• 1
  • 2
2014-03-31, 18:49
Medlem
Vet ni som jobbar med det hur jättehårda företagen är vad gäller meritpoäng från gymnasiet?
Jag saknar mellan 0,4 och 0,6 meritpoäng för att få jobba med läxhjälp.

Just nu jobbar jag med läxhjälp *host* privat, men vill gärna få möjlighet till fler uppdrag.

Tror ni det funkar att starta upp en enskild firma för detta? Hur mycket jobb bör man "ta på sig" för att det ska löna sig, med merarbete kring administration osv?
Citera
2014-04-06, 13:28
Medlem
Egen firma är min dröm eftersom hela skolsystemet är kaput och alla vill att sina barn ska ha bra betyg och bli bättre i skolan. Men det är svårt att marknadsföra sig, däremot kan du börja jobba hos ett företag och där kan du erbjuda "privat" läxhjälp och fråga om någon i släkten behöver hjälp.
Citera
2018-07-30, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LabanDC
130 låter ju riktigt lite...
Jag jobbar på ett läxhjälpsföretag som heter Estudia och där ligger lönen på 150-180/h :S

Var ett tag sedan men men...

Är också sugen på att jobba med läxhjälp nu parallellt med mina kth-studier. Vet du om Estudia fortfarande har igång sin verksamhet? Låter lockande att jobba med lönen du nämner över den på ca 130kr/h på t.ex. Allakando osv. Man jobbar ju faktiskt i slutändan för att få extra pengar i kassan så...

Tack på förhand!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in