• 1
  • 2
2013-10-10, 16:35
Medlem
Mr.Kobayashis avatar
Tja.

Har blivit kallad på arbetsintervju hos läxhjälpsföretaget Studdy Buddy, väl där ska jag få träffa deras rekryterare för "intervju och ett pedagogiskt test". Någon här som jobbar hos Studdy Buddy eller har erfarenhet av deras intervjuer? Isf, hur är det pedagogiska testet upplagt? Är det svårt att få jobbet om man väl har blivit kallad till intervju? Hur ser ni på företaget, är ni nöjda?

Tacksam för alla svar!
Citera
2013-10-10, 17:14
Medlem
Galvestonens avatar
Jobbade ett tag på ett sådant företag, intervjun var ett skämt. Det var en presentation om deras upplägg och hur det fungerade rent praktiskt, har du blivit kallad är du nog med 95 % säkerhet anställd. Bara ta det lugnt, kör kostym (det gillar dem) och le.
Citera
2013-10-10, 22:10
Medlem
kräver de polisregister?
Citera
2013-10-10, 22:39
Medlem
Mr.Kobayashis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galvestonen
Jobbade ett tag på ett sådant företag, intervjun var ett skämt. Det var en presentation om deras upplägg och hur det fungerade rent praktiskt, har du blivit kallad är du nog med 95 % säkerhet anställd. Bara ta det lugnt, kör kostym (det gillar dem) och le.
Sweet, fick du göra något prov? Haha Suit känns kanske lite overkill men kanske kör på det om det går hem som du säger.
Citat:
Ursprungligen postat av JGalliano
kräver de polisregister?

Yes, men först när man får jobbet.
Citera
2013-10-10, 22:42
Medlem
drummel89s avatar
Starta upp en enskild firma och gör reklam på blocket, så får du all lön i egen ficka. Pengarna från RUT är riktigt sköna.
Citera
2013-11-10, 19:35
Medlem
Hur gick det med intervjun?
Citera
2013-11-17, 22:08
Medlem
jag jobbar för studdy buddy och kan säga att deras uppdrag ligger alltid utanför stockholm. det medför såklart 2 timmars restid så att din totala timlön decimeras.
Citera
2013-12-05, 19:26
Medlem
Vad har man för timlön om man jobbar på Studdybuddy? Någon som vet om det är samma nivåer för alla liknande företag?
Citera
2013-12-06, 15:45
Medlem
CarlXIIs avatar
Jag har 125 kr i timmen på ett liknande företag. Intervjun där var inga problem, skulle förklara hur man läser av klockan på nått vis.
Citera
2014-02-04, 22:13
Medlem
girigfans avatar
kom en kvart sent till intervjun, fick jobbet ändå.
lön: 130kr/h. Betalar allakando bättre?
Citera
2014-02-06, 18:30
Medlem
130 låter ju riktigt lite...
Jag jobbar på ett läxhjälpsföretag som heter Estudia och där ligger lönen på 150-180/h :S
Citera
2014-03-30, 18:48
Medlem
Mr.Kobayashis avatar
Ett tag sen men kan ju dela av mig av mina arbetserfarenheter såhär efter ett tag. Fick jobbet som sagt, de ringde dagen efter typ. Gillar anställningsformen rätt mycket, väldigt fritt. Man söker själv uppdrag via en site, precis så många eller få som man vill ha. Du kan se geografisk plats för uppdragen och så vidare. Dina "kollegor" på kontoret är otroligt hjälpsamma och fixar allt förutom själva läxhjälpningen, det enda du behöver göra att rapportera när du har haft lektion. Har varit i kontakt med dem flera gånger, bland annat sjukanmält mig en gång och det var inga problem, de är väldigt trevliga, nästan som att man själv är kund till dem. Gillar jobbet i stort, inte direkt jobbigt utan tvärt om rätt kul, självklart beroende på vem kunden är. Det stora problemet är väl att det är 2 timmar i stöten därför svårt att dra in mycket pengar på det. Ser det mer som ett meriterande extrajobb att ha vid sidan av studierna. Som sagt är det 130 kr/h + 80 kronor i reseersättning om det är mer än 30 min till hemmet kommunalt, brukar alltid rapportera de oavsett hur långt det är och de har inte sagt något ännu.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in