• 1
  • 2
2013-10-08, 16:01
Medlem
Tja

Har haft ett problem med min dator nu i ngra veckar som jag inte hittar ngon bra lsning p. Nr jag unpluggar mina USBhrlurar s fryser allt i ca 5 sekunder och gr sedan ver till en Blue Screen (BSOD). Jag lste problemet tillflligt genom att uppdatera Intel(R) USB 3.0 eXtesible Host Controller. Fick ngot tips p att uppdatera till en modifierad Win7 uppdatering (Jag kr Win8), vilket jag d allts gjorde.

Det lste problemet med BSOD men fick d istllet problem med att mitt internet dog utan frvarning. Det lste jag simpelt genom att klicka 2 ggr p min "wifi" tangent p tangentbordet, men lsningen r verkligen bara tillfllig d man oftast strs ENORMT av att disconnectas ifrn det man sysslar med.

Jag gick d tillbaka till tidigare Intel(R) USB 3.0 eXtesible Host Controller drivers och nu har jag bda problemen istllet. Knner nu att jag ger upp och frgar er istllet.

S OM ni knner igen ngot av problemen s tar jag grna emot tips!

Hade tnkt uppdatera BIOS fr att se om det gav mig ngot resultat, men eftersom det blir den frsta gngen jag ger mig in p ngot med BIOS och jag vet att det innebr risker s tnkte jag anvnda mig utav ASUS Winflash som sg lagom enkelt ut. Men efter att jag ppnar min BIOS fil med Winflash s hnder det ingenting.

Jag vet inte vad fr info ni behver om min dator men frga grna p s ger jag det ni behver.

Annars:
Asus G750JX
Windows 8 64-bit
Citera
2013-10-08, 16:40
Medlem
Du har sklart sker borttagning aktiverat ! ?

Vad sger Asus supporten ?
Citera
2013-10-08, 17:09
Medlem
Jag har inte tagit kontakt med support nnu. Knns som att supporten bara tar tid att komma fram till och aldrig ger mig ngon hjlp iaf. Sist jag kontaktade Asus support s tog det 2 veckor innan jag hade ftt ett svar som inte ens var lsningen p problemet och jag hade d redan lst det sjlv 2 dagar efter att jag mailat dem.

Jag har aldrig ens brytt mig om att kolla sker borttagning, vrt o testa kanske. Mina BSOD kommer inte varje gng jag drar ut USBn dock s kan inte svara direkt p om det kommer fungera eller inte.
Citera
2013-10-08, 17:18
Medlem
Vill bara sga att intenetproblemet jag har kan ha o gra med att vi har nytt ikopplat bredband p vre vningen och mitt WiFi kanske blir en aning instabilt i min kllarvning. Knns lite konstigt att det kommer tillbaka direkt nr jag stnger av och slr p WiFit dock.
Citera
2013-10-08, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enceer
Jag har inte tagit kontakt med support nnu. Knns som att supporten bara tar tid att komma fram till och aldrig ger mig ngon hjlp iaf. Sist jag kontaktade Asus support s tog det 2 veckor innan jag hade ftt ett svar som inte ens var lsningen p problemet och jag hade d redan lst det sjlv 2 dagar efter att jag mailat dem.

Jag har aldrig ens brytt mig om att kolla sker borttagning, vrt o testa kanske. Mina BSOD kommer inte varje gng jag drar ut USBn dock s kan inte svara direkt p om det kommer fungera eller inte.

Se ven till att Plug n`play r startad samt satt till automatiskt ibland "tjnster" .

Det gr ju alltid att ringa Microsoft ocks .
Senast redigerad av pchb 2013-10-08 kl. 17:23.
Citera
2013-10-08, 17:30
Medlem
Ikonen fr sker borttagning ploppar inte upp nr jag kopplar in hrlurarna, knns inte som att det br ha med det o gra d eller har jag fel?
Citera
2013-10-08, 17:32
Medlem
Vad r plug n play fr ngonting?
Citera
2013-10-08, 17:38
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:

Plug and play r en beteckning p datortillbehr och -enheter som efter inkoppling inte krver omstart fr att fungera. Om en enhet ej r plug and play s mste datorn startas om innan enheten kan anvndas. Elaka tungor dpte snabbt om freteelsen till plug-and-pray, d Plug and Play inte alltid fungerade som det var tnkt i brjan. Det frsta operativsystemet som stdde Plug and Play var Windows 95.
Citera
2013-10-08, 17:45
Medlem
Citat:
Ikonen fr sker borttagning ploppar inte upp nr jag kopplar in hrlurarna, knns inte som att det br ha med det o gra d eller har jag fel?

Kolla http://windows.microsoft.com/sv-SE/w...-your-computer samt http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.462...er-borttagning
Citera
2013-10-08, 17:46
Medlem
Uppskattar verkligen era svar men hittar ingenstans dr jag kan kolla det ni frgar. Antar att plug n play r igng d datorn alltid tar hand om USB enheter som kopplas in. Ni fr urskta min okunnighet inom mnet men r helt lost nr det kommer till just det hr problemet.
Citera
2013-10-08, 17:49
Medlem
Citat:

G bara in i "tjnster" och titta efter om det r startat och satt till automatiskt samt klicka p raden fr mer info .

Kontrollpanelen - admin.v-tyg - tjnster , ... eller ngot liknande , har sjlv W7 .
Senast redigerad av pchb 2013-10-08 kl. 17:51.
Citera
2013-10-08, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pchb
Kolla http://windows.microsoft.com/sv-SE/w...-your-computer samt http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.462...er-borttagning

Jag har faktiskt redan kollat bda dina lnkar men kan inte hitta enheten under varken meddelandeflet, dator eller enhetshanteraren.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in