• 1
  • 2
2013-10-13, 18:57
Medlem
Har snusat ungefär 7 år och snittar ungefär en halv dosa portion om dagen. Har alltid haft lite problem med att när jag snusat mycket en period så blir jag öm under läppen.
Det har alltid vart enkelt att lösa med att bara byta sida.
Men nu är jag extremt öm på båda sidorna och vet inte hur jag ska göra för att snusa! Det gör ont så in åt helvete och att bita ihop och snusa ändå fungerar i ca 10 min innan det gör för ont.
Nu till frågan: Hur skall jag gå tillväga för att kunna fortsätta mitt snusande utan att behöva lida?
Citera
2013-10-13, 19:01
Medlem
aazes avatar
Börja snusa baksnus eller mörka portioner, tar för givet att du snusar vita påsar som fräter sönder tandkött å skinn.

Skiten läcker ju snabbt iaf, håll dig från snuset ett eller två dygn så kan du snusa igen.
Citera
2013-10-13, 19:10
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aaze
Börja snusa baksnus eller mörka portioner, tar för givet att du snusar vita påsar som fräter sönder tandkött å skinn.

Skiten läcker ju snabbt iaf, håll dig från snuset ett eller två dygn så kan du snusa igen.

Håller med dig. Vitt fräter som f-a-n....

Vanligt baksnus är erkänt lindrigare för hälsan.
Citera
2013-10-13, 19:22
Medlem
borrizs avatar
Det är nästan så att man tänker på bonddrängen som fått alla framtänder utslagna vid en auktion. På morgonen tittar han sig i spegelnm och säger sedan:
Nu får man börja lägga in snuset i näsan
Citera
2013-10-13, 19:29
Medlem
dunderdasens avatar
Sjukt att man fortsätter med något så värdelöst som tobak trots att man uppenbarligen tar skada utav det. Vad får du ut av snuset som gör det värt att stå ut med smärtan? Om det nu inte är det så sluta bara, eller saknar du disciplin?
Citera
2013-10-13, 19:31
Medlem
Cornholio.s avatar
Ja vitportion fräter som bara den. Så jag rekommenderar lös eller original portion. Om nu är fallet att det är de du har snusat så rekommenderar jag tobakspastiller i form utav oliver twist eller piccanell tills munnen har läkt!
Citera
2013-10-13, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dunderdasen
Sjukt att man fortsätter med något så värdelöst som tobak trots att man uppenbarligen tar skada utav det. Vad får du ut av snuset som gör det värt att stå ut med smärtan? Om det nu inte är det så sluta bara, eller saknar du disciplin?
Snus ger mig njutning, att peta in en snus efter maten är lika gott varje gång. Det är ett val jag gjort att snusa och handlar inte om självdisciplin. Jag har råd att snusa och mår oftast bra av snus.
Citera
2013-10-13, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cornholio.
Ja vitportion fräter som bara den. Så jag rekommenderar lös eller original portion. Om nu är fallet att det är de du har snusat så rekommenderar jag tobakspastiller i form utav oliver twist eller piccanell tills munnen har läkt!
Stämmer bra att jag snusar vit. Brukar dock varva med lite lös och har aldrig haft sånna här problem. Var hos tandläkaren för ett tag sedan och hon sa att tandköttet var fint men rådde mig att snusa på båda sidor av munnen vilket jag gjort. Sitter i en jävligt jobbig sits just nu och jag lider verkligen...
Citera
2013-10-13, 20:08
Medlem
Draup.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dunderdasen

Moralpredikningar i tobakforumet undanbeds verkligen

Alla laster har ju sina brister. Välbefinnandet av snus överväger hittills alla bieffekter, å andra sidan hade jag tänkt lägga ner skiten när man blir 30+. Vid den åldern börjar ens livsval sätta mer inprint på hälsan.

Du kommer va frisk i käften i morgon, men ett knep jag brukar köra när man har fittskinn under läppen är att borsta tänderna och sen lägga in prillan. Hjälper faktiskt förvånandevärt bra - för mig iaf
Citera
2013-10-13, 20:18
Medlem
Avva66s avatar
Snusa lös, så du kan lägga in en mindre prilla också.
Dock inte grovsnus, utan typ Ettan. Och se till att den inte är torr.
Citera
2013-10-13, 20:44
Medlem
Basfrostens avatar
Kör lös istället. Manligare, godare och bättre för hälsan.
Citera
2013-10-13, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draup.
Moralpredikningar i tobakforumet undanbeds verkligen

Alla laster har ju sina brister. Välbefinnandet av snus överväger hittills alla bieffekter, å andra sidan hade jag tänkt lägga ner skiten när man blir 30+. Vid den åldern börjar ens livsval sätta mer inprint på hälsan.

Du kommer va frisk i käften i morgon, men ett knep jag brukar köra när man har fittskinn under läppen är att borsta tänderna och sen lägga in prillan. Hjälper faktiskt förvånandevärt bra - för mig iaf
Ska testas omgående! Återkommer med resultat
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in