• 1
  • 2
2013-09-30, 23:47
Medlem
hasonitos avatar
Hej har en summa dollars och är lite orolig att de tappar värde då den amerikanska ekonomin inte är stabil just nu. jag kommer inte ihåg hur mycket jag betalade för dem men det var strax innan sommarn. nu ger forex 6,2 skr för en dollar. tror ni det kommer bli ännu värre om man väntar ett tag till? borde jag sälja?
Citera
2013-09-30, 23:52
Medlem
nicedeals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasonito
Hej har en summa dollars och är lite orolig att de tappar värde då den amerikanska ekonomin inte är stabil just nu. jag kommer inte ihåg hur mycket jag betalade för dem men det var strax innan sommarn. nu ger forex 6,2 skr för en dollar. tror ni det kommer bli ännu värre om man väntar ett tag till? borde jag sälja?

Gå inte med på denna propaganda. Att du ens frågar här visar hur skrämselpropagandan sprider sig. Om du behövde sälja dina dollar så skulle de vara värdelösa innan du hann ställa din fråga här. Förstår du vad jag säger? Marknaden värdesätter dollar just idag utifrån allt marknaden känner till idag om den "förutsägbara" framtiden. Alla andra som säger dig att de kan se längre fram i framtiden än marknaden är (dårar) eller oerfarna handlare, i värsta fall erfarna men lättmanipulerade individer av diverse guldförsäljare. (sorry dårar, men ni fattar inte, ni kan väl se bortom all makt och pengar, undrar varför ni inte då styr över all makt och pengar)
Senast redigerad av nicedeal 2013-10-01 kl. 00:06.
Citera
2013-09-30, 23:56
Medlem
Shuffless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nicedeal
Gå inte med på denna propaganda. Att du ens frågar här visar hur skrämselpropagandan sprider sig. Om du behövde sälja dina dollar så skulle de vara värdelösa innan du hann ställa din fråga här. Förstår du vad jag säger? Marknaden värdesätter dollar just idag utifrån allt marknaden känner till idag om den närmaste framtiden. Alla andra som säger dig annat är dårar. (sorry dårar, men ni fattar inte, ni underskattar marknaden)
Vi får se vem som är dåren när hela USAs ekonomi skakas tillbaks till stenåldern. China äger dollarn, om dom vill så kan dom göra den värdelös. Du kanske frågar dig hur? Jo stats skulden på flera hundra miljarder dollar till China är svaret.
Citera
2013-10-01, 00:01
Medlem
nicedeals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuffles
Vi får se vem som är dåren när hela USAs ekonomi skakas tillbaks till stenåldern. China äger dollarn, om dom vill så kan dom göra den värdelös. Du kanske frågar dig hur? Jo stats skulden på flera hundra miljarder dollar till China är svaret.

Här har du första exemplet som förklarar allt marknaden missat tydligen (ironi)
Citera
2013-10-01, 00:06
Medlem
Shuffless avatar
Citat:
Här har du första exemplet som förklarar allt marknaden missat tydligen (ironi)
Marknaden har inte missat något, dollarn är ett enormt pyramidspel. Många (inklusive China) kommer förlora på att dollarn blir värdelös så dom fortsätter som inget samtidigt som dom hoppas på ett mirakel. Det är när dom stora fiskarna har insett att dollarn aldrig kommer att återhämta sig som saker kommer börja hända.
Citera
2013-10-01, 00:07
Medlem
hasonitos avatar
jag vet att ingen kan marknaden eller vet vad händer i framtiden. jag vill ha svar på vad det är smartatste att göra just nu. nu när jag tänker efter så är det ganska säkert att värdet på dollar inte kommer öka. det finns iaf inga täcken eller anledningar till det.
Citera
2013-10-01, 00:18
Medlem
nicedeals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuffles
Marknaden har inte missat något, dollarn är ett enormt pyramidspel. Många (inklusive China) kommer förlora på att dollarn blir värdelös så dom fortsätter som inget samtidigt som dom hoppas på ett mirakel. Det är när dom stora fiskarna har insett att dollarn aldrig kommer att återhämta sig som saker kommer börja hända.

Så DU är en större fisk än de stora fiskarna? Du har tydligen "blivit informerad" bakom kulisserna innan de stora fiskarna? Detta kan väl inte vara via youtube i alla fall, du måste vara en gigantisk spelare på valutamarknaden?

Nä, du kan antigen välja att lära dig något här eller ta konsekvenserna på marknaden av din ignorans.
Citera
2013-10-01, 00:19
Medlem
Citat:
jag vet att ingen kan marknaden eller vet vad händer i framtiden. jag vill ha svar på vad det är smartatste att göra just nu. nu när jag tänker efter så är det ganska säkert att värdet på dollar inte kommer öka. det finns iaf inga täcken eller anledningar till det.

Vänta tills den stiger över 7kr, sen säljer du. Låssna inte på skrämselpropagandan här bland de kvasiintellektuella foliehattrna på FB.
Citera
2013-10-01, 00:26
Medlem
hasonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av new-new-eurochild
Vänta tills den stiger över 7kr, sen säljer du. Låssna inte på skrämselpropagandan här bland de kvasiintellektuella foliehattrna på FB.

det handlar inte om FB hela internet paratar om nytt kris. sen varför skulle det stiga över 7 kr? så mycket värde hade inte dollar då USA hade stark ekonomi.
Citera
2013-10-01, 00:28
Medlem
nicedeals avatar
Citat:

Ah lycka till.
Citera
2013-10-01, 00:39
Medlem
hasonitos avatar
Citat:
Ah lycka till.

narcissist jävel..
Citera
2013-10-01, 00:41
Medlem
lottobarns avatar
Jänkarna reder ut stormen som de alltid har gjort, eller? De har natten på sig och att de inte skulle komma fram till en lösning tror väl ingen, i sådana fall hade börserna kraschat för länge sedan!

Stick till USA, venezuela, panama, kambodja, costa rica, Belize eller Argentina där du kan handla med degen. Att växla in det på forex rekomenderar jag bara om du seriöst tror på en dollarkrasch eller behöver pengarna, jamenar deras avgifter är ju inte roliga!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in