• 1
  • 2
2013-10-08, 16:01
Medlem
Tja

Har haft ett problem med min dator nu i några veckar som jag inte hittar någon bra lösning på. När jag unpluggar mina USBhörlurar så fryser allt i ca 5 sekunder och går sedan över till en Blue Screen (BSOD). Jag löste problemet tillfälligt genom att uppdatera Intel(R) USB 3.0 eXtesible Host Controller. Fick något tips på att uppdatera till en modifierad Win7 uppdatering (Jag kör Win8), vilket jag då alltså gjorde.

Det löste problemet med BSOD men fick då istället problem med att mitt internet dog utan förvarning. Det löste jag simpelt genom att klicka 2 ggr på min "wifi" tangent på tangentbordet, men lösningen är verkligen bara tillfällig då man oftast störs ENORMT av att disconnectas ifrån det man sysslar med.

Jag gick då tillbaka till tidigare Intel(R) USB 3.0 eXtesible Host Controller drivers och nu har jag båda problemen istället. Känner nu att jag ger upp och frågar er istället.

Så OM ni känner igen något av problemen så tar jag gärna emot tips!

Hade tänkt uppdatera BIOS för att se om det gav mig något resultat, men eftersom det blir den första gången jag ger mig in på något med BIOS och jag vet att det innebär risker så tänkte jag använda mig utav ASUS Winflash som såg lagom enkelt ut. Men efter att jag öppnar min BIOS fil med Winflash så händer det ingenting.

Jag vet inte vad för info ni behöver om min dator men fråga gärna på så ger jag det ni behöver.

Annars:
Asus G750JX
Windows 8 64-bit
Citera
2013-10-08, 16:40
Medlem
Du har såklart säker borttagning aktiverat ! ?

Vad säger Asus supporten ?
Citera
2013-10-08, 17:09
Medlem
Jag har inte tagit kontakt med support ännu. Känns som att supporten bara tar tid att komma fram till och aldrig ger mig någon hjälp iaf. Sist jag kontaktade Asus support så tog det 2 veckor innan jag hade fått ett svar som inte ens var lösningen på problemet och jag hade då redan löst det själv 2 dagar efter att jag mailat dem.

Jag har aldrig ens brytt mig om att kolla säker borttagning, värt o testa kanske. Mina BSOD kommer inte varje gång jag drar ut USBn dock så kan inte svara direkt på om det kommer fungera eller inte.
Citera
2013-10-08, 17:18
Medlem
Vill bara säga att intenetproblemet jag har kan ha o göra med att vi har nytt ikopplat bredband på övre våningen och mitt WiFi kanske blir en aning instabilt i min källarvåning. Känns lite konstigt att det kommer tillbaka direkt när jag stänger av och slår på WiFit dock.
Citera
2013-10-08, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enceer
Jag har inte tagit kontakt med support ännu. Känns som att supporten bara tar tid att komma fram till och aldrig ger mig någon hjälp iaf. Sist jag kontaktade Asus support så tog det 2 veckor innan jag hade fått ett svar som inte ens var lösningen på problemet och jag hade då redan löst det själv 2 dagar efter att jag mailat dem.

Jag har aldrig ens brytt mig om att kolla säker borttagning, värt o testa kanske. Mina BSOD kommer inte varje gång jag drar ut USBn dock så kan inte svara direkt på om det kommer fungera eller inte.

Se även till att Plug n`play är startad samt satt till automatiskt ibland "tjänster" .

Det går ju alltid att ringa Microsoft också .
Senast redigerad av pchb 2013-10-08 kl. 17:23.
Citera
2013-10-08, 17:30
Medlem
Ikonen för säker borttagning ploppar inte upp när jag kopplar in hörlurarna, känns inte som att det bör ha med det o göra då eller har jag fel?
Citera
2013-10-08, 17:32
Medlem
Vad är plug n play för någonting?
Citera
2013-10-08, 17:38
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:

Plug and play är en beteckning på datortillbehör och -enheter som efter inkoppling inte kräver omstart för att fungera. Om en enhet ej är plug and play så måste datorn startas om innan enheten kan användas. Elaka tungor döpte snabbt om företeelsen till plug-and-pray, då Plug and Play inte alltid fungerade som det var tänkt i början. Det första operativsystemet som stödde Plug and Play var Windows 95.
Citera
2013-10-08, 17:45
Medlem
Citat:
Ikonen för säker borttagning ploppar inte upp när jag kopplar in hörlurarna, känns inte som att det bör ha med det o göra då eller har jag fel?

Kolla http://windows.microsoft.com/sv-SE/w...-your-computer samt http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.462...er-borttagning
Citera
2013-10-08, 17:46
Medlem
Uppskattar verkligen era svar men hittar ingenstans där jag kan kolla det ni frågar. Antar att plug n play är igång då datorn alltid tar hand om USB enheter som kopplas in. Ni får ursäkta min okunnighet inom ämnet men är helt lost när det kommer till just det här problemet.
Citera
2013-10-08, 17:49
Medlem
Citat:

Gå bara in i "tjänster" och titta efter om det är startat och satt till automatiskt samt klicka på raden för mer info .

Kontrollpanelen - admin.v-tyg - tjänster , ... eller något liknande , har själv W7 .
Senast redigerad av pchb 2013-10-08 kl. 17:51.
Citera
2013-10-08, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pchb
Kolla http://windows.microsoft.com/sv-SE/w...-your-computer samt http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.462...er-borttagning

Jag har faktiskt redan kollat båda dina länkar men kan inte hitta enheten under varken meddelandefälet, dator eller enhetshanteraren.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in