Citat:
Ursprungligen postat av
Bullfetta
Jag jobbar som behandlingsassisten inom den sociala resursförvaltningen och jag har inte hört talas om något fall där socialtjänsten förlorat i en tingsrätt. Möjligen - när jag tänker efter - så var det en manlig behandlinsassistent som var kontaktperson åt en tjej i 20-årsåldern. Hon polisanmälde honom för sexuella trakasserier och det gav honom en varning. Inget skadestånd till målsäganden dock.
Kom ihåg att socialtjänsten kallades för "fattigvården" tidigare, och dom fattiga har sällan haft något större anseende inom rättsväsendet. Men om du är kvinna så ökar dina chanser att vinna. (urs rimmet)
Nu är ju du förvisso ett troll, och ett tämligen löjligt sådant dessutom, men nu dillar du ju lite mer än vanligt.
Sen när började Tingsrätten dela ut
varningar som påföljd?
Och varför skulle "brottsoffret" ha något skadestånd när din påhittade GM inte fällts för något brott?
Skadeståndsmål är civilrättsliga (och tas bara upp av Åklagaren i resurssparande syfte, vid fällande dom)så är du säker på att det var Tingsrätten du var i när du hittade på den här historien...?