• 1
  • 2
2013-10-02, 21:33
Bannlyst
Verkar som man lätt kan ta lån upp till 100 000 en gång och ge fan i att betala och sen efter det så verkar det som det finns massor av smslåntjänster och liknande som man kan låna upp till 10000 utan att de tar kreditupplysning. Sen så finns det en del saker man kan beställa mot faktura utan problem.

Rätta mig om jag har fel på nått men i vilket fall, nån här som lever på detta sätt? Lånar å skiter i allt? Hur funkar det för er?
Citera
2013-10-02, 21:38
Medlem
Vilken grym idé! Säg det inte till för många bara, då vill alla leva så!
Citera
2013-10-02, 21:41
Medlem
Pappersvargens avatar
Vad tror du händer när du inte betalar tillbaka?
Citera
2013-10-02, 21:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersvargen
Vad tror du händer när du inte betalar tillbaka?

Jag vet, men de som ger sig in för att leva på detta sätt torde väl vara lite smarta och gömma laptopen och liknade saker. Att enbart ha kontanter osv? Eller?
Citera
2013-10-02, 21:48
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sugarpuffextrem
Jag vet, men de som ger sig in för att leva på detta sätt torde väl vara lite smarta och gömma laptopen och liknade saker. Att enbart ha kontanter osv? Eller?
Kronolle glömmer ju inte direkt bort en skuld. Till slut måste du ju börja jobba och då tar de av din inkomst i stället.

Din plan är bland det dummaste jag har läst.
Citera
2013-10-02, 21:55
Bannlyst
Citat:
Kronolle glömmer ju inte direkt bort en skuld. Till slut måste du ju börja jobba och då tar de av din inkomst i stället.

vilken plan? _DIN_ plan att leva på skulder är bland det dummaste jag hört.

När vi ändå är i farten med att anta saker och ting så kan jag anta att du är bög och det är bland det äckligaste jag hört.

Nått mer du tycker vi ska anta att vi gör lr är det okej med dig om vi håller oss till ämnet? Dvs hur folk som de facto lever på skulder hur det lever å gör.

Jag vet en kvinna som nu är skuldsanerad men hon hade enorma skulder och verkade då leva ett rätt drägligt liv, förmodligen tack vare att hon hade en hel del ungar.
Citera
2013-10-02, 21:58
Medlem
Jafan89s avatar
Citat:

Nja det fanns väll skuldsanering har jag för mig, och är saker som hus och liknande skrivet på någon annan...
Citera
2013-10-02, 22:00
Medlem
ColaKexs avatar
Visst går det att leva på lån....ett tag! Men verkligheten kommer alltid ikapp och slår tillbaka i ansiktet på en.
Citera
2013-10-02, 22:08
Medlem
Fredrikos avatar
Har andra länder, och i så fall vilka, tillgång att kolla skulder från sverige?

Annars kan man ju bara belåna sig på allt man kan och sedan dra till norge och jobba å ha ett vanligt liv
Citera
2013-10-02, 22:21
Bannlyst
För att en del kanske vill göra något med sina liv, leva ett städat och ordningsfullt liv. Kunna ta andra lån i framtiden, ev. huslån och dylikt.

Sen vill man väl inte ha myndigheter och annat pack över axeln livet ut.
Citera
2013-10-02, 22:22
Medlem
aquoss avatar
Känner faktiskt en person som typ har gjort detta. Personen har enorma skulder kronis tar allt från "hen" men "hen" har löst det genom att bo i en villa ute i skogen som står på någon annan... Pengar till viktiga saker som el, TV och mat får han från småtjänster lite här och var från grannar... "hen" tycker att det livet fungerar utmärkt.
Citera
2013-10-02, 22:47
Moderator
Neksnors avatar
Enda tillfället då det skulle vara aktuellt för mig vore om jag på något sätt hade lurat till mig tillräckligt med pengar för att fly till en lämplig och mysig plats och pensionera mig tidigt. Då kan man ju lika gärna försöka få med sig ett par 100 tusen extra.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in