Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-10-06, 22:41
  #1
Medlem
why123s avatar
Ja, det kan tyckas märkligt, det är det också! Jag använder vanligtvis chrome, men när jag ska höra på musik (eller annat ljud) måste jag gå över till internet explorer..

Är det inte oehört knepigt? Inte ens om jag kopplar bort högtalarna så kommer det fram något ljud..

Dessutom när jag försöker ställa in det (enligt konstens alla regler), så slutar mitt trådlösa bredband att fungera

Så för att sammanfatta det kort, jag sitter och tittar på partiledardebatten, kikar på FB emellanåt (chrome). Efteråt så går jag in på SVT play för att höra var de har att säga, inte ett ljud. Blir desperat tar bort högtalarsladden för att höra något, hjälper inte..

Vet egentligen inte hur länge det har pågått, datorn är rätt ny, körde på explorer tidigare.

Vad ska jag göra? Använda explorer när jag lyssnar på musik Ja, som det är nu har jag inget val, men är det någon som kan förklara fenomenet
2013-10-07, 16:54
  #2
Medlem
DrBums avatar
har du kontrollerat i ljudmixern om Chrome har lagts på mute?
2013-10-08, 00:45
  #3
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrBum
har du kontrollerat i ljudmixern om Chrome har lagts på mute?

Tycker jag har kollat allt, men det har jag kanske gjort i affekt.. Får lugnt och metodiskt kolla igen, särskilt det du skrev. Det kan ju faktiskt vara något simpelt
__________________
Senast redigerad av why123 2013-10-08 kl. 00:58.
2013-10-10, 19:40
  #4
Medlem
vonOlofs avatar
Datorproblem avhandlas i de datorrelaterade delforumen och inte här i Hemel, så vi sätter på det lilla hänglåset.

Mod

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback