• 1
  • 2
2013-10-04, 10:24
Medlem
Attack mot bokmässan? Har det hänt något annat i Malmö som det kan ha varit hämnd för?

Citat:
Det brann i olika delar av lokalen och fönsterrutor hade krossats, vilket enligt insatschefen tyder på att branden är anlagd.
[...]
I dag startar en anarkistisk bokmässa i Kvarnby Folkhögskolas lokaler inne i Malmö. Om det fanns någon hotbild i samband med det, eller någon annan hotbild mot skolan, kan Linda Pleym inte kommentera.

– Jag har ingen information om det. Vi känner ju inte till alla arrangemang i vårt polisområde, men vi tittar på allt i utredningen.

http://www.skanskan.se/article/20131...om-har-anlagts

2013-10-04 04:00, Brand, Malmö

Citat:
Brand i skola, Kvarnby.

Larm inkommer om brand i en folkhögskola på Kvarnbyvägen. Polis och räddningstjänst skickas till platsen, branden släcks och polis spärrar av platsen i väntan på teknisk undersökning. Inga personer uppges ha kommit till skada.

http://www.polisen.se/Skane/Aktuellt...0-Brand-Malmo/

Skolans hemsida:

http://www.kvarnby.fhsk.se/
Citera
2013-10-04, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reinberg
Attack mot bokmässan? Har det hänt något annat i Malmö som det kan ha varit hämnd för?

http://www.skanskan.se/article/20131...om-har-anlagts

2013-10-04 04:00, Brand, Malmö

http://www.polisen.se/Skane/Aktuellt...0-Brand-Malmo/

Skolans hemsida:

http://www.kvarnby.fhsk.se/

Detta är med all säkerhet en mordbrand som de SKETBRUNAHÖGERSPÖKENA [sd -nazister] som ligger bakom

Det är därför det inte spammas med den vanliga hatet och lögnerna!
Citera
2013-10-04, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anoYmous
Detta är med all säkerhet en mordbrand som de SKETBRUNAHÖGERSPÖKENA [sd -nazister] som ligger bakom

Det är därför det inte spammas med den vanliga hatet och lögnerna!

Varför skulle SD ligga bakom?

Tråden är en fortsättning på diskussionen här:

https://www.flashback.org/t2231321p7
Citera
2013-10-04, 10:55
Bannlyst
Förmodligen är några av GM födda i sverige

Vad kostar alla bil och skolbränder samhället, nästan en skola om dagen blir uppeldad av utlänningarna och deras avkommor.
Säkert är det flera miljoner varenda dag!
Citera
2013-10-04, 11:09
Medlem
eradicos avatar
Jag är själv medlem i vänsterpartiet och läser en kurs på kvarnby. Jag hoppas verkligen att branden bara var ett elfel eller att det bara var några kids som hade tråkigt.
Citera
2013-10-04, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eradico
Jag är själv medlem i vänsterpartiet och läser en kurs på kvarnby. Jag hoppas verkligen att branden bara var ett elfel eller att det bara var några kids som hade tråkigt.

Med största sannolikhet var det ett svar från SvP efter onsdagens markering mot deras medlem i Slottstaden. Men hur som helst är det inte hela världen, försäkringsbolaget kommer betala nybyggnationen och ännu fler kommer hata nazisterna. Sen så är det ganska talande att de måste springa runt i natten och begå attentat. Varför samlade dom inte ihop 50 personer och gjorde samma sak? Nej just det, de kan ju inte det.
Citera
2013-10-04, 11:21
Medlem
eradicos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-34-85
Med största sannolikhet var det ett svar från SvP efter onsdagens markering mot deras medlem i Slottstaden. Men hur som helst är det inte hela världen, försäkringsbolaget kommer betala nybyggnationen och ännu fler kommer hata nazisterna. Sen så är det ganska talande att de måste springa runt i natten och begå attentat. Varför samlade dom inte ihop 50 personer och gjorde samma sak? Nej just det, de kan ju inte det.

Jag tycker att det låter långsökt att SvP skulle tända eld på skolan för att AFA jävlats med någon av deras medlemmar. Kvarnby ägs av vänsterpartiet, ung vänster, vänsterns studentförbund samt SAC, inga av dessa organisationer är direkt synonyma med AFA. Det låter även konstigt att ett parti som hårdsatsar på att komma över 1% i riksdagsvalet skulle ägna sig åt den här typen av aktivism.
Citera
2013-10-04, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eradico
Jag tycker att det låter långsökt att SvP skulle tända eld på skolan för att AFA jävlats med någon av deras medlemmar. Kvarnby ägs av vänsterpartiet, ung vänster, vänsterns studentförbund samt SAC, inga av dessa organisationer är direkt synonyma med AFA. Det låter även konstigt att ett parti som hårdsatsar på att komma över 1% i riksdagsvalet skulle ägna sig åt den här typen av aktivism.

Deras få medlemmar i Malmö har ett våldsamt förflutet. De kommer säkerligen inte ta på sig ansvaret för attentatet. Sen så har nazisterna extremt dålig koll och de ser vänstern som en enhet, deras konspirationsteorier säger ju att vänsterpartiet hjälper AFA osv. Så jag tycker inte alls det är långsökt att de attackerar en lokal tillhörande V för något som antifascister har gjort. För dom framstår det som logiskt. Men visst, det kan vara en slump att de sker natten efter "klotterpåhoppet", jag finner det bara inte särskilt troligt. Elfel kan uteslutas eftersom det krossades rutor innan brandlarmet gick och sedan låter det lite väl uppstyrt för att vara några "kids".
Citera
2013-10-04, 11:31
Medlem
Citat:

Vilken medlem? Kul för alla i BRF som får stå för saneringen av vänsterslöddrets fega och patetiska klotter. Hade de haft någon som helst stake så hade de iaf vågat stå för det istället för att springa till pildammarna. De bor knappast på rosengård... Där är de bevisligen EJ välkommna!

Men här betalar kommunen. Eller rättare sagt staten då 4.000.000.000kr/år i statsbidrag måste till för att bekosta alla bidragsblattar. Dock så är kommunen back 90.000.000kr redan i september... Men ni vänsterslödder tänker alltid: "någon annan betalar"! ()

Jag tror GM(s) är blattar i vanlig ordning. Sverige ligger numera #1 när det gäller skolbränder. Undra varför?
Citera
2013-10-04, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NitsirK72
Vilken medlem?

Calle André.
Citera
2013-10-04, 11:51
Medlem
Citat:
Calle André.

Nope. Finner inte honom på hitta.se - lär inte ha skyddat nummer (då hade inte vänsterdräggen kunnat identifiera honom). Ville lämna en liten söt lapp för att visa mitt stöd för honom.
Citera
2013-10-04, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NitsirK72
Nope. Finner inte honom på hitta.se - lär inte ha skyddat nummer (då hade inte vänsterdräggen kunnat identifiera honom). Ville lämna en liten söt lapp för att visa mitt stöd för honom.

Hittar du inte honom så vet du inte hur man använder en dator ordentligt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in