2014-01-21, 20:12
Medlem
http://www.arsinoe.se/varfor-skulle-...emot-fortryck/

Citat:
Svt väljer att göra en serie i tre delar som går ut på att ”diskutera” feminismen, men som enligt utsago från en mängd personer jag litar på, snarare handlar om att förlöjliga den (har inte sett programmet själv och kommer inte heller göra det, har ingen lust att bli mer upprörd och uppgiven än jag redan är)

Fanny skriver ett långt inlägg om ett program hon varken har, eller har tänkt att se, och allt bara utgår från antaganden om vad hon hört andra säga om programmet.
Citera
2014-01-22, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TexasTiger
Säg inte det. Aversioner mot transsexualism anser åtminstone jag vara en alldeles för sund inställning för att svenska feminister ska kunna ställa sig bakom den. Med det inte sagt att jag hatar transsexuella personer, men faktum är att det är ett sjukdomstillstånd och ingen sexuell läggning på något sätt. Inte för att feminister motsätter sig detta, men de drar fortfarande inte gräns vid vad som är så kallat "normkritik" och vad som är ren sinnessjukdom. Som att det skulle finnas ett egenvärde i att vara transsexuell. Eller schizofren.

Tiden får utvisa hur det blir med den saken.

Kan man bota denna sjukdom då?
Citera
2014-01-22, 00:27
Citat:
Ursprungligen postat av FJLG
Vad rolig hon är: http://www.arsinoe.se/mixade-aktenskap/

Feministisk humor, det vill säga lika rolig som cancer eller aids. Sen blir jag förvånad över personer som envisas med att använda "ordet" "hen" men inte klarar av att använda det korrekt. Fast det förvånar mig inte det minsta att sådana idioter bara slänger sig med ett ord för att verka insatta utan att förstå när/hur ordet skall användas.
Citera
2014-01-22, 06:22
Medlem
TexasTigers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Satfanskap
Kan man bota denna sjukdom då?

Somliga säger att könsbyte är botemedlet för transsexualism. Huruvida det stämmer eller inte låter jag vara osagt. Det saknas ju inte exempel på folk som genomgått ett könsbyte och därefter ångrar sig. Jag är också osäker på kvalitén på själva operationen och hormonbehandlingarna, eller vad som nu inbegriper ett könsbyte. Men visst är det väl så att en man som vill byta kön snarare kommer att efterlikna ett missfoster, än en kvinna?

Det är fan motbjudande, ärligt talat...
Citera
2014-01-24, 21:29
Medlem
Haha... Denna massgrav av stolpskott är levande bevis på att vi behöver fler människor som
leder kampen mot ett jämlikt samhälle. Helt absurt att man kan ha så mycket personligt riktat
hat mot en människa man aldrig har träffat. Ni borde skämmas, eller vara stolta för att ni helt
utan Fanny's hjälp lyckas sprida smuts över det manliga släktet. Jag hoppas innerligt att ni som skriver här är modigare gömda bakom era datorer.

Ni är något av det sorgligaste detta samhälle har lyckats forma.

Fortsätt driva din kamp och kämpa för dina åsikter Fanny, du har redan gjort skillnad.
Citera
2014-01-24, 21:56
Medlem
SkurtDenOndas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rostademandlar
Haha... Denna massgrav av stolpskott är levande bevis på att vi behöver fler människor som
leder kampen mot ett jämlikt samhälle. Helt absurt att man kan ha så mycket personligt riktat
hat mot en människa man aldrig har träffat. Ni borde skämmas, eller vara stolta för att ni helt
utan Fanny's hjälp lyckas sprida smuts över det manliga släktet. Jag hoppas innerligt att ni som skriver här är modigare gömda bakom era datorer.

Fortsätt driva din kamp och kämpa för dina åsikter Fanny, du har redan gjort skillnad.

Jag tror inte att någon av oss här hatar Fanny. Då menar jag hat som i ordets rätta mening och inte i den punkterade innebörd som det idag har. Själv tycker jag mest synd om henne och Helena.

Men visst att jag inte har träffat Fanny. Hon har då givetvis inte heller träffat mig men det hindrar henne inte från att smutskasta män. Skillnaden är väl då att vi inte skriver "kvinnor har fel" utan "Fanny har fel" vilket jag antar kallas att diskutera till skillnad från att bunta ihop män som en grupp och säga att denna grupp är blä.

Testa att ta någon utav Fannys eller Helenas texter och byt ut män emot negrer, judar eller bögar och se om det fortfarande känns okej att läsa. Vem är det egentligen som hatar?
Citera
2014-01-25, 07:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rostademandlar

Skulle du kunna ge ett exempel på en text av FÅ som är för äkta jämlikhet? Inte alltså om hur män förtrycker, eller hur män är skit på något annat vis - utan uttryckligen för att män och kvinnor ska vara jämlika?

Accepterar också om du hittar något jaylakazar skrivit för jämlikhet!
Citera
2014-01-26, 00:50
Medlem
Alltså det finns ingenting att hämta hos en 20-åring som knappt klarar studierna i ett av de lamaste områden som finns.

Tvättäkta sopa det där.
Citera
2014-01-27, 14:45
Medlem
SvenBHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Speedunk
Alltså det finns ingenting att hämta hos en 20-åring som knappt klarar studierna i ett av de lamaste områden som finns.

Tvättäkta sopa det där.

Hennes problem med studierna är relaterade till psykiska besvär. Tycker absolut inte att du ska kalla henne för "tvättäkta sopa" bara för det att hon lider av utmattningssyndrom och depression.
Citera
2014-01-27, 17:32
Medlem
TröttSvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenBH
utmattningssyndrom

Ha, hur fasen kan hon vara utmattad ?
Glida runt på högskola och festa är ju jättejobbigt.
Sen att man inte får några killar och därför blir rabiat feminist som hatar män gör inte heller att man borde vara sjukskriven.

Själv jobbar jag 8 till 12 h om dagen och har fullt upp på kvällar och helger med träning och fritid.
Hade Fanny kanske tagit tag i kost och motion så hade hon säkert inte heller mått så dåligt...
Citera
2014-01-28, 08:44
Bannlyst
Citat:
Hennes problem med studierna är relaterade till psykiska besvär. Tycker absolut inte att du ska kalla henne för "tvättäkta sopa" bara för det att hon lider av utmattningssyndrom och depression.
Är det då inte jävligt skumt att hon orkar åka runt och föreläsa som hon gör samt spy oförtjänt galla över halva vår befolkning????
Citera
2014-01-28, 11:13
Medlem
Citat:
Det var tråkigt att höra! Nedmonteringen av psykvården är inget skämt.

Bra dock att veta, det gör ju att man kan läsa med lite andra "glasögon". Ja, eller inte alls kanske.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in