2003-09-16, 14:54
Medlem
Cineastens avatar
Re

Annars kan man alltid köpa filmen...
Citera
2003-09-16, 15:05
Medlem
Killroys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quektima
*Var är fjant?*
*Här mamma!*

*Bränn, bränn, bränn*

En klassiker

/Q

Du glömde "en hel tomtearme" när han hitter ett svampställe. En klassiker även den.
Citera
2006-04-26, 23:20
Medlem
Bademjoons avatar
Behöver hjälp med serie - tomtar

Söker en serie med små tomtar med röda mössor. Vet att det finns en bok om dessa små "hustomtar" - men även en tecknad serie som gick på TV när jag var ett barn... måste ha varit i samband med GULDSTÄDERNA.

Någon som vet vad jag pratar om? Små tomtar, ca 10 cm. Blå kläder - röda tomteluvor/mössor.

och nej... jag har inte tomtar på loftet.

Puss.... och tack på förhand.
Citera
2006-04-26, 23:52
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Är det Wil Huygens och Rien Poortvliets tomteböcker (kända från styckmordsrättegången) och den åtföljande tecknade filmen Trolltyg i tomteskogen du tänker på?
Citera
2006-05-09, 21:33
Bannlyst
Snövit och de sju dvärgarna e det första jag kommer att tänka på men det är nog inte det.
Citera
2006-05-09, 22:07
Medlem
Bultmans avatar
Mycket rolig film, speciellt trollen Kan dock vara lite väl smörig emellanåt.
Citera
2006-05-12, 21:20
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pojken med guldbyxorna
Det verkar mycket riktigt röra sig om tv-serien Trolltyg i tomteskogen, varför denna tråd flyttas från Serier till Tv och tv-serier.

/Moderator

Trolltyg i tomteskogen är en film på ca 50 minuter. Ingen tv-serie. 1985 och 1987 gjordes det två spansk/portugisiska serier baserade på figurerna ur Wil Huygens böcker - David the Gnome och La Llamada de los gnomos om 26 episoder vardera. Jag tvivlar på att de visats i Sverige men vet inte säkert.
Citera
2006-05-12, 23:51
Medlem
offe_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Trolltyg i tomteskogen är en film på ca 50 minuter. Ingen tv-serie. 1985 och 1987 gjordes det två spansk/portugisiska serier baserade på figurerna ur Wil Huygens böcker - David the Gnome och La Llamada de los gnomos om 26 episoder vardera. Jag tvivlar på att de visats i Sverige men vet inte säkert.

Går de typ o jämföra i kvalite med filmen?
Citera
2006-05-20, 01:32
Medlem
Cineastens avatar
Jag har inte sett tv-serierna.
Citera
2008-02-03, 02:41
Medlem
schabo-labos avatar
Hej.
Har letat efter denna filmen, visste först inte vad den heter, men minns att det var troll och tomtar med, efter lite googlande ramlade jag över rätt film. Minns när jag var liten och såg den många gånger. Alltid lika rädd.
http://www.youtube.com/watch?v=etrD_7dqvTM
Citera
2008-02-04, 10:56
Medlem
Famouss avatar
Öh mamma, jag mejar ner en hel tomtearmé.

Nog är trollen korkade, men frågan är om inte tomtarna som gömmer sig bland svamparna som trollet dunkar ner med sin påk är mer korkade.
Citera
2008-02-04, 13:21
Medlem
Prozacbitchs avatar
Åh, detta är verkligen en klassiker. Kommer ihåg att vi lekte Trolltyg i tomteskogen när jag var liten. Jag hade en självklar roll som den fula trollmorsan. Har sett den igen som vuxen och den håller verkligen fortfarande. Finns den att köpa på dvd måntro?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in