2013-10-07, 18:43
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fbstk
Tror ni man kan få en del pengar för verktyg, har en hel del verktyg hemma som inte används? Hade föredragit om det hade gått att få pengarna direkt som från te.x. en pantbank eftersom jag behöver dom ganska snart.

Om det är kvalitetsverktyg såsom knipex och bahco m.m så kan man få en del för dem men är det lågprisverktyg lär det vara svårare att sälja till ett vettigt pris. Ta en titt på www.tradera.com gå in på detaljerad sökning och gör olika sökningar, bocka för objektsbeskrivning samt avslutade annonser så ser du vad folk betalt för olika typer av verktyg.
Citera
2013-10-07, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ComViQnullar
Sluta köp droger!

Nej! Mer droger åt det svenska folket!!! Skämt åsido
Citera
2013-10-07, 18:45
Moderator
v50s avatar
Citat:
Anledningen till att jag behöver pengarna är att jag gjorde en utredning angående misstanke om ADHD/ADD. Det jag inte visste om var att inte var kostnadsfritt så sitter nu med en räkning på halsen som kommer gå till kronofogden om den inte betalas inom en kort framtid.

Har tänkt på det men grejen är den att jag bor i lägenhet och vilket ju då resulterar i att det inte finns särskilt mycket trädgårdsarbete att utföra Är tacksam för ditt svar iallafall!

Du kanske kan erbjuda folk att putsa fönster eller andra saker såsom gå ut med deras hundar osv. Angående räkningen ta ett snack med de du är skyldig pengar, ofta går det att dela upp betalningen om man inte kan betala hela summan direkt, kan vara värt att fråga i alla fall.
Citera
2013-10-07, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saso
http://tvpublik.se/common/viewCastings

Hmm bra tips faktiskt! Ska ta mej lite tid och kolla igenom sidan nu, tack för tipset!
Citera
2013-10-07, 18:49
Medlem
NovaOculuss avatar
Erbjud svartjobb till grannarna eller föräldrarna.
Citera
2013-10-07, 18:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hag79
kolla i din förråd om du har en gammal mobil som du kan annonsera på blocket.
Det finns många som älskar och kan inte hantera nya mobilen .

De gamla mobilerna säljs snabbt till rätt pris

Kanske inte det bästa tipset men kom inte på not annat

Lycka till

Fel. Numera har Agda 73 iPhone. Den idén kommer inte generera några pengar.
Citera
2013-10-07, 18:56
Medlem
avestas avatar
Kom hem till mig och putsa mina fönster
Citera
2013-10-07, 18:57
Medlem
kezz89s avatar
Citat:
Jag är 18 men bara för det betyder det inte att jag har ett glamoröst jobb och drar in stora pengar. Om du inte visste det så går de flesta i skolan vid den åldern vilket därmed gör det svårt att skaffa ett jobb samtidigt. Och studiebidraget som ligger på 1000 kronor i månaden kommer man inte långt med. Så sluta försöka leka smart bara för att du blev mobbad som liten utan försök istället komma med lite kreativa lösningar på mitt problem. Vill du inte hjälpa mej i detta ärende får du vara så hemskt snäll att sluta posta i denna tråden. Tack.

Svårt att skaffa jobb? Studenter är väl dom som har lätt att skaffa jobb däremot. Lathet är en annan sak.
Citera
2013-10-07, 18:59
Medlem
sälj din kropp
Citera
2013-10-07, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av v50
Du kanske kan erbjuda folk att putsa fönster eller andra saker såsom gå ut med deras hundar osv. Angående räkningen ta ett snack med de du är skyldig pengar, ofta går det att dela upp betalningen om man inte kan betala hela summan direkt, kan vara värt att fråga i alla fall.

Det kanske kan funka det också definitivt värt att testa! Grejen är den att jag redan har delat upp betalningen en gång, den låg på 1500 från början.
Citera
2013-10-07, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kezz89
Svårt att skaffa jobb? Studenter är väl dom som har lätt att skaffa jobb däremot. Lathet är en annan sak.

Har jobbat tidigare och känner till av erfarenhet att det är svårt att skaffa jobb med hyfsad löning, och i mitt fall behöver jag ju pengarna ganska snart så har inte tid att gå och vänta på att lönen ska komma.
Citera
2013-10-07, 19:14
Medlem
Har du bil så sätt upp lappar om att skjutsa folk, olagligt dock tror jag.

Du kan oxå med bil erbjuda om att ta hand om sopor eller lämna till återvinning.
Det finns många källsorterande människor som inte kan ta hand om bergen dom bygger upp i garderoben.

Lapp i lokala butiker som många sagt, men glöm inte erbjuda sophantering!
Slog mig nu att knacka dörr och erbjuda ta med sig sopor för en peng är nog lättare än att föröska kränga nåt, i alla fall där pensionärer som har svårt att gå eller blöjbarnsfamiljer bor

Sedan om du slänger skiten i källartrappan får du stå för, men den som betalar har samvetet fritt..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in