2019-06-27, 10:10
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Habakuck
Må så vara, men beror läget där du bor på pojkvänner som försvarar sina tjejer, eller något annat?
Både det och att flickor här använder skallen när de väljer pojkvänner och att dessa hålls under herrans tukt och förmaning tills de visat sina rätta färger.
Ett kravlöst samhälle är ett samhälle i fritt fall.
Citera
2019-06-27, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Både det och att flickor här använder skallen när de väljer pojkvänner och att dessa hålls under herrans tukt och förmaning tills de visat sina rätta färger.
Ett kravlöst samhälle är ett samhälle i fritt fall.

Så, hur går det till rent praktiskt och konkret när du sköter din kvinnas självförsvar?
Citera
2019-06-27, 12:49
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Habakuck
Så, hur går det till rent praktiskt och konkret när du sköter din kvinnas självförsvar?
Jag har precis förklarat det för dig, men vi tar det igen. Sakta, så även du hänger med.

Jag ser till att ha mitt hus i ordning. När jag har det hjälper jag mina grannar att ha sina hus i ordning. Vi bildar ett funktionellt och väl fungerande samhälle tillsammans.
Ett funktionellt samhälle med en gemensam värdegrund behöver inte särskilt mycket krav så länge man respekterar varandra och bygger samförståndet på att man finns där för varandra.
Detta speglas automatiskt i samhällets mödrar och döttrar, som kan känna trygghet i att vårt samhälles män och söner finns där för deras beskydd oavsett vilka hot utifrån de stöter på.

Jag minns inte ens när polis besökt vårt område senast, så din säkerhet är summan av vad alla bidrar med i samhället och skulle en familj eller släkt med hottentotter flytta in som inte respekterar de regler vi har så skiter det sig om inte de ändrar på sig och anpassar sig.

Life happens.
Citera
2019-06-27, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Jag har precis förklarat det för dig, men vi tar det igen. Sakta, så även du hänger med.

Jag ser till att ha mitt hus i ordning. När jag har det hjälper jag mina grannar att ha sina hus i ordning. Vi bildar ett funktionellt och väl fungerande samhälle tillsammans.
Ett funktionellt samhälle med en gemensam värdegrund behöver inte särskilt mycket krav så länge man respekterar varandra och bygger samförståndet på att man finns där för varandra.
Detta speglas automatiskt i samhällets mödrar och döttrar, som kan känna trygghet i att vårt samhälles män och söner finns där för deras beskydd oavsett vilka hot utifrån de stöter på.

Jag minns inte ens när polis besökt vårt område senast, så din säkerhet är summan av vad alla bidrar med i samhället och skulle en familj eller släkt med hottentotter flytta in som inte respekterar de regler vi har så skiter det sig om inte de ändrar på sig och anpassar sig.

Life happens.

Så när jag skrev "praktiskt och konkret" så tyckte du att det stod " leverera mer efterblivet svammel tack, för den stinkande sörja du hittills levererat räckte inte riktigt till för att få mig att tro att du är Sveriges mest efterblivna kromosom-miljardär". Vet du vad? Det stod inte så.

Hur får du t ex ditt hus i ordning? Använder du dammvippa eller dammsugare, och blir det märken i parketten av dina pumps?
Citera
2019-07-30, 04:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Fast nu är det kampsport på en skyddande matta jag diskuterade och inte gatuvåld i skumma gränder.

Ingen, inte ens den olympiska mästaren i karate eller annan kampsport, kan värja sig mot en plötslig blixtattack bakifrån med en klubba, yxa eller kniv. Och det är i princip omöjligt att försvara sig mot tio skogstokiga pojkar som kommer från alla håll, springer runt en, sparkar och slår. Spelar ingen roll om man väger 90 kg eller 60 kg.

Tråden gäller faktiskt feministiskt självförsvar, en typ av självförsvar som är utformat av kvinnor, för kvinnor. Den här typen av självförsvar handlar om att skaffa en handlingsberedskap inför det våld och de (sexuella) kränkningar som tjejer och kvinnor ofta utsätts för av killar och män.

Enligt Petra Östergren, känd instruktör i feministiskt självförsvar i Sverige, är feministiskt självförsvar indelat i tre steg: 1) att undvika farliga personer och platser, 2) att ta sig ur en hotande eller kränkande situation med olika strategier, såsom att sätta gränser och stå på sig eller luras, utan att använda våld, och 3) att ta sig ur hotande eller kränkande situationer med hjälp av våld. (Källa: Wikipedia)

Om man följer det första rådet kommer man att undvika att bli utsatt för oprovocerat gatuvåld.

Drick öl och inte sprit.
Rök inte hasch på efterfesten så du somnar.
Följ inte en full hazar hem från krogen.
Män är mycket oftare utsatta för våld.

Jag följer inte vilka som helst på efterfest fast jag är man och har alltid varit vaksam när jag är full.
Dock har jag åkt ambulans i från efterfest 2 gånger.

Ni är inte utsatta ,sluta gnäll.
Citera
2019-08-17, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyTiera
Jag gick och handlade nyss (lite bröd, mjölk, mjukmedel) och läste min van trogen på kommunens anslagstavlor.

Ung vänster har i samarbete med folkets hus i kallhäll anordnat en gratis kurs i feministiskt självförsvar, affichen pryds av en arg ung tecknad flicka som slår ett animeliknande slag med sin ena knytnäve ioch kursen utlovar tips och råd (för tjejer/flickor, det specificeras)i hur man undviker obehagliga situationer och hur man kommer ur dom.

då är min fråga, vad är egentligen feministiskt självförsvar? vad är skillnaden mot att gå en vanligt kurs för tjejer med inriktning på självförsvar (vid tex. våldtäktsförsök och liknande)

borde inte kursen vara öppen för alla i jämnlikhetens namn? många unga killar blir nedslagna här i området (jakobsberg mest)
Ja det är en riktigt farlig väg vi slagit in på
Att bygga en illustration om att kvinnor har en chans mot en man är jätte farligt
Att ge kvinnor vapen och släppa ut dom på gatorna eller som vakter i fängelser med batong är som att ställa ut öppna vapen skåp
Behöver du ett vapen är det bara att gå till närmast kvinnliga polis och ta hennes pistol sen skjuter du henne och hennes kollega
Vola 2 pistoler
Citera
2019-08-17, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mike.Snickersson
Ja det är en riktigt farlig väg vi slagit in på
Att bygga en illustration om att kvinnor har en chans mot en man är jätte farligt
Att ge kvinnor vapen och släppa ut dom på gatorna eller som vakter i fängelser med batong är som att ställa ut öppna vapen skåp
Behöver du ett vapen är det bara att gå till närmast kvinnliga polis och ta hennes pistol sen skjuter du henne och hennes kollega
Vola 2 pistoler
Bra tips! Har du kommit över många vapen på det sättet?

(Suicide by cop, brukar det annars kallas)
Citera
2019-08-24, 14:55
Medlem
Intelligenss avatar
Om någon vill lära sig självförsvar bör den personen inte gå feministiskt självförsvar då det nämligen inget när något annat än ett jävla skämt.

Jag är en stor kille, 125-135 kg fördelat på 188 cm, och med det inte någon som man rubbar allt för lätt (visserligen rund om magen numera men ändå starkare än de allra flesta).
Jag har vänner och bekanta som har gått feministiskt självförsvar och sedan har velat visa mig grepp/kast som de lärt sig. När de då bett mig "agera förövare" och ta tag i dem har de sedan klagat för att jag har tagit tag i dem "på fel sätt" och att de då inte kan visa greppen.

Det känns jävligt skrattretande när folk hävdar att de inte får omkull en med ett kast/grepp för att motståndaren gör fel. Jo tjena, de kan lycka till och säga det om de möter en verklig förövare någon gång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in