Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-08-11, 13:40
  #1585
Medlem
FJLGs avatar
Fanny levererar som vanligt.

Asså män som är "intresserade av matlagning" är ofta helt olidliga. De gör varje jävla måltid till ett tvåtimmarsprojekt.

Så tydligt att en bara har tid med dessa pretentioner om en inte behöver ta huvudansvaret för hushållet.


Jag menar snälla, gör ba nån jävla sås koka lite pasta och sluta vara ett pretto.

Annan störig grej med mäns matlagning är att de ba "nu ska jag göra detta" och sen köper de en miljon nya ingredienser&låter andra förfaras.

Eller så köper de typ nån dyr pasta pga "bättre kvalitet".

Citera
2014-08-11, 15:19
  #1586
Medlem
Muertosans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FJLG
Fanny levererar som vanligt.

Asså män som är "intresserade av matlagning" är ofta helt olidliga. De gör varje jävla måltid till ett tvåtimmarsprojekt.

Så tydligt att en bara har tid med dessa pretentioner om en inte behöver ta huvudansvaret för hushållet.


Jag menar snälla, gör ba nån jävla sås koka lite pasta och sluta vara ett pretto.

Annan störig grej med mäns matlagning är att de ba "nu ska jag göra detta" och sen köper de en miljon nya ingredienser&låter andra förfaras.

Eller så köper de typ nån dyr pasta pga "bättre kvalitet".



Imorgon:

"Jävla lata män som inte kan lägga ned mer än frm minuter på matlagningen utan bara värmer lite köttbullar och kokar vidriga snabbmakaroner. Så jävla uppenbart att de inte vill anstränga sig det minsta så som kvinnor alltid får göra."
Citera
2014-08-11, 17:47
  #1587
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muertosan
Imorgon:

"Jävla lata män som inte kan lägga ned mer än frm minuter på matlagningen utan bara värmer lite köttbullar och kokar vidriga snabbmakaroner. Så jävla uppenbart att de inte vill anstränga sig det minsta så som kvinnor alltid får göra."

Jag reagerade mer på att kvinnoseparatisten Fanny som vanligt lägger mer tid på att vara fixerad vid vad män gör, hur män gör, varför män gör och det män gör än vad hon gör på sin kvinnoseparatism.
Citera
2014-08-11, 18:51
  #1588
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Figzy
Ambitiöst utav dig och bra jobbat! Resultatet talar sitt tydliga språk.
Fanny har ingen sysselsättning, så man får utgå ifrån att hon vänt på dygnet sen länge.
Det kan dock fortfarande vara intressant, att se vilken tid under dagen som hon twittrar mest.
Har inte undersökt detta, även om det som du säger är av intresse.

Däremot kan jag säga att Fanny twittrar på i oförminskat tempo, kanske har frekvensen t o m ökat. Sedan tidpunkten för mitt inlägg den 14/7 i år har det tillkommit 2004 ny tweets och retweets, vilket ger ett snitt på 71.6 twitterinlägg per dag under denna period. I skrivande stund är det totala antalet tweets 58276 stycken, fördelade på lite drygt 3 år. Vidare följer Fanny a.k.a. Mordisk Hatisk Bitch 398 stycken användare på Twitter.

Ett av dagens Fanny-tweets:

Utbrändhet kan göra att en helt oproduktiv i ÅR. Och det är "hårt slit" som leder dit.

Ja du Fanny, du är på god väg dit själv, kanske du t o m kan bli det första dokumenterade fallet av "Utbrändhet pga twittrande"?
__________________
Senast redigerad av DrNemo 2014-08-11 kl. 18:55.
Citera
2014-08-12, 10:05
  #1589
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkurtDenOnda
(---)
Däremot hittade jag en gammal goding där hon försvarar islam.

"Toplessprotest i Stockholmsmoské"
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=5579909

Intressant klipp. "Islam är inte kvinnoförtryckande i Sverige". Jag undrar om Fadime och Pela håller med...

Eller, annorlunda uttryckt: "oavsett hur muslimska kvinnor må ha det, så är det värre att vara svensk kvinna, därför att PATRIARKATET..."
Citera
2014-08-12, 10:31
  #1590
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SierraBlue
Intressant klipp. "Islam är inte kvinnoförtryckande i Sverige". Jag undrar om Fadime och Pela håller med...

Eller, annorlunda uttryckt: "oavsett hur muslimska kvinnor må ha det, så är det värre att vara svensk kvinna, därför att PATRIARKATET..."

Och allra värst är det antagligen att vara Fanny.
Citera
2014-08-12, 11:40
  #1591
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FJLG
Fanny levererar som vanligt.

Asså män som är "intresserade av matlagning" är ofta helt olidliga. De gör varje jävla måltid till ett tvåtimmarsprojekt.

Så tydligt att en bara har tid med dessa pretentioner om en inte behöver ta huvudansvaret för hushållet.


Jag menar snälla, gör ba nån jävla sås koka lite pasta och sluta vara ett pretto.

Annan störig grej med mäns matlagning är att de ba "nu ska jag göra detta" och sen köper de en miljon nya ingredienser&låter andra förfaras.

Eller så köper de typ nån dyr pasta pga "bättre kvalitet".


Att män (eller kvinnor för den delen) som har nån form av intresse för matlagning kanske vill ha nån form av smakupplevelse bortom sladdrig ICA basic pasta och snabbvärmd tomatsås är såklart inget som slagit Fanny.

Slå upp valfri kokbok, plocka 10 slumpvisa recept, kolla sen vad som finns hemma och bli förvånad över att man faktiskt måste köpa hem saker om man skall äta nåt mer avancerat än frukt man hittat i Icas Container

Att personer som har (eller tror sig ha) ett intresse för nånting lägger ner lite tid på det är ju inget konstigt. Fanny själv lägger väl ett par timmar/ dag på att twittra och skriva blogg. självklart hinner hon ju med det eftersom hon inte har huvudansvaret för hemmet ^^
Citera
2014-08-12, 12:07
  #1592
Medlem
Parongatans avatar
Hon mår inte bra i detta nuet, stackarn...

"Så sitter en där hos läkaren och de ska "bedömma" hur pass suicidal en är. Fan vilken sjuk jävla känsla det är."

https://twitter.com/sinoes/status/499134668261036032
Citera
2014-08-12, 15:13
  #1593
Medlem
SvenBHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FJLG
Fanny levererar som vanligt.

Asså män som är "intresserade av matlagning" är ofta helt olidliga. De gör varje jävla måltid till ett tvåtimmarsprojekt.

Så tydligt att en bara har tid med dessa pretentioner om en inte behöver ta huvudansvaret för hushållet.


Jag menar snälla, gör ba nån jävla sås koka lite pasta och sluta vara ett pretto.

Annan störig grej med mäns matlagning är att de ba "nu ska jag göra detta" och sen köper de en miljon nya ingredienser&låter andra förfaras.

Eller så köper de typ nån dyr pasta pga "bättre kvalitet".


Men det bekräftar ju bara att hon letar fel i allt det män gör.

För övrigt så känner jag igen mig väldigt mycket i hennes beskrivning.
Citera
2014-08-15, 10:11
  #1594
Medlem
Parongatans avatar
Jag vill gärna ha högt i tak när det gäller tycke och smak - och åsikter. Det slående med Fanny Åström är att hon verkar må väldigt dåligt, och att hon kanaliserar sin outsinliga ilska på "mannen". Jag skulle kunna sitta och ösa ovett på "kvinnor" dagarna i ända, men ändå sitta där en dag och undra vad jag håller på med egentligen. Den som lider mest av all denna ilska är ju bara du själv.

Fanny Åström verkar lägga all sin vakna tid på att författa sina texter som i huvudsak handlar om hur dåliga män är. Det är tragiskt att hon inte väljer att förvalta sin tid på ett sätt som gynnar henne själv bättre. En sak är om hon vore lycklig i sin kamp, men inte ens det verkar hon vara tyvärr. Sorgligt på något sätt. Hoppas att något positivt inträffar som gör

Jag läste något väldigt intressant som Cissi Wallin skrev för något år sedan. Om hur hon blev en så kallat "omvänd feminist" - som dock fortfarande är helt för total jämlikhet mellan kvinnor och män (precis som jag).

Läs Wallins kloka ord om dagens feministrörelse:


http://cissiwallins.wordpress.com/20...vand-feminist/
Citera
2014-08-17, 12:55
  #1595
Medlem
Fanny är en av de vidrigare människorna jag stött på i min livstid. Hamnade ofrivilligt vid samma lunchbord som denne i plugget och det var inte helt ovanligt att hon mitt i allt kunde skrika ut "JAG HATAR FITTOR!!!".

Inte frisk i huvudet denna kvinna. Illa omtyckt av många i gymnasiet.
Citera
2014-08-17, 13:29
  #1596
Medlem
TexasTigers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rhdf
Att personer som har (eller tror sig ha) ett intresse för nånting lägger ner lite tid på det är ju inget konstigt. Fanny själv lägger väl ett par timmar/ dag på att twittra och skriva blogg. självklart hinner hon ju med det eftersom hon inte har huvudansvaret för hemmet ^^

Haha

Men det är ju nätaktivism det handlar om. Mycket viktigare än fjollig matlagning. Hon sitter ju inte bara hemma och twittrar, nej, hon offrar sig för "kampen". Fan vad hon ska bestämma över vad är rätt och fel, och vad som är bäst för alla. Tack för tipsen oraklet.

Citat:
Ursprungligen postat av NachoAverage
Fanny är en av de vidrigare människorna jag stött på i min livstid. Hamnade ofrivilligt vid samma lunchbord som denne i plugget och det var inte helt ovanligt att hon mitt i allt kunde skrika ut "JAG HATAR FITTOR!!!".

Inte frisk i huvudet denna kvinna. Illa omtyckt av många i gymnasiet.

Det låter som att du sitter här och hittar på.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback