Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-10-07, 15:26
  #1
Medlem
Halloj, är en man på 22bast som börjar tappa hoppet. Jag har alltid älskat träning och har aldrig funderat på att lägga av, fram tills nu! Har alltid haft som mål att nå en fysik av en steriotypisk fitnessmodel (Hjärntvättad av media, må vara hänt) men det har varit mitt mål iaf.

Men nu börjar det kännas som tungt när jag inser att de flesta av mina förebilder kurar, största besvikelsen är de som framställer sig som HELT rena och kommer ut med att de inte är det. Jag vet att detta är vanligt förekommande, Coleman säger sig också vara ren, men ni förstår nog vad jag menar. Är inte intresserad av att diskutera huruvida olika individer brukar AAS eller inte.

Det känns som jag står vid ett vägval nu, Antingen kura eller lägga målen på hyllan och fortsätta träna för en god hälsa. Vad tror ni, är det troligt att jag kan nå mitt mål ren?

Har tyvärr ingen bild på min fysik idag.
--|Stats |--
längd: 1.90m
vikt: 94kg
bf: ~11%

Bänk: 120kg
Mark: 215kg
Benb: 165kg
Citera
2013-10-07, 15:31
  #2
Medlem
Det beror väl helt på vilka förebilder du har? För även ifall de "kurar" så kan de ju ha använt det för att komma dit på en kortare tid bara, det behöver inte betyda att det är omöjligt.
Citera
2013-10-07, 15:47
  #3
Medlem
MuscleSharks avatar
Skulle oxå vilja veta vilka förebilder du har.

Jag förstår hur du känner dig. Man tappar motivationen när man får reda på att folk man ser upp till har tagit stora mängder steroider för att nå sina mål. Då känns det meningslöst att fortsätta kämpa för något om man inte kan nå dit.
Men.....beroende på vilken fysik du eftersträvar förstås, så kan man ändå nå dit utan att kura.
Du ska komma ihåg att muskler som du bygger upp med hjälp av roids inte är permanenta gains om du nått ditt genetiska max. Du måste i såna fall ligga på hela tiden, eller flera gånger per år.
Detta leder oftast till biverkningar som kan vara riktigt farliga för hälsan.

Nu vet jag inte hur din fysik ser ut nu. Men är du inte nöjd med den så kan det vara så att din träning & kost inte räcker till.
För att få ut det mesta ur träningen så måste man hitta det rätta upplägget som ger bäst resultat för dig. Va inte rädd att testa något nytt.
Hörde om en snubbe som hade problem med sina biceps som aldrig växte. Han körde som dom flesta andra, 4x10 hantel curls följt av 4x10 hammer curls osv.
Inget hände. Men så började han träna armarna oftare, och körde kanske bara 1 övning men i stället 50-60 reppare på raken. Då blev dom större helt plötsligt.

Så va aldrig rädd för att testa något som anses dåligt av andra personer.
Man kan få grymma resultat bara man hittar rätt.
Citera
2013-10-07, 15:49
  #4
Medlem
Rullameras avatar
Tycker att du överreagerar något. Du kan nå sjukt långt utan kur, fast det tar tid. Hur länge har du tränat och skött kosten seriöst?
Citera
2013-10-07, 15:58
  #5
Medlem
Killer-queens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToAcWa
22 år
--|Stats |--
längd: 1.90m
vikt: 94kg
bf: ~11%

Stämmer det där har du en helt outstandig fysik nu.
Citera
2013-10-07, 16:26
  #6
Medlem
Landsknechts avatar
Håller med föregående talare. Det verkar som att du redan har en riktigt fin kropp, så jag tycker verkligen inte att du ska känna dig missnöjd och tvingad att använda steroider och lida av diverse biverkningar.
Citera
2013-10-07, 16:47
  #7
Avstängd
Alltidxxs avatar
Alla kan fixa en sjysst fysik utan steroider, så satsa på det. Det är vanskligt i den här "sporten" om man känner att man vill jämföra sig med andra eftersom man inte kan veta vem som är ren och inte.

Skit i vad alla andra gör och bygg en så bra fysik du kan utan steroider. När du väl kommit en bit på vägen kommer du kunna kliva upp varje morgon och känna dig sjukt stolt över hur långt du kommit på ren väg och sen bara fortsätter du på den vägen. WIN!
Citera
2013-10-07, 17:10
  #8
Medlem
qdqdqs avatar
Om du kommer att nå dina mål eller inte blir omöjligt att svara på, det är så många (för mig okända) faktorer som spelar in. Det är dock väldigt viktigt att tro på sig själv, gör man inte det då påverkar det livet överhuvudtaget negativt.
Citera
2013-10-07, 17:14
  #9
Medlem
Tycker att dina mål känns något luddiga så det vore kanske bättre om du kunde specificera dessa?

Siktar du på att bli ett byggar freak som Marcus Ruhl och company kan jag förstå din uppgivenhet men inte annars. Annars går det att nå dit du vill naturlig väg.

Men antar att du vill ha en flickvän också? Sällsynt att tjejer tänder eller ser seriöst på riktiga freakiga byggare, kanske en tjej av 10 000, ungefär?

Man lever bara en gång och har bara en kropp, tycker det är mycket dumt att exprimentera med den.

Folk som brukar är oftast väldigt hjärntvättade och försöker övertyga både sig själva och andra om att det är totalt ofarligt. Oftast tror de verkligen stenhårt på att det verkligen är ofarligt eftersom just de gör rätt, rätta doseringar, har koll osv, osv, osv, de lever i sin egen bubbla och övertygelse.

Visst, du kan nicka, le och mumla lite, men gör aldrig någonsin som de säger.

Däremot ska man så klart inte underskatta tiden, mängden träning och dedikering för att nå dit man vill.
__________________
Senast redigerad av msthlm37 2013-10-07 kl. 17:17.
Citera
2013-10-07, 17:44
  #10
Medlem
Tack för allt pepp
Angående flickvän så stämmer det rätt bra, hon är väl redan nu tveksam till om tycker jag skall bli större och hon tycker det ser fult/konstigt ut när man kommer ner på lägre BF, men grejen är väl att man har blivit så manipulerad av att hålla på med träning så mycket att man inte ser sig själv på samma sätt som andra kanske gör.

Bör väl kanske nämna också att det är frustrerande att se polarna som börjar kura växa ifrån än, men som sagt, man kan ju iaf vakna upp stolt över att man tar sig fram på en ren väg!

Har tränat 5 år var av de senaste 3 har jag varit mkt noga med kost och träning.
ligger på 3500kcal om dagen och käkar bara rent, inga "cheatmeals" , kör PF (inte optimalt för att bygga massa kanske?)

Förebilder: Greg Plitt, Lazar Angelov tillexempel!
Citera
2013-10-07, 21:03
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToAcWa
Tack för allt pepp
Angående flickvän så stämmer det rätt bra, hon är väl redan nu tveksam till om tycker jag skall bli större och hon tycker det ser fult/konstigt ut när man kommer ner på lägre BF, men grejen är väl att man har blivit så manipulerad av att hålla på med träning så mycket att man inte ser sig själv på samma sätt som andra kanske gör.

Bör väl kanske nämna också att det är frustrerande att se polarna som börjar kura växa ifrån än, men som sagt, man kan ju iaf vakna upp stolt över att man tar sig fram på en ren väg!

Har tränat 5 år var av de senaste 3 har jag varit mkt noga med kost och träning.
ligger på 3500kcal om dagen och käkar bara rent, inga "cheatmeals" , kör PF (inte optimalt för att bygga massa kanske?)

Förebilder: Greg Plitt, Lazar Angelov tillexempel!

Tänk på hur dom polarna som trycker i sig massa skit nu förmodligen kommer och se ut om 5-10 år
- steroider kan ju ge snabb uppbyggnad på kort tid, men effekten är ju oftast inte långvarig. Dosen måste ökas och förr eller senare kommer biverkningarna - när man sen slutar, så förstörs alla härliga resultat väldigt snabbt.
Dessutom kommer det ta tid innan ens naturliga testosteronproduktion kommer igång igen om den alls gör det och då blir det väldigt svårt att få tillbaka det man förlorat.

Jag kan ju förstå just byggning att det kan vara jobbigt - det blir ju massa "sitta och räkna kalorier" och sånt skitjobb för att kunna minska kroppsfettet utan att förlora för mycket muskler alternativt bygga muskler utan att fettet går upp för mycket. Många såna där skitpass när man är i kass form blir det också, då man måste köra för fettförbränningen och för att inte förlora dom musklar man redan har.
Steroider kan kännas som en genväg och är nog tyvärr nästan nödvändigt inom just kroppsbyggning på extrem nivå (det finns eller fanns en YouTube-film nånstans på alla piller som Coleman tar som jag sett - inte AAS där, men allt kanske inte visades i filmen)
Tänk dock på hur kort en "elit-karriär" kan vara och vad händer efteråt med dessa "förebilder" (det får vi ju inte veta - lika lite som vi får veta hur det går för Carolina Klüft efter hennes friidrotts-karriär).
__________________
Senast redigerad av C20 2013-10-07 kl. 21:08.
Citera
2013-10-07, 21:11
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C20
Tänk på hur dom polarna som trycker i sig massa skit nu förmodligen kommer och se ut om 5-10 år
- steroider kan ju ge snabb uppbyggnad på kort tid, men effekten är ju oftast inte långvarig. Dosen måste ökas och förr eller senare kommer biverkningarna - när man sen slutar, så förstörs alla härliga resultat väldigt snabbt.
Dessutom kommer det ta tid innan ens naturliga testosteronproduktion kommer igång igen om den alls gör det och då blir det väldigt svårt att få tillbaka det man förlorat.

Jag kan ju förstå just byggning att det kan vara jobbigt - det blir ju massa "sitta och räkna kalorier" och sånt skitjobb för att kunna minska kroppsfettet utan att förlora för mycket muskler alternativt bygga muskler utan att fettet går upp för mycket. Många såna där skitpass när man är i kass form blir det också, då man måste köra för fettförbränningen och för att inte förlora dom musklar man redan har.
Steroider kan kännas som en genväg och är nog tyvärr nästan nödvändigt inom just kroppsbyggning på extrem nivå (det finns eller fanns en YouTube-film nånstans på alla piller som Coleman tar som jag sett - inte AAS där, men allt kanske inte visades i filmen)
Tänk dock på hur kort en "elit-karriär" kan vara och vad händer efteråt med dessa "förebilder" (det får vi ju inte veta - lika lite som vi får veta hur det går för Carolina Klüft efter hennes friidrotts-karriär).


Måste säga att det där är rätt spännande! någon som känner till någon dokumentär lr liknande angående Atleters liv efter sin karriär?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback