Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-10-07, 21:46
  #1
Medlem
Är en total nybörjare, har en tidigare upplaga här av ett träningsprogram jag gjorde.
Körde enligt den och fick en inflammation i höger skuldra, kunde inte träna på två veckor.

Vill börja riktigt nu och bli riktigt deffad inom en snar framtid.

Är ca1.80m och väger 70kg.

Har ganska bra tryck i armar då jag tränade dom mest ett tag.

Bänkar 80Kg (max)

Curlstång hade jag uppe i 40kg men nu ca 30.

Bröst tränade jag mest i en maskin (vet inte vad den heter)

Hoppas detta räcker som info om mig, hjälp gärna till med kost, upplägg, vilodagar etc.


**Är nybörjare inom hårdare träning så elaka svar uppskattas ej**
Vet att jag började fel med träningen men det är nu för sent att rätta till.
Citera
2013-10-07, 21:54
  #2
Medlem
Kör mycket bicepscurls, och maxa väldigt ofta i dem. Var inte rädd för att använda momentum, för då kan du överbelasta biceps och på så sätt få de att växa snabbare. Det är faktiskt hemligheten bakom stora biceps. Samma sak med bänkpress, lägg på mer vikt än du tror att du klarar av, använd dig av en passare och låt hen bicepcurla upp vikten varje rep. På så sätt kan du lägga på mer vikt än du klarar av och stimulera hormonerna i kroppen som gör en biff och stark. Resten av musklerna kan du strunta i, för då måste du jobba hårdare för att se biffig ut. Men kör typ 100 sit-ups varje morgon så får du ett snyggt 6-pack också.
Citera
2013-10-07, 21:56
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskaPolisen
Kör mycket bicepscurls, och maxa väldigt ofta i dem. Var inte rädd för att använda momentum, för då kan du överbelasta biceps och på så sätt få de att växa snabbare. Det är faktiskt hemligheten bakom stora biceps. Samma sak med bänkpress, lägg på mer vikt än du tror att du klarar av, använd dig av en passare och låt hen bicepcurla upp vikten varje rep. På så sätt kan du lägga på mer vikt än du klarar av och stimulera hormonerna i kroppen som gör en biff och stark. Resten av musklerna kan du strunta i, för då måste du jobba hårdare för att se biffig ut. Men kör typ 100 sit-ups varje morgon så får du ett snyggt 6-pack också.

Haha nej tack, tänker köra varje muskel, inga jävla armar här inte

Nej ja fattar vad du menar, jag tränade i ca 8 månader för att uppnå det här, gick inte in första gången och lyfte upp det mesta jag kunde.

Tränade alla muskler då också, bara att jag hade mer motivation att träna biceps/triceps på curl av någon anledning.

Vill bara bli större än vad jag är av rätt träning.
Citera
2013-10-07, 22:24
  #4
Medlem
General.Maximus.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenOkunniga
Haha nej tack, tänker köra varje muskel, inga jävla armar här inte

Nej ja fattar vad du menar, jag tränade i ca 8 månader för att uppnå det här, gick inte in första gången och lyfte upp det mesta jag kunde.

Tränade alla muskler då också, bara att jag hade mer motivation att träna biceps/triceps på curl av någon anledning.

Vill bara bli större än vad jag är av rätt träning.

Något helkropsschema eller en tresplitt funkar bra. Ligg på kaloriöverskott och ät mycket protein, det är faktiskt inte mycket svårare än så.
Citera
2013-10-08, 11:19
  #5
Medlem
ischtivans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenOkunniga
Är en total nybörjare, har en tidigare upplaga här av ett träningsprogram jag gjorde.
Körde enligt den och fick en inflammation i höger skuldra, kunde inte träna på två veckor.

Vill börja riktigt nu och bli riktigt deffad inom en snar framtid.

Är ca1.80m och väger 70kg.

Har ganska bra tryck i armar då jag tränade dom mest ett tag.

Bänkar 80Kg (max)

Curlstång hade jag uppe i 40kg men nu ca 30.

Bröst tränade jag mest i en maskin (vet inte vad den heter)

Hoppas detta räcker som info om mig, hjälp gärna till med kost, upplägg, vilodagar etc.


**Är nybörjare inom hårdare träning så elaka svar uppskattas ej**
Vet att jag började fel med träningen men det är nu för sent att rätta till.


Du ska köra basövningar med skivstång, helkroppsprogram 3 ggr i veckan. Starting Strength och Stronglifts är bra.
Här är ett annat bevisat populärt program: http://www.youtube.com/watch?v=feY6vi6ORXo
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback