2005-07-09, 02:25
Bannlyst
Ojoj, hade sex med nr. 22 med en sån tjej. Ojojojojoj, nad hon hade ångest efter det.

Tjejer är tjejer, dem är om dem är. Ha lite kul nu.
Citera
2005-07-13, 02:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InkoPinko
Hur kan det vara positivt att vänta med sex när bägge parter vill göra det och endast hindras av sina egna och omgivningens religiösa vanföreställningar?

Och varför är det fel att tonårspojkar runkar hejdlöst? Det är fullt normalt!
Gjorde inte du det i dina tonår?

jag har ju redan svarat på varför det är positivt att vänta med sex. det är rätt bra argument tycker jag och många andra. Det handlar inte om
religiösa vanföreställningar. Det handlar om att göra det som är bäst,
inte bara det som känns bäst för stunden, utan det som samverkar till det det bästa idet långa loppet. Att ge sin oskuld till endast en person och vara trogen restan av livet är ganska ovanligt i Sverige idag, men jag tycker att
det är coolt. Jag tror också att det är det bästa man kan göra, både för
sig själv och andra. Man mår bäst så helt enkelt.

När det gäller din andra fråga så är svaret att jag brukade runka en hel del.
Det blev ett begär jag inte kunde kontrollera. Jag mådde inte bra av det
i längden, det var inga religiösa vanföreställningar, jag
var ateist då, men jag kände mig fast, fången i begäret. Följde lustarna
helt slaviskt. Tittade mkt på porr och ville se mer och mer extrema saker.
Idag är jag fri och tycker att onani kan vara negativt, därför man blir slav
under ett begär vilket aldrig är bra, oavsett om det gäller droger eller whatever..

grejen är att samhället är så sjukt sexfixerat att man blir trött.
sexexperterna säger att det är helt normalt att onanera sexton ggr
per dag. men dom ser bara till det fysiska, inte det andliga.
Bli inte slav under begäret. Bättre att vara fri.
Citera
2005-07-13, 02:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SinQ
Wincent
oh, har du jesus på din sida. använd kondom så behöver du inte jesus längre. vad är det för något fel på starka känslomässiga band och onani? sex är nyttigt psykologiskt och fysiskt. jag tror att både tonnårstjejer och pojkar överlever sex precis som alla andra generationer. tror du inte att man knullade runt på jesus tid? onani, oral, analt, gay, swinging, grupp och prostution. det är bra mycket äldre än jesus det är faktiskt äldre än skapelsen vilket är lite ironiskt (om du tror att jorden är 6 000 år gammal). har du läst vad bibeln säger angående sex? det är ingen vägledare direkt bara sjuka saker.

avhållsamhet är ändå det bästa, det säger även sexexperterna.
bibeln säger att sex är något fantastiskt bra och underbart, något som
Gud har gett oss, både för fortplantning och för njutning.
Man kan likna det vid mat. Det är nåt Gud har gett oss, både för
överlevnad och njutning. Men det betyder inte att det är bra att
smälla i sig vad som helst och hur mkt som helst för då kan man dö
i fetma till exempel. Det handlar om att inte missbruka, för då blir det goda något negativt.

att missbruka sex leder till massa knas.. 5 pers dör i aids varje minut.
än en gång, att ge sig själv till endst en person, vara trogen är det bästa.

när det gäller hur gammal jorden är har jag ingen aning, det har ingen
annan heller. (evolutions"TEORI").
spelar ingen större roll. jag har mött Jesus.
Citera
2005-07-15, 02:33
Medlem
.

Citat:
Ursprungligen postat av Wincent
avhållsamhet är ändå det bästa, det säger även sexexperterna.
bibeln säger att sex är något fantastiskt bra och underbart, något som
Gud har gett oss, både för fortplantning och för njutning.
Man kan likna det vid mat. Det är nåt Gud har gett oss, både för
överlevnad och njutning. Men det betyder inte att det är bra att
smälla i sig vad som helst och hur mkt som helst för då kan man dö
i fetma till exempel. Det handlar om att inte missbruka, för då blir det goda något negativt.

att missbruka sex leder till massa knas.. 5 pers dör i aids varje minut.
än en gång, att ge sig själv till endst en person, vara trogen är det bästa.

när det gäller hur gammal jorden är har jag ingen aning, det har ingen
annan heller. (evolutions"TEORI").
spelar ingen större roll. jag har mött Jesus.

Jag måste börja med att jag absolut inte förespråkar oansvarigt missbrukande av sex. Men min bestämda uppfattning är att sex är något naturligt och bland de absolut hälsosamaste njutningsmedlen som fins att tillgå idag.

Däremot så måste jag få fundera och fråga lite.
Sex går enligt ditt resonemang egentligen att direkt jämnställa med tex. att köra bil, att smaka på alkohlol (kanske dricka ett oskyldigt litet glas vin till middagen?) eller varför inte bada lite i den fina sommarvärmen? =)

Gemensamt för de alla är att de på intet sätt är necessiteter för överlevnad. Alla har negativa sidor. Folk krockar och dör, de dricker sig till fördärv och stackare drunknar allt som oftast. Anses alltid de negativa sidorna, om sådanna går att påvisa, överspegla de goda. Och i så fall, försöker ni efterleva det eller lämnas frågeställningarna bekvämt obemärkta?

Vidare till nästa punkt. Som också är en genuin undran snarare än elakheter.

Teorier om hur jorden skapades åsido. Så har det ändå gång på gång konstaterats att jorden och mycket liv på densamme är äldre än 6000år.
Tror du att jorden är 6000år gammal?
Om ja, tror du på samma argument att ingenting är äldre än så? Kol14-metoden är en vetenskaplig blunder och fossiler är i själva verket yngre än så?

Om det går att acceptera att jorden funnits mer än 6000 år så måste det väl ändå ligga evolutionsteorin till fördel? Jag menar då trots att man med rätt ögon kan anse att det itne fins några belägg för den så kan man ju se att belägg lagts fram för att fullkomligt motbevisa teorin om att skapelsen skulle ha ägt rum för 6000år sedan.

Klurigt sånt här. Själv kommer jag fortsätta att njuta av både sex, glass, en öl då och då och att köra min fina bil. =) Väl avvägda risker i min mening om det utförs rätt. Sex med gummi, alkohol med måtta och bilförande med bälte.
Citera
2005-07-15, 15:01
Medlem
Mysonoxens avatar
Jag har satt på en tjej som var pingstvän (och en från Missionsförbundet också ) och det var inga problem och oskulder var de inte heller (detta tror jag jag berättat tidigare här, nåja).

Däremot har jag en god vän som hoppade av Pingstkyrkan. Han berättade om en kille och en tjej som hade haft sex innan äktenskapet och som fick stå och be om ursäkt inför hela församlingen (minns inte historien om hon hade blivit gravid eller om de hade blivit påkomna).
Detta var inte i Spanien under inkvisitionen på 1500-talet utan i Sverige nån gång sent sjuttiotal tidigt åttiotal.

Skrämmande
Citera
2005-07-15, 17:18
Medlem
Capones avatar
Citat:
Men min poäng var ialla fall att sex i ett äktenskap och inte utanför är det idealiska. Då har man sex i en trygg miljö. Allt för många barn är oönskade, allt för många tonårstjejer är brustna och söker bekräftelse i sex, allt för många unga pojkar är sexfixerade och sitter hemma och runkar tjugofyra sju.

Varför är det just äktenskapet som gör att alla regler plötsligt slutar att existera då? Om det vore ur hälsosynpunkt (psykisk och fysisk) så borde det väl snarare heta att man ska ha varit tillsammans minst en bestämd tid, och testat sig för sjukdomar. Annars blir det ju så att folk har bråttom att gifta sig för annars får de inte knulla. Och så är det ju i många fall.

Att man skrivit på ett papper och stått i en kyrka gör ingen praktisk skillnad.
Citera
2005-07-15, 18:38
Medlem
KillYourGods avatar
Jag är bekant med en pingstvän, men han har börjat lätta på tyglarna lite. Sista året har han börjat piratkopiera (!!), vilket är ett stort steg för en pingstvän även om det är litet för mänskligheten. Han har förmodligen aldrig runkat i hela sitt liv, inte sett en porrfilm och skulle nog ta livet av sig om han hade haft en lite för rolig kväll med en snygg tjej.
Citera
2005-07-16, 18:10
Medlem
theleriums avatar
Citat:
jag har ju redan svarat på varför det är positivt att vänta med sex. det är rätt bra argument tycker jag och många andra.
man kan faktiskt använda kondom
Citera
2005-07-16, 19:05
Medlem
KillYourGods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thelerium
man kan faktiskt använda kondom

Pingstvännerna kanske är smygkatoliker?
Citera
2005-07-16, 19:13
Bannlyst
Citat:
jag har mött Jesus.
No shit???

Jag har mött Tomten.
Citera
2005-07-16, 21:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hallonplutten
No shit???

Jag har mött Tomten.
Jaså? Avlade han dig? (obefläckad)
Citera
2005-07-17, 18:58
Medlem
Himmelwagens avatar
För att återgå till vad tråden handlade om från början:

Ingen kan väl förneka att tafsande, avsugning etc är sexuella aktiviteter, och därför nära relaterade till den penetrering de avhållit sig från? Alltså finns det ingen orsak att anta annat än att kyskhetsbudet innefattar även sådant. Vem som helst kan hitta på pseudo-bortförklaringar för att kunna göra som man vill utan att kompromissa sin ideologi, men de förblir just det, pseudo-bortförklaringar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in