• 1
  • 2
2013-10-09, 23:53
Medlem
Blev inkallad av personal i matbutik. De visade bild och ordentligt dokument på en person, sa att det ligger en polisanmälan på mig. ---REALITY---istisk situation inget bullshit.

Så jag kan vittna -fakta- om att kameror ute fungerar till alla vänner här -tips-.
Det konstiga är att jag ansträngt mig <rejält> för att undvika problem, så det förvånar mig mycket.

De verkar ha ett ganska stadigt underlag mest via kamera tror jag på nåt sätt, de har -ingenting- annat. Förhoppningsvis tror jag inte heller de har mitt namn eller kan veta vem jag är. (vet inte vad dem har dock, men jag har full koll på mig själv osv)

Vad händer nu? Vad ska jag göra tycker ni? (har läst alla liknande trådar och kollat alla tips men ytterligare tips alltid bra) Självklart blir det att hålla utkik för allt framöver.

obs. undanbedes tidsslöseri och posts som -"din idiot, klant, skyll dig själv etc" tack. Det tjänar både ni och jag/vi alla på.
Senast redigerad av sunshadess 2013-10-10 kl. 00:34. Anledning: snygga till
Citera
2013-10-09, 23:59
Medlem
eXtremos avatar
Du har två val:

1) Neka
2) Erkänn

Välj det du anser vara mest gynnsamt. Vad fan vill du egentligen ha svar på?
Citera
2013-10-10, 00:01
Medlem
Du får bemöta konsekvenserna, helt enkelt. Om de har starka bevis på att du utfört stölden gör du bäst i att erkänna.
Citera
2013-10-10, 00:06
Medlem
Vindlings avatar
Till att börja med får du formulera dig bättre. Blev du tagen på bar gärning? Hade du varor på dig? Om inte så borde det väl vara lätt att säga att det var någon annan som liknade dig?

Som sagt man fattar inte vad du menar så skriv om.

Citera
2013-10-10, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sunshadess
Vad ska jag göra tycker ni?
Erkänn.
Citera
2013-10-10, 00:10
Medlem
Skaffa dig ett jobb så du slipper snatta.
Citera
2013-10-10, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horsemeat
Du får bemöta konsekvenserna, helt enkelt. Om de har starka bevis på att du utfört stölden gör du bäst i att erkänna.
Man bör ALLDRIG erkänna eller säga något överhuvud taget i ett polisförhör "allt du säger kan användas emot dig"...
Citera
2013-10-10, 00:36
Medlem
Napis avatar
Ja det är klart kamerorna funkar, det är snart 2014 och du kan få en fungerande högupplöst kamera för någon hundralapp.
Förr var det vanligt med attrapper då det kostade satan att köpa in övervakningskameror.
Citera
2013-10-10, 00:37
Medlem
Uppdaterat startinlägget.

Ursäkta röran som finns av viss anledning, då alltför specifika detaljer kanske skulle kunna användas as Kaniffel said. PM:a mig in case of frågor

Vad betyder "det ligger en polisanmälan på personen"? vad kommer alltså hända? Helt clean på alla sätt hela livet
Senast redigerad av sunshadess 2013-10-10 kl. 00:40.
Citera
2013-10-10, 00:40
Medlem
Vindlings avatar
Så om de inte har ditt namn vad var det för "dokument på en person" de hade?
Citera
2013-10-10, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sunshadess
Det konstiga är att jag ansträngt mig <rejält> för att undvika problem, så det förvånar mig mycket.
Hur gjorde du då? Jag anstränger mig inte alls för att inte få problem med lagens långa arm.
Citera
2013-10-10, 00:46
Medlem
Patwotrik: Scannat av och letat safe places.

Också avskymt från allt folk av -alla- slag osv, agerat diskret.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in