• 4
  • 5
2010-08-23, 07:41
Medlem
anjoh66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PowerSteffo
Ok, jag hade fel. Men låt oss då istället säga så här, Om de inte hade ätit hade vi varit en massa robotar nu.

Håller jag nog inte med om, de hade ju fri vilja, annars hade de inte ätit, eller hur?
Citera
2010-08-23, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anjoh66
Håller jag nog inte med om, de hade ju fri vilja, annars hade de inte ätit, eller hur?
Hm, hade de verkligen det? Fick de inte kunskap om en massa saker efter de ätit äpplet?
Citera
2010-08-23, 11:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av molnig
Mycket riktigt och bra skrivet.
Mycket är det nog även att helvetet avskaffats även bland många pingstvänner.

LOL, har helvetet avskaffats? Vet er gud om det?
Citera
2010-08-23, 11:56
Medlem
anjoh66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PowerSteffo
Hm, hade de verkligen det? Fick de inte kunskap om en massa saker efter de ätit äpplet?
Nu är vi på väg OT
Jag avslutar med att säga att det var kunskapens träd om gott och ont de inte fick röra men innan dess hade de fått befallningen att föröka sig och uppfylla jorden.

Som jag sa tidigare finns det bara ett sätt att föröka sig på så det hade inget med trädet att göra. Sex hade de haft i vilket fall som helst.
Citera
2010-08-23, 19:42
Medlem
Methones avatar
Skulle gissa att gränsen går vid smek på intima områden. Är själv inte pingstvän, men troende.

Jag kan hålla med om att det finns fördelar med att vänta med sex, eftersom det lätt kan bli ett beroende vilket relationen kretsar kring. T.ex. Svartsjuka bottnar i rädsla för att partnern ska bli sexuellt intresserad i någon annan, och eftersom sex skapar ett speciellt känslomässigt band mellan individerna, kan svartsjuka bli extra starkt och svårövervinnerligt. Detta kan förstöra en relationen helt och hållet.

Å andra sidan är sex något naturligt, och den sexuella driften har alltid funnits hos människor (och djur), och behöver tillfredsställas för att vi ska må bra fysiskt och psykiskt. Människan är dock mer komplex än andra djur, och man kan tjäna på att vänta för att skapa en bra grund i en relation.

Beklagar för massa OT. Jag tror i alla fall inte Gud är så hård med sex som pingstvänner gärna målar upp. Det man kan läsa om i bibeln är riktlinjer, inte regler som skickar en till helvetet för att man bryter mot dem.
Citera
2010-08-23, 19:59
Bannlyst
Stämmer inte.
Gud är noga med hur vi lever.
Sen har många människor slutat att förkunna om och tro på helvetet.
Men det försvinner inte för det,'
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in