2008-02-04, 14:28
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prozacbitch
Åh, detta är verkligen en klassiker. Kommer ihåg att vi lekte Trolltyg i tomteskogen när jag var liten. Jag hade en självklar roll som den fula trollmorsan. Har sett den igen som vuxen och den håller verkligen fortfarande. Finns den att köpa på dvd måntro?
Nej den släpptes aldrig på dvd. Däremot har den funnits på vhs i USA och England. Som den filmsamlarnörd jag är har jag förstås lagt mina tassar på ett exemplar av bägge utgåvorna.

Det var någon lustigkurre som sålde dvd:er av Trolltyg på Tradera tidigare men de var förstås fake på så sätt att det inte handlade om original (vilket han utgav dem för att vara)

Säljaren hade laddat ned den från nätet eller kopierat från vhs till dvd och skrivit ut ett hyfsat snyggt omslag som cirkulerade en tid på diverse siter för folk som tillverkar egna omslag. Kruxet är att idioten trodde han kunde lura i folk att filmen släpptes i några få exemplar av Svt. Svt har ju inte ens rättigheterna att visa den så det vore ju märkligt om det skulle ha släppt den på dvd..

De annonserna försvann illa kvickt från Tradera.
Citera
2008-02-04, 17:58
Medlem
Trinnits avatar
Det där var det bästa som visades på tv när man var knatte. Kommer dock bara ihåg just att den var väldigt, väldigt bra, och att det var en sekvens när de drog undan bröllopsslöjan och hittade ett troll, eller liknande, som inte skulle vara där.

Riktig kvalitetstv. Den finns att tillgå på en av de mer kända fildelningssajterna.
Citera
2008-02-04, 21:59
Medlem
Prozacbitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Nej den släpptes aldrig på dvd. Däremot har den funnits på vhs i USA och England. Som den filmsamlarnörd jag är har jag förstås lagt mina tassar på ett exemplar av bägge utgåvorna.

Det var någon lustigkurre som sålde dvd:er av Trolltyg på Tradera tidigare men de var förstås fake på så sätt att det inte handlade om original (vilket han utgav dem för att vara)

Säljaren hade laddat ned den från nätet eller kopierat från vhs till dvd och skrivit ut ett hyfsat snyggt omslag som cirkulerade en tid på diverse siter för folk som tillverkar egna omslag. Kruxet är att idioten trodde han kunde lura i folk att filmen släpptes i några få exemplar av Svt. Svt har ju inte ens rättigheterna att visa den så det vore ju märkligt om det skulle ha släppt den på dvd..

De annonserna försvann illa kvickt från Tradera.

Ja, Tradera-skojare finns det gott om tyvärr.

Verkligen beklagligt att denna film inte finns att köpa på dvd. Vet många som skulle rusa till affären för att inhandla denna klassiker. Så även jag.
Citera
2008-02-04, 22:44
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trinnit
Det där var det bästa som visades på tv när man var knatte. Kommer dock bara ihåg just att den var väldigt, väldigt bra, och att det var en sekvens när de drog undan bröllopsslöjan och hittade ett troll, eller liknande, som inte skulle vara där.

Riktig kvalitetstv.

Det är inte direkt nyheter du kommer med. Vi VET att Trolltyg finns att ladda ned men det är inget vi ska diskutera här. Ta det i Fildelningsforumet istället.
Citera
2008-02-04, 22:46
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prozacbitch
Ja, Tradera-skojare finns det gott om tyvärr.

Verkligen beklagligt att denna film inte finns att köpa på dvd. Vet många som skulle rusa till affären för att inhandla denna klassiker. Så även jag.
Det är iofs inte tillåtet att kränga kopior men det struntar nog de flesta fullkomligt i (så även jag). Det som är illa i just det här fallet är ju att idioten gick ut och medvetet försökte blåsa folk genom att påstå att han sålde original-dvd:er när det var simpla kopior. Det är inte schysst.
Citera
2008-02-04, 23:01
Bannlyst
måste bara fråga. han som dubbat fjant, har han dubbat en björnbuse i ankliv/duck tales?
Citera
2008-02-05, 17:27
Medlem
Trinnits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Det är inte direkt nyheter du kommer med. Vi VET att Trolltyg finns att ladda ned men det är inget vi ska diskutera här. Ta det i Fildelningsforumet istället.

Nej, förlåt, här skulle vi visst diskutera piratkopior på tradera istället

Påstod jag att det var nyheter? Inlägget syftade främst på att få fram min åsikt om serien.
Alla som vill se filmen kanske inte hittar den på dvd. Alla tänker kanske inte på att leta på fildelningssajterna, även om de egentligen inte skulle ha något emot att ladda ner den, hur osannolikt du än anser att det är. Om du vill få det här att handla om fildelningens moraliska aspekter eller övrigt fildelningsrelaterat, så kan du vara så vänlig att ta det i fildelningsforumet. Eftersom jag uttalade mig främst om filmen så hör mitt inlägg inte hemma där. Jag påpekade vad jag tyckte om filmen, och gav exempel var den går att finna.

Men du kanske mest såg ett tillfälle att käfta emot lite, utan att egentligen ha något att säga?

Kan vi återgå till topic? Och då menar jag inte tradera-kopior.
Citera
2008-02-05, 20:37
Medlem
herpesvårtas avatar
Den filmen tillhörde verkligen en av favoriterna när jag var barn, och visst håller den än. Jag har överfört tycket till mina syskonbarn som ibland tittar på den numera oerhört slitna VHS:en. Håller tummarna att den kommer ut på nytt någon dag!
Citera
2008-02-06, 00:56
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trinnit
Nej, förlåt, här skulle vi visst diskutera piratkopior på tradera istället

Påstod jag att det var nyheter? Inlägget syftade främst på att få fram min åsikt om serien.
Alla som vill se filmen kanske inte hittar den på dvd. Alla tänker kanske inte på att leta på fildelningssajterna, även om de egentligen inte skulle ha något emot att ladda ner den, hur osannolikt du än anser att det är. Om du vill få det här att handla om fildelningens moraliska aspekter eller övrigt fildelningsrelaterat, så kan du vara så vänlig att ta det i fildelningsforumet. Eftersom jag uttalade mig främst om filmen så hör mitt inlägg inte hemma där. Jag påpekade vad jag tyckte om filmen, och gav exempel var den går att finna.

Men du kanske mest såg ett tillfälle att käfta emot lite, utan att egentligen ha något att säga?

Kan vi återgå till topic? Och då menar jag inte tradera-kopior.
Jag syftade på din kommentar om att filmen finns att ladda ned och jag påpekade att det är ingen nyhet. Det är tämligen välkänt att den finns att ladda ned sedan länge. Hur som helst diskuterar vi inte fildelning här, det tas i Fildelningsforumet.

Filmen finns inte och har aldrig funnits på original-dvd. Om folk inte "tänker på att leta på fildelningssiterna" är irrelevant. Fildelning diskuteras inte här.

Anledningen till varför jag nämnde Tradera var pga personen som frågade om det går att få tag i filmen på dvd. Mitt inlägg var alltså relevant i den här tråden.
Senast redigerad av Cineasten 2008-02-06 kl. 00:58.
Citera
2008-02-06, 01:00
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herpesvårta
Den filmen tillhörde verkligen en av favoriterna när jag var barn, och visst håller den än. Jag har överfört tycket till mina syskonbarn som ibland tittar på den numera oerhört slitna VHS:en. Håller tummarna att den kommer ut på nytt någon dag!
Tyvärr inte särskilt troligt eftersom ingen tycks veta vem som äger rättigheterna till filmen. Här i Sverige lär den aldrig släppas och den lär knappast visas i tv heller. Däremot kan du hitta original-vhs lite då och då på Ebay t.e.x.

För tillfället säljs det en original-vhs på Ebay.http://cgi.ebay.com/Gnomes-VHS-Wil-H...QQcmdZViewItem
Senast redigerad av Cineasten 2008-02-06 kl. 01:03.
Citera
2010-11-09, 16:10
Medlem
Bret-Harts avatar
Trolltyg i tomteskogen snart på DVD!!!!

Nu ska äntligen Trolltyg i tomteskogen släppas på DVD,den första December kommer den ut på Ginza,verka som alla problem är lösta kring denna underbara tv-film
Citera
2010-11-09, 16:13
Medlem
JeffreyDahmers avatar
Redan beställd sen ett tag tillbaks
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in