Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-10-06, 20:16
  #1
Medlem
Vad tycker ni är ok klädsel på en ganska formell arbetsplats, typ en myndighet eller juristbyrå? Pratar svensk högsommarvärme eller i sydeuropa, amerikanska södern etc. Självklart varierar det mellan olika länder men vad tycker ni?

Min mamma tycker t.ex att man är oklädd utan strumpbyxor och absolut inte kan ha skor med öppen tå på jobbet medan jag tycker att båda företeelserna är helt ok så länge man är välklädd i övrigt (inget kortkort eller superuringning).
Citera
2013-10-06, 23:26
  #2
Medlem
LkpgHardcores avatar
Jobbar själv på ett välrenomerat företag med helt normal, internationell dress code. Dvs välklätt, inga jeans och t-shirt. Männen har kostym eller bara kostymbyxor/chinos och skjorta. Kvinnorna har mer att välja på med byxor eller kjol och ett större utbud över lag av fina kläder.

Men när det kommer till längd på kjolar, urringning och bara tår så har kanske tiden sprungint ifrån våra föräldrar. Vi har tjejer i både kort kort och urringat utan att någon reagerar över det. Visst de får kanske fler blickar, men det har inget med att någon tycker de är illa klädda utan snarare så snygga! Så länge du har fina hela kläder och känner dej bekväm så är det okej. Bara axlar heller inget problem. Så gillar du blickarna så är det fine med alla, det kan jag lova.

Åker du till amerikanska södern så har de air conditoin och då behöver du sannolikt mer kläder inomhus, men utanför varmt som satan!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback