2014-08-06, 19:06
Medlem
Idag hörde jag Fanny för första gången. Hon lät betydligt stabilare än jag trodde. Men det hon sa var riktigt pinsamt. P3 14.20 cirka
Citera
2014-08-06, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrolletPlit
Idag hörde jag Fanny för första gången. Hon lät betydligt stabilare än jag trodde. Men det hon sa var riktigt pinsamt. P3 14.20 cirka
Jag hörde också debatten med Alice-Vadvardethonhettescu. Jag tror att Fanny sa "patriarkatet" minst tre ggr per mening, oftast i sammanhanget "problemet är att vi lever i ett patriarkat". Otroligt meningslös debatt för övrigt, lågvattenmärke av P3 (är en random vänsterbloggare verkligen den mest intressanta tyckaren inför valet?).

Dock cred till reportern, som vid ett tillfälle avbröt med orden "nu hävde du ur dig en hel rad med floskler, backa lite och tala om vad du menar egentligen!". Förmodligen en vit, heterosexuell dödsförtryckarhatare av värsta sort.
Citera
2014-08-06, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SierraBlue
Jag hörde också debatten med Alice-Vadvardethonhettescu. Jag tror att Fanny sa "patriarkatet" minst tre ggr per mening, oftast i sammanhanget "problemet är att vi lever i ett patriarkat". Otroligt meningslös debatt för övrigt, lågvattenmärke av P3 (är en random vänsterbloggare verkligen den mest intressanta tyckaren inför valet?).

Dock cred till reportern, som vid ett tillfälle avbröt med orden "nu hävde du ur dig en hel rad med floskler, backa lite och tala om vad du menar egentligen!". Förmodligen en vit, heterosexuell dödsförtryckarhatare av värsta sort.

Ja, det stämmer att reportern faktiskt var bättre än jag först skrev. Det var lite kul när FÅ fick den frågan och sa nästan samma sak igen när hon skulle förklara.
Det är svårt att förklara saker när det inte finns ngn substans i dem. Bara floskler
Citera
2014-08-06, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrolletPlit
Ja, det stämmer att reportern faktiskt var bättre än jag först skrev. Det var lite kul när FÅ fick den frågan och sa nästan samma sak igen när hon skulle förklara.
Det är svårt att förklara saker när det inte finns ngn substans i dem. Bara floskler

Japp. Och Alice T sa ju också till slut att "jag förstår inte riktigt vad Fanny menar är problemet"...

Som sagt, meningslös debatt. Det är nog bara i P3 som en så ointressant person kan ges utrymme. Kanske en nödlösning för att Schyman hamnat på torken igen...
Citera
2014-08-06, 23:41
Medlem
FJLGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngetNick2
Mannen som är skriven på Fannys nya adress heter iallafall också Åström i efternamn och är i 50årsåldern. Den andra personen på adressen verkar ha en hel del med mannen som heter Åström i efternamn att göra, enligt hennes facebookprofil. Är det så illa att Fanny har återuppgått i källan till allt patriarkalt förtryck? Kärnfamiljen?

Japp, Fanny har flyttat hem till mamsen och pappsen.
Här är förtryckaren i egen hög person, tycker mig se en viss likhet mellan Fanny och hennes far.

https://www.facebook.com/per.astrom.12?fref=ts
Citera
2014-08-07, 00:39
Medlem
Det är en liten utvikning från trådens ämne (skvaller om FÅ), men när jag lyssnat på radioinslaget med FÅ och Alice Teodorescu poppar det upp två frågor i mitt huvud.

FÅ pratar ju en del om att vi lever i ett patriarkat, och bland feminister är hon inte ensam om detta. Men min första fråga måste då bli: hur definierar FÅ (och för all del andra feminister) ett patriarkat. Och jag vill ha en väldigt stringent definition, som helst ger bara två alternativ, ja eller nej.

Den andra frågan är av mer vetenskaplig art: hur skall man bestämma huruvida vi lever i ett patriarkat eller inte? Jag gissar att svaret innebär bland annat observationer av samhället runt omkring oss. Och då blir del två av frågan viktig: finns det något tänkbart resultat som talar mot att vi bor i ett patriarkat?

Om FÅ (eller annan feminist) säger något i stil med "Kolla vilka som har makt i samhället" så vill jag påpeka: Angela Merkel, Margaret Thatcher, Karin Söder, Mona Sahlin, Gudrun Schyman, Antonia Ax-son Johnsson, Amelia Adamo. Räcker den listan?
Citera
2014-08-07, 12:25
Medlem
Cobra Mk IIIs avatar
Vilket radioprogram var det hon pratade i?
Citera
2014-08-07, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cobra Mk III
Vilket radioprogram var det hon pratade i?

Jag tror den här länken borde fungera: http://sverigesradio.se/sida/avsnitt...programid=4459
Citera
2014-08-08, 09:19
Medlem
ThisIsTheZodiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngetNick2
Mannen som är skriven på Fannys nya adress heter iallafall också Åström i efternamn och är i 50årsåldern. Den andra personen på adressen verkar ha en hel del med mannen som heter Åström i efternamn att göra, enligt hennes facebookprofil. Är det så illa att Fanny har återuppgått i källan till allt patriarkalt förtryck? Kärnfamiljen?

Först tar hon hjälp av Aschberg när hennes näthat slår tillbaka och sen flyttar hon hem och bildar kärnfamilj med mannen som förtryckt henne? Detta måste vara en fejkprofil designad för att dra feminismen i smutsen, annars har vi beskådat ett hyckleri på högsta nivå.
Citera
2014-08-08, 10:45
Medlem
drfreudsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xpqr12345
Jag tror den här länken borde fungera: http://sverigesradio.se/sida/avsnitt...programid=4459

Fanny var oväntat bra på att formulera sig. Jag trodde hon inte skulle vara så samlad utan hade förväntat mig en en mer hysteriskt skrikande och skogstokig stil men det tog ändå ett litet tag innan hon förlorade greppet helt och svävade ut i det blå.
Sen blir hon så klart ägd av Alice som är den mer erfarna.
Citera
2014-08-08, 11:49
Medlem
SkurtDenOndas avatar
"Valfestival med Karlsten & Jackson" 57 minuter långt... Jag har skummat genom det där men hittar inte Fanny någonstans.

Däremot hittade jag en gammal goding där hon försvarar islam.

"Toplessprotest i Stockholmsmoské"
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=5579909
Citera
2014-08-08, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkurtDenOnda
"Valfestival med Karlsten & Jackson" 57 minuter långt... Jag har skummat genom det där men hittar inte Fanny någonstans.

jag hittade det tror jag i avsnittet från den 6:e.. typ 22-23 minuter in i programmet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in