• 1
  • 2
2013-10-07, 18:11
Medlem
Hejsan! Jag behöver få ihop 600kr snabbt. Har tänkt på att byta in lite grejer till en pantbank sålänge, men har inte så mkt saker att panta just nu så undrar om någon har något bra förslag på vad man kan panta? Eller om någon annan har något tips på hur man kan få ihop de pengarna snabbt hade det varit bra. Alla svar uppskattas! Må bra!
Citera
2013-10-07, 18:15
Medlem
kolla i din förråd om du har en gammal mobil som du kan annonsera på blocket.
Det finns många som älskar och kan inte hantera nya mobilen .

De gamla mobilerna säljs snabbt till rätt pris

Kanske inte det bästa tipset men kom inte på not annat

Lycka till
Citera
2013-10-07, 18:16
Moderator
v50s avatar
Panta burkar eller erbjud någon lämplig tjänst till vänner och bekanta mot betalning t.ex trädgårdsjobb eller liknande. Gör du en djupdykning bland dina ägodelar lär du hitta en del att sälja som kan inbringa en del pengar, folk köper saker som man själv tycker är rent skräp t.ex. på tradera.
Citera
2013-10-07, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smulhamstern
Det är 18-årsgräns på Flashback. Du får väl be om förskott på veckopengen helt enkelt.

Jag är 18 men bara för det betyder det inte att jag har ett glamoröst jobb och drar in stora pengar. Om du inte visste det så går de flesta i skolan vid den åldern vilket därmed gör det svårt att skaffa ett jobb samtidigt. Och studiebidraget som ligger på 1000 kronor i månaden kommer man inte långt med. Så sluta försöka leka smart bara för att du blev mobbad som liten utan försök istället komma med lite kreativa lösningar på mitt problem. Vill du inte hjälpa mej i detta ärende får du vara så hemskt snäll att sluta posta i denna tråden. Tack.
Citera
2013-10-07, 18:22
Medlem
Tror ni man kan få en del pengar för verktyg, har en hel del verktyg hemma som inte används? Hade föredragit om det hade gått att få pengarna direkt som från te.x. en pantbank eftersom jag behöver dom ganska snart.
Citera
2013-10-07, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HoLeeFuk
oj,arton år,förolämpar över FB med mobbning, och skriver M.E.J

Förstår inte poängen med stt försöka klanka ner på folk bara för att man har för lite fritid själv, känner du dej häftig och lyckad nu? Var ligger problemet i att jag är 18 år?

I vilket fall som helst är det inte detta jag vill diskutera i denna tråd, om ni bara ska kommentera massa onödiga saker är det bättre att låta bli.

Förövrigt finns ordet mej med stavningen M.E.J i SAOL så du borde ta reda på mer fakta innan du uttalar dej om något du inte känner till.
Citera
2013-10-07, 18:33
Medlem
Smulhamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fbstk
Jag är 18 men bara för det betyder det inte att jag har ett glamoröst jobb och drar in stora pengar. Om du inte visste det så går de flesta i skolan vid den åldern vilket därmed gör det svårt att skaffa ett jobb samtidigt. Och studiebidraget som ligger på 1000 kronor i månaden kommer man inte långt med. Så sluta försöka leka smart bara för att du blev mobbad som liten utan försök istället komma med lite kreativa lösningar på mitt problem. Vill du inte hjälpa mej i detta ärende får du vara så hemskt snäll att sluta posta i denna tråden. Tack.
Vad är det du behöver 600kr till då, om man får fråga?

Annars kan du väl hjälpa någon och jobba lite för dem på helgen. Fråga folk du känner eller lägg lappar i brevlådor om att du gör enklare trädgårdsarbete och liknande, så bör du ha 600 rätt så snabbt.

Sälj något skit du inte behöver annars.
Citera
2013-10-07, 18:33
Medlem
Gresks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fbstk

Hade tänkt att hjälpa dig tills jag såg mej och din kaxiga attityd
Citera
2013-10-07, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smulhamstern
Vad är det du behöver 600kr till då, om man får fråga?

Annars kan du väl hjälpa någon och jobba lite för dem på helgen. Fråga folk du känner eller lägg lappar i brevlådor om att du gör enklare trädgårdsarbete och liknande, så bör du ha 600 rätt så snabbt.

Sälj något skit du inte behöver annars.

Anledningen till att jag behöver pengarna är att jag gjorde en utredning angående misstanke om ADHD/ADD. Det jag inte visste om var att inte var kostnadsfritt så sitter nu med en räkning på halsen som kommer gå till kronofogden om den inte betalas inom en kort framtid.

Har tänkt på det men grejen är den att jag bor i lägenhet och vilket ju då resulterar i att det inte finns särskilt mycket trädgårdsarbete att utföra Är tacksam för ditt svar iallafall!
Citera
2013-10-07, 18:41
Bannlyst
Sluta köp droger!
Citera
2013-10-07, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gresk
Hade tänkt att hjälpa dig tills jag såg mej och din kaxiga attityd

Anledningen till min kaxiga attityd är ju att han skrev ett onödigt inlägg i tråden som inte tillförde något vettigt i denna diskussion. Förstår inte vad problemet med mej istället för mig är?
Citera
2013-10-07, 18:42
Medlem
sasos avatar
http://tvpublik.se/common/viewCastings
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto