• 1
  • 2
2005-07-04, 03:16
Medlem
CrazyCopKillers avatar
har par polare som röker 1-2g om dan får dom inte röka på 2 dagar så blir dom crazy

andra tykcer dom e hooked när dom röker 4-6gr i veckan

vad tycker ni?
Citera
2005-07-04, 03:26
insomnias avatar
Finns inte en speciell gräns. Men man är nog "beroende" om man röker dagligen. Vilket jag gör. Så jag är väl beroende. Hade inte velat vara utan mitt kära röka.
Citera
2005-07-04, 05:26
Medlem
danibanani420s avatar
jag tycker båda alternativen= hooked!, sj så är jag "torsk" på tobak medans jag röker Cb nångång per månad.
Citera
2005-07-04, 06:31
Medlem
mjauens avatar
Man ar torsk pa -hasch- nar man har svart att stava till ordet samt om man kanner att man maste starta en trad angaende om man verkligen ar torsk eller ej
Citera
2005-07-04, 06:56
Bannlyst
Helt inviduellt.
Citera
2005-07-04, 10:32
Medlem
Kias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrazyCopKiller
har par polare som röker 1-2g om dan får dom inte röka på 2 dagar så blir dom crazy

andra tykcer dom e hooked när dom röker 4-6gr i veckan

vad tycker ni?

Vad menar du med crazy?
Citera
2005-07-04, 11:17
Medlem
blir dom crazy om de inte får röka på ett par dagar så kan de nog anses som torksar
Citera
2005-07-04, 11:54
Medlem
Mitt bruk har ökat något enormt sedan sommarlovet började, jag vet inte riktigt om jag ser mig själv som beroende. Om man inte har röka (vilket jag inte har haft de tre senaste dagarna) känns det ungefär som att det inte är lönt att stiga upp ur sängen på morgonen, dagen förlorar m a o sin mening, ifall man nu inte har något annat särskilt inplanerat.

Hasch (jag röker mycket sällan grönt) har den senaste månaden eller så gett mitt liv en helt ny mening, om jag vet att jag kommer få röka på kvällen eller natten så blir dagen ofta jättetrevlig. I dessa lägen går jag ofta långa promenader och har t o m inget emot att umgås med mina föräldrar, sysselsättningar som jag annars undviker in i det sista. Hasch är inte något berusningsmedel längre för mig - åtminstone inte på samma sätt som det var tidigare - det har istället blivit något av ett mål för dagen. Vetskapen om att få röka hasch håller mig helt enkelt igång, hur konstigt det än må låta.

Jag har spekulerat ofta och länge i hur mitt drogbruk kommer att se ut i fortsättningen, och har alltid kunnat övertyga mig om att jag inte kommer sluta i "rännstenen". Samtidigt blundar jag för framtiden: Mina föräldrar (speciellt min mamma) är väldigt, väldigt anti-droger. Om hon ens får reda på att jag har druckit alkohol - vilket har hänt ett par gånger - resulterar detta i timmeslånga samtal och långvarig besvikelse, ni kan ju tänka er hur det vore om hon fick reda på att jag röker hasch så gott som dagligen. Jag är medveten om att min situation som den ser ut nu är ohållbar i längden - någon gång kommer jag ju att torska - förhoppningsvis klarar jag mig lite över ett år till så att jag är myndig när den dagen kommer, vilket antagligen skulle underlätta.

Jag planerar att minska ( ) mitt rökande när sommarlovet är slut, vi får väl se hur det blir med den saken.
Citera
2005-07-04, 12:33
Medlem
mo0kies avatar
man är torsk när man byter bort( om möjligt )/säljer sina prylar mot röka tex.
dvs när det inte finns cash så försöker man deala till sig en knärre eller två mot diverse skit, cd-spelare,skivor & dylikt.
Citera
2005-07-04, 12:42
Medlem
auto100560s avatar
Om man är torsk eller inte är väl av mindre relevans

Sålänge man kan bruka..
Citera
2005-07-04, 13:00
Medlem
Nemesis1s avatar
Du är en riktig grästrosk när du...

1. Döpt din son till Hampus
2. Döpt din dotter till Mary-Jane
3. Tapetserat om huset med cannabistapeter
4. Gör fler flaskor till bongar än du pantar/slänger bort
5. Bara dricker hampaöl
6. Har en cannabishäck runt ditt hus
7. Bara klär dig i kläder utav hampa
8. Sitter som aktiv medlem på FB's Cannabis-forum
9. Köper cigg, tar ur tobaken och rullar en vanlig cigg av det i smörpapper och gör filter av ciggpaketet
10. Tror att kasörskan frågar efter 5g när hon frågar "Har du en 5a på dig?"
11. Börjar rosta cigg för att lindra trisstes
12. Visar symptom på "Kronisk ögontrötthet"
13. Klarar dig bra med 10 mackor med chokladsås om dagen
14. Får falska förhoppningar så fort du hör någon nämna "påskgräs"
15. Glömmer bort att du just rökt för fem minuter sedan
16. Tycker att våren enbart betyder en ny möjlighet att röka utomhus.
17. Har svårt att minnas dina föräldrars namn.
18. Värderar varors priser i gram.
19. Frågar om du kan få köpa en 5a när någon säger att dom ska rensa gräs
20. Funderar på att flytta till Pakistan eftersom du hört att man blir stenad där om man begår ett brott
Citera
2005-07-04, 15:50
Medlem
Ishbogs avatar
Har rökt varje dag i ca 2 månader nu.. funderat på uppehåll länge men det har inte blivit av. Nu har jag en ytterst liten bit kvar som ska ta slut, sen ska det sedan länge planerade uppehållet bli av hade jag tänkt..

Jag är osäker på om jag är beroende eller inte, antagligen är jag det :/

Som andra sagt tidigare är det nog mycket individuellt, vissa kan säkert klara av att röka någon månad för att sedan ha en månads uppehåll, jag kan det inte...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in