendera? Snälla, kom gärna med tips.
Du får väl vara lite mer detaljerad. Vilken prisklass? Vad har du tänkt använda den till etc.

Det trevligaste är givetvis att gå till en cykelaffär där de sätter ihop ram, hjul och övriga delar enligt dina mått och önskemål. Idag finns det dock mycket bra färdigmonterade cyklar i olika prisklasser. Så kolla in båda alternativen. Gör lite research. Beställ t.ex. CykelCitys katalog och läs in dig på utrustning, märken och 'grupper'.
Citera
2005-07-11, 09:42
  #4
Medlem
tjohos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jean-wim
Du får väl vara lite mer detaljerad. Vilken prisklass? Vad har du tänkt använda den till etc.

Ska inte dra några förhastade slutsatser, men jag tror han ska cykla på den.
Citera
2005-07-11, 10:40
  #5
Medlem
jean-wims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjoho
Ska inte dra några förhastade slutsatser, men jag tror han ska cykla på den.
Duh! Ska han ha den till vätternrundan en gång, eller har han tänkt gå med i en klubb och börja tävla. Eller bara lite allmän motion.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback