2013-10-04, 12:02
Medlem
Avitalls avatar
Troligen en elev som ligger bakom. Någon som blivit sur på skolan, typ att de har rapporterat frånvaro så socialbidraget uteblivit eller något sådant.

Eleverna består ju av avdankade socfall, missbrukare (både fd och aktiva) och nyanlända som läser SFI och givetvis div arbetslösa vänsterfolk som AF skickar dit på motivations kurser.

Denna folkhögskolan är en styggelse där indoktrineringsresor till Kuba och Venezuela står högt på listan och det var inte en dag för tidigt detta skedde.

Oavsett vem som gjort det så förtjänar han en ros, och vi får hoppas att röda huset står på tur.
Citera
2013-10-04, 12:02
Medlem
Luktar försäkringsbedrägeri. När jag gick på kvarnby, för typ 10 år sen va det mycket tjafs om skolans dåliga ekonomi. Och skolan drivs väl fortfarande av vänsterpartiet?
Citera
2013-10-04, 12:05
Medlem
Jag har kollat runt nu, men måste fråga... Visst är det ute i kvarnby det brann, eller är det deras skola vid värnhem?
Citera
2013-10-04, 12:05
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Trodde den skolan/anstalten revs i samband med att bilskrotarna tvingades bort för nåt år sen. Kåken var väl fallfärdig vill jag minnas. Elfel kanske?
Citera
2013-10-04, 12:07
Medlem
Avitalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nordochsyd
Jag har kollat runt nu, men måste fråga... Visst är det ute i kvarnby det brann, eller är det deras skola vid värnhem?

Ja. Kvarnby var det.
Citera
2013-10-04, 12:16
Medlem
Avitalls avatar
Jag glömde nämna zigenarna. Kan gm finnas bland dem kanske?

Citat:
Kvarnby folkhögskola, en skola som sedan länge tillbaka har samarbetat med romer och romska föreningar.

http://www.folkhogskola.nu/Nyheter/N...as-pa-Kvarnby/

http://www.folkhogskola.nu/Nyheter/N...dare-studier3/
Senast redigerad av Avitall 2013-10-04 kl. 12:22.
Citera
2013-10-04, 12:23
Medlem
OutsideTheBoxs avatar
Citat:
Luktar försäkringsbedrägeri. När jag gick på kvarnby, för typ 10 år sen va det mycket tjafs om skolans dåliga ekonomi. Och skolan drivs väl fortfarande av vänsterpartiet?

Jag känner rektorn för Kvarnby och sist vi pratade verkade det gå väldigt bra för skolan. Man har gjort mycket ändringar och fått nya delägare som börjat hålla sina utbildningar där, m.m. Tror verkligen inte på försäkringsbedrägeri. Dessutom vet jag ingen i skolans personal eller de som sysslar med den som skulle få för sig att göra något sånt.

Tycker det luktar misslyckat attentat mot bokmässan lång väg. Anarkistiska bokmässan hålls idag på lokalen inne i stan. Kvarnby folkhögskola Röda huset heter den byggnaden. Huset ute på landet är också ett rött hus och ligger ute i byn Kvarnby. Attentatsmännen kanske borde söka till Kvarnby så de kan plugga upp läsförståelsen lite?
Citera
2013-10-04, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T-34-85
Hittar du inte honom så vet du inte hur man använder en dator ordentligt.

Upplys mig!
Citera
2013-10-04, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NitsirK72
Upplys mig!

Varför skulle jag?
Citera
2013-10-04, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T-34-85
Varför skulle jag?

Därför att jag misstänker att du trollar då ingen med det namnet finns på addressen. Känns bättre att sätta upp en lapp addresserad till någon än att bara sätta upp en stödlapp för bostadsrättsföreningen som får bekosta vänsterslöddrets barnsliga "utspel".
Citera
2013-10-04, 12:50
Medlem
eradicos avatar
Citat:

Jag chansar lite på att du gick kring 1999/2000. Då gick skolan i konkurs men räddades genom en ombildning till stiftelse. Idag går skolan väldigt bra, kanske framförallt tack vare hjälp från diverse fackliga organisationer och SFI:n.
Citera
2013-10-04, 12:54
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eradico
Jag chansar lite på att du gick kring 1999/2000. Då gick skolan i konkurs men räddades genom en ombildning till stiftelse. Idag går skolan väldigt bra, kanske framförallt tack vare hjälp från diverse fackliga organisationer och SFI:n.

Glöm inte zigenarklasserna, det är mumma i bidrag för sånt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in