• 1
  • 2
2013-10-03, 02:56
Medlem
Vilket land skulle passa oss svenskar bäst att flytta till? För medelklass och arbetarklass
2013-10-03, 03:02
Medlem
revodnebs avatar
Finland!
2013-10-03, 03:06
Medlem
Strychnos avatar
Det finns gott om små "Lillsverigen" runt om i världen!
Usa, rätt stort!
2013-10-03, 03:50
Medlem
greenlungss avatar
Beror lite på vad du gillar med Sverige och vill ha mer av. Canada skulle jag inte ha något emot att flytta till och där finns väldigt många liknelser av vad jag förstår. Sen att jag inte träffat en perosn från Canada jag inte tyckt om är ett till +.
2013-10-03, 09:36
Medlem
Satsa på nya välmående anglosaxiska länder som USA, Kanada, Australien och Nya Zeeland. Betydligt lättare socialt än Sverige och som svensk smälter man bra in. Kolla också upp vilken region du kan tänkas hamna i och generellt är det ju mer möjligheter i större stadsområden.
2013-10-03, 11:51
Medlem
AndrewBernards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Favoritgame
Satsa på nya välmående anglosaxiska länder som USA, Kanada, Australien och Nya Zeeland. Betydligt lättare socialt än Sverige och som svensk smälter man bra in. Kolla också upp vilken region du kan tänkas hamna i och generellt är det ju mer möjligheter i större stadsområden.

USA, välmående?
2013-10-03, 12:03
Medlem
Givetvis passar de flesta skandinaver bäst in i andra skandinaviska länder. Så länge vi snackar i generella termer så är det väl det bästa svaret man kan ge.
2013-10-03, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndrewBernard
USA, välmående?

Haha, instämmer. Särskilt med tanke på att trådstartaren påpekade att det rörde sig om medelklass och arbetarklass. Skandinavien är kanske världens bästa länder om man är knegare. USA är ren skit om man inte är mer eller mindre höginkomsttagare.
2013-10-03, 12:06
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greenlungs
Beror lite på vad du gillar med Sverige och vill ha mer av. Canada skulle jag inte ha något emot att flytta till och där finns väldigt många liknelser av vad jag förstår. Sen att jag inte träffat en perosn från Canada jag inte tyckt om är ett till +.
Canada tar ju emot sjukt mycket mer blattar per capita än vad tex Sverige gör?

Tex Ottawa är nerlusat med MENAslödder.
2013-10-03, 12:32
Medlem
anonym.hedonists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retsina
Canada tar ju emot sjukt mycket mer blattar per capita än vad tex Sverige gör?

Tex Ottawa är nerlusat med MENAslödder.
Inte slödder, ditt rasistmongo. De må ha fler invandrare, men de har också mångfaldigt fler invånare (tänkte inte på det eller?).

F.ö. så har Kanada MYCKET HÅRDARE krav på vem de tar emot till landet, det krävs språkkunskaper och en helst fast anställning eller studieplats. Ni svenskar tar nästan endast emot analfabeta krigsdrabbade folk som såklart blir segregerade och "slödder" i din bemärkelse.

Ni svennar har ju 20% invandrare nu, Kanada har inte i närheten av den mängden (antar att du inte räknar vita till invandrare, för det finns säkert många jänkar och fransmän i Kanada).
2013-10-03, 13:08
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonym.hedonist
Inte slödder, ditt rasistmongo. De må ha fler invandrare, men de har också mångfaldigt fler invånare (tänkte inte på det eller?).

F.ö. så har Kanada MYCKET HÅRDARE krav på vem de tar emot till landet, det krävs språkkunskaper och en helst fast anställning eller studieplats. Ni svenskar tar nästan endast emot analfabeta krigsdrabbade folk som såklart blir segregerade och "slödder" i din bemärkelse.

Ni svennar har ju 20% invandrare nu, Kanada har inte i närheten av den mängden (antar att du inte räknar vita till invandrare, för det finns säkert många jänkar och fransmän i Kanada).
Jag förmodar att du inte känner till "per capita"?

Tänkte inte på det eller?
Du får läsa på lite mer:
http://en.wikipedia.org/wiki/Immigration_to_Canada

Currently, Canada is known as a country with a broad immigration policy which is reflected in Canada's ethnic diversity. According to the 2001 census by Statistics Canada, Canada has 34 ethnic groups with at least one hundred thousand members each, of which 10 have over 1,000,000 people and numerous others represented in smaller amounts
Senast redigerad av Retsina 2013-10-03 kl. 13:19.
2013-10-07, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Retsina

Currently, Canada is known as a country with a broad immigration policy which is reflected in Canada's ethnic diversity. According to the 2001 census by Statistics Canada, Canada has 34 ethnic groups with at least one hundred thousand members each, of which 10 have over 1,000,000 people and numerous others represented in smaller amounts

Halleluja! Wikipedia info från 2001. Har nog hänt mycket sen dess.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in