Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2005-07-05, 13:25
  #1
Medlem
onemanarmys avatar
Väljer att posta här då vi diskuterat drömmar här innan. Den kanske skulle legat i psykologiforumet, jag kan inte avgöra det. Men är det fel så ber jag om ursäkt och hoppas att en moderator kan flytta på tråden..
-------------------------------------------------------------------------
Jag har en polare som har lite problem (ja, seriöst nu) med sina drömmar och övriga saker.
Mycket utav det kan uppfattas som fjantigt, men han vet inte riktigt hur han skall ta det, och vet inte riktigt
vad han ska göra.

För att ta det från början, så får vi steppa tillbaka något år eller 2.
Det handlar självklart om en tjej
Då vid detta tillfället, så var han lite intresserad av en tjej, kan kalla henne Ylva :-), men visade det inte riktigt, utan försökte bara
ignorera känslorna osv. Efter ett tag, så fann han intresse för en annan tjej, men hade inte riktigt glömt 'Ylva'.
'Ylva's kompis som också var kompis med min polare, ringde upp och försökta snoka reda lite på vad han tyckte om Ylva. Han pratade bara bort ämnet, och varför det har han ingen aning om.

Det har nu gått typ 1-2 år sedan, och han har inte snackat med varken henne eller hennes kompis på hela denna tiden.

För ungefär 3-4 veckor sedan, så träffade han 'Ylva' efter krogen och hejjade till lite, men var tvungen att sticka för att taxin väntade. Inte mycket mer med detta.

Häromdagen så drömde han också om henne, och drömmen utspelade sig ungefär såhär:
Hur drömmen började, kommer han inte riktigt ihåg längre, men Den utspelade sig runt om en flygplats, och de satt i en bil. Det var ingen som körde bilen, utan han och 'Ylva' satt i baksätet och gosade lite med en filt över sig.
Vart de var påväg vet han inte, men de stannade till framför någon kiosk och gick in och köpte något.
Det hela verkade vara någon slags förberedelse inför något.
De pratade lite också om saker, typ om kommande händelser osv, något som känns som om det är påväg att bli sant för honom.
Drömmen är nu ganska suddig för honom, men detta är väl i korta drag vad han kommer ihåg nu.

Dagen efter (nu kommer det fjantiga) så gör han en sökning på tjejer på efterfesten.com. Då kommer 'Ylva' upp och hamnar på toppen. Han visste inte ens att hon hade ett konto där osv, och det hela kanske bara verkar som en konstig slump, men på något oförklarligt sätt, så hör detta samman med drömmen. Han känner på sig att det var något liknande som de snackade om i drömmen. Kanske inte direkt om efterfesten, men på något sätt så får han någon konstig känsla över det hela.

Denna natten så fick han en ny dröm om henne, och den utspelar sig följande:
Han sitter mitt ute i skogen och spelar tv-spel, och så plötsligt blir det strömavbrott. Han i ren panik, springer ut i skogen och vadar i tjock gyttja för att hitta ett foto. Men inte vilket foto som helst, utan ett skolkort på 'Ylva' när hon gick på högstadiet. (ja, vi gick i samma skola). han hittar iaf kortet, och han blir genast mycket lugnare och suckar. Mycket mer händer inte, utan han vaknar.

Han är aningen förtvivlad över dessa händelser, och han har någon konstig känsla över det hela.
Att ta kontakt med henne bara för att se vad som händer är väl inte så jätteaktuellt, eftersom han inte vet hur han skall göra det.

Någon som har haft någon liknande erfarenhet? (most likely not )

Vore trevligt med lite hjälp från er sida iaf.

//oneman
Citera
2010-06-30, 10:58
  #2
Medlem
Nomenescios avatar
Fattar inte alls!
Citera
2010-07-02, 18:55
  #3
Medlem
Citat:
Att ta kontakt med henne bara för att se vad som händer är väl inte så jätteaktuellt, eftersom han inte vet hur han skall göra det.

Ehm? Jag förstår inte det resonemanget.

Angående drömmar kan man gå in och tolka väldigt mycket, men å andra sidan kan det bli mest förvirrande med olika teorier. Jag har haft drömmar om många olika saker, och i vissa fall så verkar drömmar omen-lika. Drömmen du beskriver verkar ju vara som ett omen, ett omen som säger något om Ylva.

Jag tycker inte det behövs mycket mer tolkning än så. För att kontakta Ylva kan man t.ex. ringa till henne Hitta på något sammanhang som verkar ok för att mötas och se vad som händer. Om din vänner inte tar steget kanske han kommer tänka på det länge..och kanske kommer ångra sig. Annars, i värsta fall, så kan din vän få lite mer erfarenhet i att kontakta folk han inte vet hur...
Citera
2010-07-18, 10:35
  #4
Medlem
I natt drömde jag att jag hade köpt en elefant som jag tvunget skulle ta med i en hiss. Hissen hade inget tak och enbart staket till väggar, så elefanten fick plats om den stod snett med 1/3 av kroppen utanför. Av någon anledning lämnade jag sedan elefanten där för det var något otroligt viktigt jag skulle göra. Jag kom in i en bar där en person som liknar bartendern från RickRoll videon säljer massa LP-skivor till mig. Tydligen var det det jag behövde för nu börjar jag leta efter våningen som hissen står på för att få ut min elefant.

När jag tillslut hittar elefanten hör jag den låta sorgset och jag ser att dess fot har fastnat i staketet i hissen och har fått ett blodigt skrapsår. Det är så sorgligt att jag tror att jag börjar gråta, det känns i hela kroppen. Jag lyckas tillslut hjälpa elefanten ut ur hissen, men då har den blivit till en stor talande sköldpadda och sen ringer telefonen och jag vaknar.
Citera
2010-07-18, 15:52
  #5
Medlem
Varulvs avatar
Paranormala Fenomen --> Drömmar

/MOd
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback