Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-10-04, 18:19
  #1
Medlem
Tjena flashback!

Jag är själv en blatte, men saken är att jag har ett par polare till mig som är 23-25 år gamla och beter sig som riktiga blattar och pratar som riktiga blattar. Dvs Shooo, yani (betyder alltså eller dvs på arabiska), avslutar en del ord med -ish och allmänt bara blattiga. Skäms att presentera dessa för mina "andra" svenska polare eller tjejer jag pratar med för att de är inte sociala för fem öre. Det är mina närmsta polare och jag skäms att gå ut med de för att 70% av fallen när vi går ut så händer det alltid konstiga saker såsom problem med vakter m.fl.

Jag som är mellan 22-24 år vill prata mer civilserat och jag är riktigt social, kan prata med vilken ny människa som helst och börja skämta osv.

Har även sett andra som är cirka 25-30 år som beter sig som riktiga blattar, ni vet hur jag menar. Hur tänker de? Varför är de såhär?

Kan andra blattar svara också om ni tänker samma som jag?
Hur tänker ni svenskar som har sånna polare?

Och ni som känner igen er, berätta gärna hur och varför ni är så.
Citera
2013-10-04, 18:34
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matematikern1
Tjena flashback!

Jag är själv en blatte, men saken är att jag har ett par polare till mig som är 23-25 år gamla och beter sig som riktiga blattar och pratar som riktiga blattar. Dvs Shooo, yani (betyder alltså eller dvs på arabiska), avslutar en del ord med -ish och allmänt bara blattiga. Skäms att presentera dessa för mina "andra" svenska polare eller tjejer jag pratar med för att de är inte sociala för fem öre. Det är mina närmsta polare och jag skäms att gå ut med de för att 70% av fallen när vi går ut så händer det alltid konstiga saker såsom problem med vakter m.fl.

Jag som är mellan 22-24 år vill prata mer civilserat och jag är riktigt social, kan prata med vilken ny människa som helst och börja skämta osv.

Har även sett andra som är cirka 25-30 år som beter sig som riktiga blattar, ni vet hur jag menar. Hur tänker de? Varför är de såhär?

Kan andra blattar svara också om ni tänker samma som jag?
Hur tänker ni svenskar som har sånna polare?

Och ni som känner igen er, berätta gärna hur och varför ni är så.


Okej, så vad du säger är att... Det är okej för dig att spela svensk, men inte okej för dina svenska polare att spela blattar? -blattar i ett nötskal * just saying -
Citera
2013-10-04, 18:38
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagska
Okej, så vad du säger är att... Det är okej för dig att spela svensk, men inte okej för dina svenska polare att spela blattar? -blattar i ett nötskal * just saying -


Jag vet inte hur du tolkar saker och ting. Det handlar inte om att spela svensk, det handlar om att kunna prata med folk vanligt.
Citera
2013-10-04, 18:39
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagska
Okej, så vad du säger är att... Det är okej för dig att spela svensk, men inte okej för dina svenska polare att spela blattar? -blattar i ett nötskal * just saying -

Och ja, jag tycker att säga shoo, yani, va händish och sånt är helt efterblivet när man pratar med folk.
Citera
2013-10-04, 19:14
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagska
Okej, så vad du säger är att... Det är okej för dig att spela svensk, men inte okej för dina svenska polare att spela blattar? -blattar i ett nötskal * just saying -
Mupp. Man tar seden dit man kommer.
Citera
2013-10-04, 19:46
  #6
Medlem
rootbits avatar
Svenska män har indoktrinerats i att antingen bete sig som metrosexuella fjollor eller som haschrökande blattar. Oavsett vilket så är det tragiskt.

Antagligen är det någonting i vissa mäns uppfostran som gör att de är extra mottagliga för yttre påverkan. Avsaknad av manliga förebilder, sosseföräldrar... vem vet. Jag ser i alla fall ner på svenska män som av osäkerhet sänker sig till den nivån.

Vill man vara en knähund till andra kulturer ska man inte kalla sig svensk ELLER man..
__________________
Senast redigerad av rootbit 2013-10-04 kl. 19:52.
Citera
2013-10-04, 20:21
  #7
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rootbit
Svenska män har indoktrinerats i att antingen bete sig som metrosexuella fjollor eller som haschrökande blattar. Oavsett vilket så är det tragiskt.

Antagligen är det någonting i vissa mäns uppfostran som gör att de är extra mottagliga för yttre påverkan. Avsaknad av manliga förebilder, sosseföräldrar... vem vet. Jag ser i alla fall ner på svenska män som av osäkerhet sänker sig till den nivån.

Vill man vara en knähund till andra kulturer ska man inte kalla sig svensk ELLER man..


Massiv propagandamatning ända sen modersmjölken sätter tyvärr sina spår på samhället. Lyckligtvis finns det ändå vissa av oss som lyckats stå emot indoktrineringen, och vissa börjar sakteligen vakna upp när man dag för dag tvingas se misären som det här faktiskt har skapat av det en gång så starka och stolta Svitjod.
Citera
2013-10-04, 20:25
  #8
Medlem
Bassplays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av puangsawan
Mupp. Man tar seden dit man kommer.
Snarare undantag än regel. Mupp. Hur ofta hör du någon säga eller tänka som den här ''blatten''?
Citera
2013-10-04, 20:27
  #9
Medlem
Revejs avatar
Jagska - du har missförstått som vanligt, det e inte svenskar som leker blattar utan invandrare som överdriver snack och beteende och TS tycker de borde växt från det.

Tips - skaffa nya vänner, umgås lite mindre med dina gamla.
Citera
2013-10-04, 20:28
  #10
Medlem
cestuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matematikern1
Och ja, jag tycker att säga shoo, yani, va händish och sånt är helt efterblivet när man pratar med folk.
Välkommen till ditt nya hemland. Hoppas att det går dig väl här. Jag drömmer om att alla blattar vore som du.
Citera
2013-10-04, 20:29
  #11
Medlem
Juggernawts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rootbit
Svenska män har indoktrinerats i att antingen bete sig som metrosexuella fjollor eller som haschrökande blattar. Oavsett vilket så är det tragiskt.
Så är nog fallet för Stockholmare och övriga stads-vaggade fjollor. Turligt nog bebos *landet* av riktiga karlar som spottar snus på parketten, fäller träd med slak kuk och ger folk på käften med knuten näve.
Citera
2013-10-04, 20:56
  #12
Medlem
rootbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juggernawt
Så är nog fallet för Stockholmare och övriga stads-vaggade fjollor. Turligt nog bebos *landet* av riktiga karlar som spottar snus på parketten, fäller träd med slak kuk och ger folk på käften med knuten näve.

Det behövs fler sådana i det här allemanslandet. Det är lätt att försvara en nedbantning av det svenska försvaret när rekryteringsunderlaget är ett gäng haschrökande wiggas i balettklänning..
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback