Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2013-10-10, 13:16
  #25
Medlem
Bruce_Lees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KloBengan
Du kommer med så mycket bra så jag vet inte var jag ska börja och kommer väl missa hälften av allt. Jag tror att mycket av osäkerheten kommer försvinna, eftersom om jag faktiskt vet att det är mig han är kär i och vill vara tillsammans med kommer jag inte oroa mig över att han är med någon annan och jag kommer veta var jag har honom. Men så kan det mycket väl vara just att han inte vill vara med om ett uppbrott igen, tror att han tog det väldigt hårt senast. Men som du säger, slutar vi träffas är ju det också ett uppbrott och kan vara lika jobbigt det också.

Han har förvisso också sagt det att om man blir tillsammans så blir allt på riktigt och så seriöst. Vet inte heller om han är osäker på hur han kommer bete sig för han har dåliga sidor som jag inte har sett ännu. Han har berättat om dom, men jag har aldrig behövt se dom. Och en av de dåliga sidorna är just svartsjuka, vilket jag iof har sett lite av men jag tror han lägger band på sig själv just för samma anledning som jag gör. En annan dålig sida är att han kan få rejäla utbrott. Inte som skulle gå ut över någon annan än honom men det ska tydligen inte vara särskilt kul att se honom få ett sådant.

Och det är ju klart att jag mår väldigt bra med honom ändå, även om vi inte säger att vi är ett par men jag vill ju också att vi ska vara ett par för då vet jag att han känner samma för mig som jag gör för honom. Nu säger han ju att han inte riktigt känner att han är kär vilket är jobbigare än att vi inte är tillsammans.


Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Som tex?
Det är väl lite svårt så att få ut, men han vill ju pussas och kramas hela tiden. Vad jag än gör så ler han bara och säger att jag är så söt. Han tycker till och med att jag är söt när jag är arg.

Vi halvskojar om att skaffa en hund ihop, pratar om vad våra barn ska heta och hur dom ska vara och så vidare. Naturligtvis inte allvarligt men det känns ändå inte som något man inte pratar om så länge man inte är tillsammans.

Sen till exempel i helgen när han skulle ut och hade gjort sig i ordning sa han att alla tjejer skulle bli avundsjuka på mig eftersom det är mig han var med.
Jag ska träffa några gamla vänner jag inte träffat på länge och jag kommer vara den enda som inte har familj och då tyckte han att jag skulle säga att jag har gift mig med honom. Det är väl också lite sådär tycker jag.

Han vill ha med mig överallt och det är alltid underförstått att vi umgås så fort han är i stan.
Sedan är det ju också sättet han pratar med mig på, hur han ser på mig osv som nämns också.

Men ja, det är massor utöver detta också.


Citat:
Ursprungligen postat av blabla12345
Varför? Måste man bli förälskad i dig om man är en heterosexuell man?
Nä, men jag tycker väl att det är ganska rimligt att man blir förälskad om man beter sig så som vi gör.
Citera
2013-10-10, 13:22
  #26
Medlem
Samla dig...

För mig hände detta, till en början ville jag känna detta, sen gick det ett tag vi fortsatte. Sen kom känslorna, och när de kom så blev det som en knock out, nä men det va på riktigt.

I efterhand önskar jag att jag hade fått dom känslorna mycket tidigare för att undvika en del konstiga och onödiga saker. Men så är det med det, man lär sig hela tiden, som tur är.
Citera
2013-10-10, 15:19
  #27
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Bruce_Lee

Nä, men jag tycker väl att det är ganska rimligt att man blir förälskad om man beter sig så som vi gör.

Tja, kanske. Men man kan ha en djup affektion till en annan person, utan att någonsin bli förälskad.
Citera
2013-10-13, 22:46
  #28
Medlem
Bruce_Lees avatar
Asviktig update!
Nu i helgen har vi pratat allvar att han ska flytta in hos mig, och så lär det nog att bli. Samtidigt säger han att han verkligen varken vill eller känner att han behöver vara med någon annan, men han tror inte att han kommer bli kär i mig? Att han tycker jag är fin är gärna något han vill säga ständigt också. Men vad fan?

Jag vet inte om jag tror på det alls längre utan jag tror mer och mer att det är hans ex som spökar på ett eller annat sätt. Om det nu var uppbrottet som var jobbigt och han inte klarar av det igen eller om han inte har kommit över henne ännu eller vad det är. Men det går inte ihop.
Citera
2013-10-13, 23:36
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bruce_Lee
Asviktig update!
Nu i helgen har vi pratat allvar att han ska flytta in hos mig, och så lär det nog att bli. Samtidigt säger han att han verkligen varken vill eller känner att han behöver vara med någon annan, men han tror inte att han kommer bli kär i mig? Att han tycker jag är fin är gärna något han vill säga ständigt också. Men vad fan?

Jag vet inte om jag tror på det alls längre utan jag tror mer och mer att det är hans ex som spökar på ett eller annat sätt. Om det nu var uppbrottet som var jobbigt och han inte klarar av det igen eller om han inte har kommit över henne ännu eller vad det är. Men det går inte ihop.

Men herregud kvinna! Hade jag varit du så hade jag faktiskt satt ner foten och sagt att "nä, då är vi vänner istället tycker jag". Hans ex är irrelevant. Att du är fin - visst, tack. Men ska han hålla på och mindfucka och faktiskt säga som han gör till dig samtidigt som han vill FLYTTA IN, är han hemlös eller vadå? Tror han att du är gjord av tid och sockervadd?

Hade du sett en framtid med en man som sade "jag kommer aldrig att ligga med dig, bara så att du vet"?
Citera
2013-10-14, 00:16
  #30
Medlem
Tvivelaktigfigurs avatar
Jag har läst hela tråden, och som en (ung) kvinna som precis lämnat en liknade situation, en karl som blivit nämd i min tråd, så skulle jag säga lämna det.

Jag kan inte påstå att jag är helt säker i mitt eget beslut ännu, men efter 1 år (konstant umgänge) och många försök till en dialog om han någonsin skulle få känslor så fick jag nog.
Mestadels på grund av att han inte ville vara med mig, han ville inte vara utan mig och han ville inte se mig med någon annan. Det gjorde mig väldigt olycklig för jag hade (har, men ännu ej romantiska) otroligt starka känslor för den här människan.

När jag sedan avbröt vår relation (i den mening att inget mer sex, inget mer gullande, vänner) då den hade svalnat av, och jag till min egen lycka träffade någon jag tyckte om och som inte var rädd för att tycka om mig, så saknade han mig. Då älskade han mig.

Som sagt är jag ännu inte hundra procent i mitt beslut mer än att jag känner mig lycklig nu, men sensmoralen skulle jag vilja säga är att man inte bör lämna ut sig själv så mycket till någon som inte är säker (flytta ihop är otänkbart skulle jag säga), tänk, en dag kanske han träffar någon, och då har du redan lämnat hela ditt hjärta hos honom..

Förlåt om det blev lite luddigt, önskar dig all lycka TS.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback