• 1
  • 2
2013-10-07, 20:35
Medlem
anonym.hedonists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retsina
Jag förmodar att du inte känner till "per capita"?

Tänkte inte på det eller?
Du får läsa på lite mer:
http://en.wikipedia.org/wiki/Immigration_to_Canada

Currently, Canada is known as a country with a broad immigration policy which is reflected in Canada's ethnic diversity. According to the 2001 census by Statistics Canada, Canada has 34 ethnic groups with at least one hundred thousand members each, of which 10 have over 1,000,000 people and numerous others represented in smaller amounts
Enligt den länken har de nästan 89% kanadensare+britter, resten är till största del kineser och sen har man de små minoriteterna.

Tror du inte fattade vad jag menade btw, invandrarantal behöver inte vara negativt om de bidrar något till samhället. Du slipper inte till Kanada för att bli en parasit lika lätt som du gör det i Sverige .
2013-10-07, 21:51
Medlem
denfinastavens avatar
1. Norge

2. Danmark

3. Finland
2013-10-08, 08:25
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonym.hedonist
Enligt den länken har de nästan 89% kanadensare+britter, resten är till största del kineser och sen har man de små minoriteterna.

Tror du inte fattade vad jag menade btw, invandrarantal behöver inte vara negativt om de bidrar något till samhället. Du slipper inte till Kanada för att bli en parasit lika lätt som du gör det i Sverige .
Fast i de flesta större städer i Kanada bidrar inte svartskallarna till någonting. Rekomenderar att du besöker nämnda land innan du uttalar dig.
2023-08-05, 18:16
Medlem
Spanien tror jag.
2023-08-05, 18:17
Medlem
nittinies avatar
Öland. Eller Åland.
Fast det är ju inte saltvatten i sjön.
Nä, jag stannar hemma.
2023-08-06, 15:10
Moderator
Popesizes avatar
Inte en fråga för detta forum.
Hänvisar till denna tråd: (FB) Lämna Sverige, flytta utomlands, starta ett nytt liv (samlingstråd)/mod
och stänger tråden!

// MOD
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in