2013-10-02, 23:22
Medlem
Haajibs avatar
Det är ju inte olagligt i Sverige att försvinna, finns flera böcker om ämnet, låna så mycket pengar du kan, sen försvinner man från myndigheter och allt som hette duga. I teori skulle man kunna leva ett värdigt, trevligt liv på pengarna utan att någon myndighet någonsin hittar en.
Citera
2013-10-03, 00:02
Medlem
waikikiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aquos
Känner faktiskt en person som typ har gjort detta. Personen har enorma skulder kronis tar allt från "hen" men "hen" har löst det genom att bo i en villa ute i skogen som står på någon annan... Pengar till viktiga saker som el, TV och mat får han från småtjänster lite här och var från grannar... "hen" tycker att det livet fungerar utmärkt.

Är personen rik på tillgångar eller som de flesta andra idioter som lever med med skulder upp över öronen men inte verka äga något av värde?
Citera
2013-10-03, 00:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sugarpuffextrem
Verkar som man lätt kan ta lån upp till 100 000 en gång och ge fan i att betala och sen efter det så verkar det som det finns massor av smslåntjänster och liknande som man kan låna upp till 10000 utan att de tar kreditupplysning. Sen så finns det en del saker man kan beställa mot faktura utan problem.

Rätta mig om jag har fel på nått men i vilket fall, nån här som lever på detta sätt? Lånar å skiter i allt? Hur funkar det för er?

Senaste avsnittet på lyxfällan så finns det ett par som gjorde så, dom tog massa lån och sket i att paya tbx, dom försökte rymma till Las Vegas men fick för mkt hemlängtan och då vare bara o beta av alla skulder :P
Citera
2013-10-03, 00:26
Medlem
elefantpenis2002s avatar
du menar agera som en normal bolånetorsk?kör hårt.
Citera
2013-10-03, 00:31
Medlem
Sprutmusts avatar
Har en bekant som provat detta. Nu har han skulder på hundratusentals kronor och måste bo hos sina föräldrar.
Tragiskt är det.
Citera
2013-10-03, 00:34
Bannlyst
Det funkar inte,lönespecifikation Sverige vill ha för 1.000 kronor
Citera
2013-10-03, 00:36
Medlem
mEaters avatar
Det är fan omöjligt att leva på lån och ge fan i att betala tillbaka. Det handlar om månader du kan leva på kredit, sen kommer verkligheten
Citera
2013-10-03, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av John79
Har personen i fråga har en kuk eller fitta? Mår dåligt av dessa "hen" ord, jag måste veta annars kan jag inte delta i diskussionen..

Kuk har personen, skribenten gör bort sig mitt i texten och skriver "han" i stället helt plötsligt
Citera
2013-10-03, 00:40
Medlem
Om man någon gång bestämmer sig för att ta sitt liv så kan man ju testa att låna på sig enorma pengar och leva gött i något annat land i några månader först.

Fan va nice att dra till vegas eller liknande med några hundra tusen och bara knarka och spela bort allt. Avsluta det hela med en överdos av något så slutar allt lyckligt
Kanske man har tur med att dra in en storvinst och struntar i det hela med för att man är miljonär.

Shiit satte tankar i mitt huvud nu som jag inte borde ha
Citera
2013-10-03, 00:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av skitan
Om man någon gång bestämmer sig för att ta sitt liv så kan man ju testa att låna på sig enorma pengar och leva gött i något annat land i några månader först.

Fan va nice att dra till vegas eller liknande med några hundra tusen och bara knarka och spela bort allt. Avsluta det hela med en överdos av något så slutar allt lyckligt
Kanske man har tur med att dra in en storvinst och struntar i det hela med för att man är miljonär.

Shiit satte tankar i mitt huvud nu som jag inte borde ha
Araben fråga du neka,jag har nyss. Försökt och dem vill ha lönespecifikation ,bild på dig,pappa,mamma!annars hade jag tagit pengar och rest
Citera
2013-10-03, 00:47
Medlem
Fegyvereks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haajib
Det är ju inte olagligt i Sverige att försvinna, finns flera böcker om ämnet, låna så mycket pengar du kan, sen försvinner man från myndigheter och allt som hette duga. I teori skulle man kunna leva ett värdigt, trevligt liv på pengarna utan att någon myndighet någonsin hittar en.
Jag gillar denna idén
Dock lär inte pengarna räcka långt, men man kommer en bit.

OnT: Känner ingen som bara lever på lån. Kanske för att det inte är hållbart.. ?

Känner dock folk med massor av skulder, till följd av lån med kronis över axeln hela tiden. De mår inte så vidare bra.
Citera
2013-10-03, 00:57
Medlem
GoldieGolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sugarpuffextrem

När vi ändå är i farten med att anta saker och ting så kan jag anta att du är bög och det är bland det äckligaste jag hört.

Hahaha!

OnT:
Jag har gått från att ta hand om min ekonomi till att skita fullständigt i allt i ett drygt års tid, till att gå tillbaka till att försöka leva normalt. Under ett år är det inga problem att låna ihop till ett gott liv utan att göra ett skit, men sen slår det ju tillbaka. Nu har jag problem att skaffa mobilabonnemang, få lån till lägenhet/hus osv, pga hur jag levde under den perioden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in