Citat:
D samhllet vill ge sken av att feminism r en sjlvklarhet och att alla som inte r feminister r kvinnohatare s fr man nog se det som att det oftast r feministen som r indoktrinerad och icke-feministen som tnker kritiskt. Vi har ven unga tonrstjejer som gr runt och kallar sig feminister och tror att det r synonymt med jmstlldhet, det r helt bedrvligt hur samhllet frsker forma mnniskor. Det r ofta tabu att inte vara feminist och feministen sjlv blir ofta upprrd. Ja precis, fr indoktrineringen kan bara ske t ett hll, eller? Gosh.
Jag tenderar att luta t det hllet, men delas i vissa frgor med sr- och likartsfeminismen, men det r en helt annan frga.
Sa jag ngonstans att serien bara var sexistisk t ett hll? Projicera inte massor nu. Nu talade jag om att the typical booty shake-hiphopdans inte r en hudfrgsfrga, d avkldda kvinnor frekommer i ven vit kultur. Att sen hela serien r sexistisk fr bde mn och kvinnor r en annan sak. Men nu var det inte det vi diskuterade.
Njae okej, fr rockstjrnor som snortade koks p brudars rvar, knullade skiten ur stackars unga groupies och behandlade dem som skrp r inte hemskt eller sexistiskt. Eller? Nu gr vi off topic dock.
Jag tenderar att luta t det hllet, men delas i vissa frgor med sr- och likartsfeminismen, men det r en helt annan frga.
Sa jag ngonstans att serien bara var sexistisk t ett hll? Projicera inte massor nu. Nu talade jag om att the typical booty shake-hiphopdans inte r en hudfrgsfrga, d avkldda kvinnor frekommer i ven vit kultur. Att sen hela serien r sexistisk fr bde mn och kvinnor r en annan sak. Men nu var det inte det vi diskuterade.
Njae okej, fr rockstjrnor som snortade koks p brudars rvar, knullade skiten ur stackars unga groupies och behandlade dem som skrp r inte hemskt eller sexistiskt. Eller? Nu gr vi off topic dock.
Vet inte om vi kan kalla det sexism i Baywatch direkt. Visst att man objektifierade bde mn och kvinnor men det var vl inte tal om frtryck eller att det skulle vara olika roller fr mn och kvinnor, det var ju jmlika badvakter som sprang omkring och rddade folk p lika villkor. Fast jag fljde iofs inte den serien heller.
Hiphop-kultur r i stora drag svart kultur s det r vl inte s konstigt att kvinnor r extremt objektifierade dr. Nr det gller musikvideos s stts de in enbart fr att ge den store stygge negern mer status. Ofta sjunger han ju helt ppet att de r hans hoes som enbart finns till fr att behaga honom och r mindre vrda n hans skrytbilar och swimmingpool. Och detta visas dagarna i enda p TV och smutskastar kvinnor samtidigt som det romantiserar negrer och kriminalitet. Ganska hemskt nr man tnker efter.
Ja de dr hrdrockarna levde nog ett hrt liv, det r mnga konstigheter man gr nr man konstant hg och vill ltta p trycket mellan spelningar och en stressad livsstil. Fast det r ju inte s att man sjunger ppet om hur vrdelsa kvinnor r eller att de ska st och la sig runt den verordnade hrdrockaren som i negerns fall.