Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-10-08, 08:50
  #1
Medlem
Jag har inte själv blivit limiterad på odds, men ni som blivit det; varför går ni inte över och kör på en oddsbörs bara (tex betfair)?

Vad har jag missat? För betfair har ju många spelobjekt och dom har ju ingen anledning att limitera spelare.
Citera
2013-10-08, 12:01
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bengtarnejansson
Jag har inte själv blivit limiterad på odds, men ni som blivit det; varför går ni inte över och kör på en oddsbörs bara (tex betfair)?

Vad har jag missat? För betfair har ju många spelobjekt och dom har ju ingen anledning att limitera spelare.

Betfair har inte just dom spelen jag spelar. Betfair har mycket fotboll men inte Nhl, Nfl, Baseball t.ex. där har dom mest 1x2, något över/under och något till.
Citera
2013-10-08, 15:00
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bengtarnejansson
Vad har jag missat? För betfair har ju många spelobjekt och dom har ju ingen anledning att limitera spelare.

Du har missat att ett spelbolag som Bet365, Unibet eller Will Hill erbjuder 100 ggr fler spel under en given dag än Betfair.
Citera
2013-10-09, 19:42
  #4
Medlem
Tack för svar!
Citera
2013-10-09, 20:03
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Välvillig
Du har missat att ett spelbolag som Bet365, Unibet eller Will Hill erbjuder 100 ggr fler spel under en given dag än Betfair.

Läste du ens rubriken? Handlar om limiterade spelare inte om den vanlige Svensson spelaren.
Citera
2013-10-11, 22:45
  #6
Medlem
Fyllefyllots avatar
Spelar man högt och inte på de stora ligorna är Betfair helt värdelöst, grymt låga odds också, ofta. Sen tar de ju kommission. Nu är det "bara någon enstaka procent" kommer någon att skriva, men har du en ROI på 106 eller 104 blir det en jävla skillnad över ett år.

Nej, är du amatörspelare och sätter någon hundring på en eller två matcher från Premier League eller CHampions League så är det en bra bookie, är du pro och vill spela på Malmö i hockeyallsvenskan imorogn är det helt värdelöst.
Citera
2013-10-15, 18:29
  #7
Medlem
zoccers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyllefyllot
Spelar man högt och inte på de stora ligorna är Betfair helt värdelöst, grymt låga odds också, ofta. Sen tar de ju kommission. Nu är det "bara någon enstaka procent" kommer någon att skriva, men har du en ROI på 106 eller 104 blir det en jävla skillnad över ett år.

Nej, är du amatörspelare och sätter någon hundring på en eller två matcher från Premier League eller CHampions League så är det en bra bookie, är du pro och vill spela på Malmö i hockeyallsvenskan imorogn är det helt värdelöst.
Spelar man högt och inte på de stora ligorna så blir man jävligt fort limiterad också, vilket är än mer värdelöst. Sen är karusellen med målvakter och deras provision igång som också äter upp vinsten, ofta vill de ha mer än bara någon enstaka procent. Vissa spelbolag är så allergiska mot vinnare att de limiterar så fort man bara vinner några tusenlappar om det sker på mindre spel.

Jag är inget pro, men jag spelar frekvent på Betfair. Jag omsätter nån miljon där per månad, har spelat där några år och lyfter i snitt ca 10K per månad därifrån, men jag har aldrig hört ett ord om limitering. Jag lirar också nästan uteslutande fotboll och tennis, så där räcker utbudet till. Men jag håller med om att marknaderna på Betfair i många sporter är tunna. Hockey lirar jag inte själv, är bara med i ett litet bolag som ibland lirar hockey och då får nån annan sköta spelet.

Nu spelar jag ju inte vanlig betting på Betfair, jag sysslar mest med oddstrading, men i alla fall.
Citera
2013-10-15, 19:45
  #8
Medlem
Fyllefyllots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zoccer
Spelar man högt och inte på de stora ligorna så blir man jävligt fort limiterad också, vilket är än mer värdelöst. Sen är karusellen med målvakter och deras provision igång som också äter upp vinsten, ofta vill de ha mer än bara någon enstaka procent. Vissa spelbolag är så allergiska mot vinnare att de limiterar så fort man bara vinner några tusenlappar om det sker på mindre spel.

Jag är inget pro, men jag spelar frekvent på Betfair. Jag omsätter nån miljon där per månad, har spelat där några år och lyfter i snitt ca 10K per månad därifrån, men jag har aldrig hört ett ord om limitering. Jag lirar också nästan uteslutande fotboll och tennis, så där räcker utbudet till. Men jag håller med om att marknaderna på Betfair i många sporter är tunna. Hockey lirar jag inte själv, är bara med i ett litet bolag som ibland lirar hockey och då får nån annan sköta spelet.

Nu spelar jag ju inte vanlig betting på Betfair, jag sysslar mest med oddstrading, men i alla fall.

Du spelar för i snitt 33K per dag alltså, för en vinst på 300kr per dag. Låter som en extremt dum grej att satsa så otroligt mycket för att vinna så otroligt lite med en ROI på 101% ÄVEN om det givetvis är "nice" eller whatever med 10K extra i månaden så....i call BS.

Annars så är det så att man bli limiterad om man spelar mindre ligor, visst är det så. Vad jag menade med mindre ligor var ju dock inte damernas elitserie i curling och såna där extrema ligor utan mer seriösa ligor som är "stora" men långt ifrån PL, CL osv, exempelvis hockeyallsvenskan då.

Kollade Betfair nu och morgondagens Elitserieomgång 1X2 och kollade även oddsportal, Betfair har högre odds på en av nio alternativ då man har 1,72 istället för 1,70 som flera bookies har. För den enorma skillnaden fick man spela hela 72kr. På övriga spel ligger maxvinsten på dryga 1500kr och i många fall var oddsen låååååååångt mycket lägre än den seriösa bookien som toppar på oddsportal.

Så som sagt, Betfair är ett bra verktyg om man håller på med stor trading eller hobbyspelar på PL med halvhöga insatser bara på lördagar men gillar man Elitserien i hockey eller såna "stora men ändå små ligor" så är det värdelöst. Nästan uteslutande alltid i just mindre ligor som man får övertag mot oddsen också.
Citera
2013-10-15, 23:47
  #9
Medlem
zoccers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyllefyllot
Du spelar för i snitt 33K per dag alltså, för en vinst på 300kr per dag. Låter som en extremt dum grej att satsa så otroligt mycket för att vinna så otroligt lite med en ROI på 101% ÄVEN om det givetvis är "nice" eller whatever med 10K extra i månaden så....i call BS.

Annars så är det så att man bli limiterad om man spelar mindre ligor, visst är det så. Vad jag menade med mindre ligor var ju dock inte damernas elitserie i curling och såna där extrema ligor utan mer seriösa ligor som är "stora" men långt ifrån PL, CL osv, exempelvis hockeyallsvenskan då.

Kollade Betfair nu och morgondagens Elitserieomgång 1X2 och kollade även oddsportal, Betfair har högre odds på en av nio alternativ då man har 1,72 istället för 1,70 som flera bookies har. För den enorma skillnaden fick man spela hela 72kr. På övriga spel ligger maxvinsten på dryga 1500kr och i många fall var oddsen låååååååångt mycket lägre än den seriösa bookien som toppar på oddsportal.

Så som sagt, Betfair är ett bra verktyg om man håller på med stor trading eller hobbyspelar på PL med halvhöga insatser bara på lördagar men gillar man Elitserien i hockey eller såna "stora men ändå små ligor" så är det värdelöst. Nästan uteslutande alltid i just mindre ligor som man får övertag mot oddsen också.
Ja, jag spelar en hel del prematch och då använder jag mig av större satsade summor till väldigt liten risk som jag styr med stoploss. Då blir det en hel del omsättning och vinsten är liten i förhållande till insatsen. Men med en liten och kontrollerad risk så ger det hyggligt med pengar ändå. 5-6 tick är väl ett snitt. Sen spelar jag mer traditionell livetrading också, men då använder jag mig av betydligt mindre insatser. En helg med lite mera spel kan det säkert röra sig om 2-300K som omsätts totalt. Att jag lyfter 10K betyder inte att det är hela vinsten, jag låter ofta kassan växa också. Jag ville bara påpeka att trots att jag lyfter pengar från spelkontot med jämna mellanrum så sker ingen limitering. Pröva göra det på en vanlig spelsite, jag kan lova att det blir trassel.

Jag håller med om att oddsen på Betfair inte alltid är de bästa och med komissionen så är de ofta inte särskilt bra. Men Betfair är nästan den enda spelsiten/oddsbörsen som möjliggör den typen av trading, och de limiterar som sagt inte, därför spelar/trejdar jag där. De gånger jag spelar direkta bet så gör jag det ofta på andra spelsidor. De där jag inte blivit limiterad ännu, det finns några kvar.
Citera
2013-10-24, 00:40
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fyllefyllot
Spelar man högt och inte på de stora ligorna är Betfair helt värdelöst, grymt låga odds också, ofta. Sen tar de ju kommission. Nu är det "bara någon enstaka procent" kommer någon att skriva, men har du en ROI på 106 eller 104 blir det en jävla skillnad över ett år.

Nej, är du amatörspelare och sätter någon hundring på en eller två matcher från Premier League eller CHampions League så är det en bra bookie, är du pro och vill spela på Malmö i hockeyallsvenskan imorogn är det helt värdelöst.
Vänta va? Oddsen är precis så höga de kan bli, eftersom man spelar mot andra spelare och inte mot ett bolag. Det stämmer däremot angående kommisionen, spelar du dock högt kan du få upp emot 60% rabatt vilket innebär att kommisionen endast ligger på 2%.
Säg en spelsida som betalar tillbaka mer än 98%?
Citera
2013-10-24, 03:09
  #11
Medlem
Fyllefyllots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ushldfold123
Vänta va? Oddsen är precis så höga de kan bli, eftersom man spelar mot andra spelare och inte mot ett bolag. Det stämmer däremot angående kommisionen, spelar du dock högt kan du få upp emot 60% rabatt vilket innebär att kommisionen endast ligger på 2%.
Säg en spelsida som betalar tillbaka mer än 98%?

Procentsatsen baseras ju på hur bra du är som kund, börjar väl på typ 5% och 95% på de stora ligorna bjuder många, spelar man alltid högsta möjliga oddset så får man ändå samma odds som de erbjuder hos betfair, typ. Så svaret på din fråga är att du får näst intill 100% på alla matcher om du är registrerade hos många bolag.

Oddsen är så höga det kan bli så länge det finns folk som matchar ja. Men det är väldigt vanligt att det är extremt låga odds på alla utgångar på mindre ligor precis som jag tog upp innan och då snackar vi som sagt inte division 2 i norsk fotboll.
Citera
2015-04-16, 00:04
  #12
Medlem
Arbetarbroders avatar
Ungefär, vilken summa pratar vi om i rena kronor som man lägger per bett för att limitering ska bli en risk?
Antar att det rör sig om rätt stora summor?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback