Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-10-07, 20:40
  #1
Medlem
Tjenare jag tänkte höra lite vad ni på flashback kör för muskelgrupper tillsammans och vad ni käkar när ni vill bulka / deffa ! och vad är målet ? hur vill ni se ut ? varför vill du ändra på din kropp ? vad kör ni för dieter ?

tjock biff ? ripped biff ? atletisk kropp ? eller andra alternativ vad är det ultimata enligt dig ?

själv är jag en kille på 18 år fick den största förändringen på min kropp när jag började träna 5-7 gånger i veckan på gymmet + gick på boxning 3 gånger i veckan. detta gjorde att jag både brände av fett på mage, rumpa , lår och armar så jag fick mer synlighet på muskulaturen! blev riktigt nöjd med resultatet dom första 3 månaderna och jag gick upp från 61 till 74 och efter detta har jag legat stilla på minna 74 och gått upp och ner i fett ! 74 kilo kan låta löjligt mot era 190 kg muskler som alla på flasback har med 3% kroppsfett men jag är ändå ganska nöjd med det med tanke på att jag är ganska kort för att vara kille på minna 172-173 cm inte helt säker på min höjd men under avarage iaf.

jag började prova med lite olika dieter som att bara käka massa kött (oftast kycklingbröst) och broccoli lite mer grönsaker men oftast bara den combon efter cirka 2-3 veckor låg jag fortfarande på ungefär samma fett och samma vikt.

provade att sluta i boxningen och bara gymma för att få mer muskler och det hjälpte lite. har också provat att bara vrål äta som ett djur så jag nästan mår dåligt i samband med skitmycket träning och senare när det inte funkat provat att dra ner på träningen och ligga 4 dagar gym 1 vilo dag och flyta på så ( alltså inga bestämda gym dagar)

har alltid kört den här ordningen på MUSKELGRUPPER mm.

Bröst och triceps day1
biceps och rygg day 2
ben och mage day 3
axlar och underarmar dag 4
sedan börja om när jag tränade 7 dagar i veckan men när jag körde 4 dagar gym 1 dag vila så vilade jag och började om igen på detta sätt fick alltid muskelgrupperna vila eftersom när du kör tex dips så tränar man triceps och bröst eller när man kör bänk så är det triceps och bröst därför blir den combon bra precis som om du kör chins får du biceps och rygg !

jag har en bra genetik eftersom jag alltid varit något av det starkaste utan att träna och min familj både på mammas och pappas sida är väldigt bred axlade och väl byggda !

tycker om perfektion även om många inte håller med mig så är väl målet att kunna dra av tröjan och bara vara allmänt scumbag ripped kid som folk hatar men ändå är avundsjuka på, började alltså inte träna för att fixa mer tjejer eller få mer respekt.


ska posta lite bilder när jag fått igång internetet! just nu kör jag på mobilens uppkoppling så blir inte direkt någon speed upload
Citera
2013-10-07, 21:40
  #2
Medlem
General.Maximus.s avatar
13kg på tre månader? Grattis till den fettökningen!

OnT: Jag kör en vanlig tresplitt och äter så jag får i mig rätt mängd kalorier och protein. I min mening är allt annat oväsentligt så länge man inte kommer med löjliga exempel.
Citera
2013-10-07, 21:50
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av General.Maximus.
13kg på tre månader? Grattis till den fettökningen!

OnT: Jag kör en vanlig tresplitt och äter så jag får i mig rätt mängd kalorier och protein. I min mening är allt annat oväsentligt så länge man inte kommer med löjliga exempel.

jag har fått extremt mycket komplimanger på min förändring den är grymt stor ! men man får också tänka att detta är när jag är en kille på 17 år som precis blev 18 när jag började och är lite sen i min pubertet! jag växte mycket under denna tid och antar att puberteten gav mig en fin spurt ! sedan vet jag inte om jag låg på exakt 60 när jag började ! dock vet jag att när jag var som tyngst var när jag käkade allt och tog 2 whey 80 shakes om dagen på cirka 1,5 dl styck och då låg min vikt på 74 ! just nu ligger jag på 71 (gick och vägde mig precis ! )

men som sagt det har tagit stopp och det gör mig oerhört omotiverad efter att det gick så bra innan och nu händer det inte ett skit....
Citera
2013-10-07, 21:58
  #4
Medlem
General.Maximus.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dedjud
jag har fått extremt mycket komplimanger på min förändring den är grymt stor ! men man får också tänka att detta är när jag är en kille på 17 år som precis blev 18 när jag började och är lite sen i min pubertet! jag växte mycket under denna tid och antar att puberteten gav mig en fin spurt ! sedan vet jag inte om jag låg på exakt 60 när jag började ! dock vet jag att när jag var som tyngst var när jag käkade allt och tog 2 whey 80 shakes om dagen på cirka 1,5 dl styck och då låg min vikt på 74 ! just nu ligger jag på 71 (gick och vägde mig precis ! )

men som sagt det har tagit stopp och det gör mig oerhört omotiverad efter att det gick så bra innan och nu händer det inte ett skit....

Din ämnesomsättning ökar när du går upp i vikt så om du äter lika mycket nu som du gjorde när du vägde kring 60kg så är det inte säkert att du ligger på ett överskott.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback