• 2
  • 3
2014-05-04, 06:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
Jag jobbar som behandlingsassisten inom den sociala resursförvaltningen och jag har inte hört talas om något fall där socialtjänsten förlorat i en tingsrätt. Möjligen - när jag tänker efter - så var det en manlig behandlinsassistent som var kontaktperson åt en tjej i 20-årsåldern. Hon polisanmälde honom för sexuella trakasserier och det gav honom en varning. Inget skadestånd till målsäganden dock.

Kom ihåg att socialtjänsten kallades för "fattigvården" tidigare, och dom fattiga har sällan haft något större anseende inom rättsväsendet. Men om du är kvinna så ökar dina chanser att vinna. (urs rimmet)

Nu är ju du förvisso ett troll, och ett tämligen löjligt sådant dessutom, men nu dillar du ju lite mer än vanligt.

Sen när började Tingsrätten dela ut varningar som påföljd?
Och varför skulle "brottsoffret" ha något skadestånd när din påhittade GM inte fällts för något brott?
Skadeståndsmål är civilrättsliga (och tas bara upp av Åklagaren i resurssparande syfte, vid fällande dom)så är du säker på att det var Tingsrätten du var i när du hittade på den här historien...?
Citera
2014-05-06, 14:14
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thyrsos2
Nu är ju du förvisso ett troll, och ett tämligen löjligt sådant dessutom, men nu dillar du ju lite mer än vanligt.

Sen när började Tingsrätten dela ut varningar som påföljd?
Och varför skulle "brottsoffret" ha något skadestånd när din påhittade GM inte fällts för något brott?
Skadeståndsmål är civilrättsliga (och tas bara upp av Åklagaren i resurssparande syfte, vid fällande dom)så är du säker på att det var Tingsrätten du var i när du hittade på den här historien...?

Du läser ju som ett troll. Jag kan mitt jobb så vi stannar där, för mitt förra svar blev raderat. Du har inte tillfört något som jag inte tidigare visste, så försök att läsa som en högre tjänsteman är du snäll.

Nu tycker jag vi låter TS berätta om hur det hela slutade.
Citera
2024-03-03, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dikten
Idag har jag varit på ett soc möte och den nya tanten säger att de skall granska sig själva. Det finns en eventuellt en grund för Lex Sara. Den nya soc säger att jag ska göra en IVO eller JO anmälan.

Ringde till polisen och ärendet avseende tjänstefel soc ligger hos en åklagare. Det kommer att bli ett förhör med mig.

Ge mig styrka, jag kommer att kämpa för min unge tills jag dör!!!!

Hur har det gått??
Citera
2024-03-03, 11:19
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dikten
Känner själv en stor maktlöshet/sorg och vi är även rädda för socialtjänstens maktfullkomlighet.
Agerandet/motdraget från socialtjänsten blev att de hotade mitt barn med umgängesrestriktioner oss emellan. Men dessa restriktioner verkar SIS hemmet ha satt stopp för. Åtminstone för tillfället....

Undrar om någon varit med om att en polisanmälan på tjänstefel av socialtjänsten ens tas seriöst av polismyndigheten?
Beror hel på vad socialtjänsten grundar sitt beslut ang umgängesrestriktioner på. Det finns föräldrar och övrig familj som inte ska ha någon kontakt alls för barnets bästa
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in