Flashback bygger pepparkakshus!
2013-11-01, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FJLG
Min fråga är var finns Fannys anhöriga i det är? Vore jag hennes förälder skulle jag vara väldigt orolig för min dotters mentala hälsa. Vad jag vet så kan man väl skriva intyg på sluten psykvård på en människa som är en fara för sig själv?
Även hennes vänner beter sig konstigt, hur kan man kalla sig vän med någon som man uppmuntrar/hetsar att fortsätta in i total galenskap?
Citera
2013-11-01, 18:30
Bannlyst
Såg att token är för revuletion också..Suck!
Citera
2013-11-01, 19:16
Medlem
jaylazklar är riktigt underhållande. Hon bryr sig inte om livet i den här patriarkala och kapitalistiska världen, men ägnar ändå hela sitt liv åt att blogga om hur lite hon bryr sig.
Citera
2013-11-01, 19:20
Medlem
Jugdishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrolletPlit
Det är synd om henne, självklart.

Problemet är ju att hon skrivit på sin blogg i många år och det hjälper ju inte tydligen.
Att hon inte klarar stress för det förtryck hon tycker sig vara utsatt för är väl ett ganska tydligt tecken på psykisk sjukdom. Om jag trodde mig blev förtryckt av det ondskefulla pluttfolket så klart jag inte skulle tolkas vara frisk.
I och med att hon tror på Patriarkatet så finns det väl inget hopp för tjejen ifråga. Sorgligt. Något som inte finns kan ju inte bara försvinna.

Att hon måste positiva kommenterar från medfeminister, för att överleva, är ju också väldigt sorgligt.
Ja, usch, stackars Fanny, det blir ju som att vara med om en freakshow. Hon måste skriva offentligt och göra folk upprörda för att få medhåll av en promille för att överleva. Suck suck.
Det jag är mest nyfiken på är vad hon sagt till sin läkare som sjukskrev henne. Jag är förstryckt av detta patriakala samhälle, alla män förtrycker mig, så nu har jag ångest över det och kan inte fungera i samhället. Tror väl inte hon sa så, annars skulle hon inte varit sjukskriven nu. Fast hade hon sagt så, hade hon kanske suttit på LPT nu.
Citera
2013-11-02, 06:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jugdish
Det jag är mest nyfiken på är vad hon sagt till sin läkare som sjukskrev henne. Jag är förstryckt av detta patriakala samhälle, alla män förtrycker mig, så nu har jag ångest över det och kan inte fungera i samhället. Tror väl inte hon sa så, annars skulle hon inte varit sjukskriven nu. Fast hade hon sagt så, hade hon kanske suttit på LPT nu.

Skrapar du på ytan så tror jag att Fanny är en liten, väldigt osäker 14åring på insidan. Det är därför hon och Lady Dahmer kommer så bra överens, trots en ålderskillnad på nästan 20 år. På insidan är bägge två egentligen 14.
Hon försöker dölja detta genom att konstant vara förbannad. Troligen var läkaren smart nog att se igenom hennes svavel.
Senast redigerad av IngetNick2 2013-11-02 kl. 07:11.
Citera
2013-11-02, 09:03
Medlem
TexasTigers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TröttSvensk
Vad är en CIS man ?

En CIS-man är en person som fötts som man, och som också ser sig själv som man. Alltså innebär CIS att man identifierar sig med det kön man föddes med.

En helt vanlig och i detta avseende icke sinnesrubbad person med andra ord.
Citera
2013-11-02, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngetNick2
Skrapar du på ytan så tror jag att Fanny är en liten, väldigt osäker 14åring på insidan. Det är därför hon och Lady Dahmer kommer så bra överens, trots en ålderskillnad på nästan 20 år. På insidan är bägge två egentligen 14.
Hon försöker dölja detta genom att konstant vara förbannad. Troligen var läkaren smart nog att se igenom hennes svavel.

http://instagram.com/p/gGCFn5Cn1B/
Mystikens dimmor lättar. Gunnvor Stridsberg står förövrigt inte upptagen i läkarmatrikeln som psykiater. Vad ska man tro?
Fanny har tydligen förövrigt bestämt sig för att bli synthare.
http://instagram.com/p/gNu0jbCnzd/
Senast redigerad av IngetNick2 2013-11-02 kl. 18:46.
Citera
2013-11-02, 21:49
Medlem
Muertosans avatar
https://twitter.com/sinoes/statuses/396645684159737856

Ja, nu är de (vi? hen?) nog rädda.

Män med långt hår, är det kvinnoförtryck? Om de klipper av sig håret måste det ju vara förtryck? Jag vill bara göra rät... fast då förtrycker jag ju genom att vilja behaga. Hur ska jag göra? Nu förtrycker jag genom att fråga hur jag ska göra. Tänkte att om jag tar mitt liv så löser det ju problemet men då smiter jag undan och lastar över det på kvinnor så det är också förtryck. Hur jag än gör...

Så man bekämpar patriarkatet genom att se ut som man blivit medlem i Hitler-jugend. Vilken slump att det är samma frisyr som hennes bästa kompis har. Visar hur stark och självständig du är.

*kräks*
Citera
2013-11-02, 23:32
Medlem
Jugdishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngetNick2
http://instagram.com/p/gGCFn5Cn1B/
Mystikens dimmor lättar. Gunnvor Stridsberg står förövrigt inte upptagen i läkarmatrikeln som psykiater. Vad ska man tro?
Fanny har tydligen förövrigt bestämt sig för att bli synthare.
http://instagram.com/p/gNu0jbCnzd/
Hon är en vanlig ST-läkare inom allmän medicin. Saknar kompetens att bedöma fanny. Hon skulle remiterat till psyk.

OT: Fint att outa Läkaren i fråga, tror hon uppskatter det.
Senast redigerad av Jugdish 2013-11-02 kl. 23:35.
Citera
2013-11-03, 00:19
Medlem
Figzys avatar
Är det här ett stort skämt eller?
Hur kan en bortskämd soffpotatis som spenderar hela det vakna dygnet åt Twitter, bli utbränd?
Citera
2013-11-03, 00:32
Medlem
Jugdishs avatar
http://ask.fm/aadori/answer/103314558285

Lite OT men ändå....

Undrar när det är rätt med mord? På en CIS man kanske?
Citera
2013-11-03, 00:34
Medlem
Jugdishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Figzy
Är det här ett stort skämt eller?
Hur kan en bortskämd soffpotatis som spenderar hela det vakna dygnet åt Twitter, bli utbränd?
Nej, nej du har fattat det fel. Dom lider av posttraumatiskt stresssyndrom, pga patriarkatet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in