• 1
  • 2
2013-10-10, 00:49
Medlem
Awesomes avatar
Finns det bevis i form av övervakningsmaterial så tycker jag du ska erkänna. Nekar du kommer du inte få en offentlig försvarare vid en rättegång och du kommer få ett hårdare straff än om du accepterar åtalsunderlåtelse.
Citera
2013-10-10, 00:52
Medlem
Hardcorebobos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sunshadess
Förhoppningsvis tror jag inte heller de har mitt namn eller kan veta vem jag är.
Någonsin använt kort i affären?
Citera
2013-10-10, 02:20
Medlem
Polisanmälan - det borde ju betyda --> bilden kommer till polisen som då kan kolla upp mycket då de kanske har datorer och register som matchar bilder med personer eller annat!?!

Och polisen kanske hålla utkik efter "personen" om det forstätter i samma område. Damn
Citera
2013-10-10, 06:48
Medlem
bergochdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horsemeat
Du får bemöta konsekvenserna, helt enkelt. Om de har starka bevis på att du utfört stölden gör du bäst i att erkänna.
Mats Alm skrattar när han läser din text.
Citera
2013-10-10, 13:30
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Awesome
Finns det bevis i form av övervakningsmaterial så tycker jag du ska erkänna. Nekar du kommer du inte få en offentlig försvarare vid en rättegång och du kommer få ett hårdare straff än om du accepterar åtalsunderlåtelse.
Detta stämmer inte ö h t. Hårdare straff? Nej. Det lär inte leda till en åtalsunderlåtelse, utan ett strafföreläggande. Du kan väl i alla fall ha koll på terminologin om du ska "hjälpa till"?
Citera
2013-10-10, 23:22
Medlem
Awesomes avatar
Du har helt rätt, det var självklart strafföreläggande jag syftade på. Min erfarenhet säger i alla fall att man brukar komma undan lindrigare än om man väljer att gå till rättegång i ett hopplöst fall.
Citera
2013-10-10, 23:51
Medlem
Jthunderas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sunshadess
Blev inkallad av personal i matbutik. De visade bild och ordentligt dokument på en person, sa att det ligger en polisanmälan på mig. ---REALITY---istisk situation inget bullshit.

Så jag kan vittna -fakta- om att kameror ute fungerar till alla vänner här -tips-.
Det konstiga är att jag ansträngt mig <rejält> för att undvika problem, så det förvånar mig mycket.

De verkar ha ett ganska stadigt underlag mest via kamera tror jag på nåt sätt, de har -ingenting- annat. Förhoppningsvis tror jag inte heller de har mitt namn eller kan veta vem jag är. (vet inte vad dem har dock, men jag har full koll på mig själv osv)

Vad händer nu? Vad ska jag göra tycker ni? (har läst alla liknande trådar och kollat alla tips men ytterligare tips alltid bra) Självklart blir det att hålla utkik för allt framöver.

obs. undanbedes tidsslöseri och posts som -"din idiot, klant, skyll dig själv etc" tack. Det tjänar både ni och jag/vi alla på.

Är du frisk? Du skriver väldigt <ofriskt>... Självklart kommer de att hitta dig genom facial recognition software -fakta-. Har du inte sett CSI? I princip kan du inte gå ut längre om du vill undkomma dom. Trafikkameror, bankomatkameror, övervakningskameror, hisskameror, entrekameror, sattelitkameror, kameran på googlebilen, kort sagt alla kameror är kopplade till polisens övervakningssystem -tips-. Det tar några sekunder att scanna igenom databasen och sedan matchar de mot passregister och körkort. En bil kommer och hämtar dig, på plats eller hemma. ---REALITY---

Jag råder dig att gå till polisen och ge upp. Erkänn och ta ditt straff!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in