2014-06-24, 16:39
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Både hon och hennes gelikar på twitter irriterar mig något oerhört. tyvärr verkar de vara rätt många. Så fort man försöker föra en diskussion med dem och ifrågasätter något de skriver blir man direkt blockad. Det är så otroligt patetiskt. De tål inte intellektuellt motstånd. De vill vara kvar i sin egen lilla bubbla.

https://twitter.com/sinoes/status/48...073536/photo/1

Ovanstående är ett praktexempel på hur hon aldrig aldrig blir nöjd. Skribenten till ovanstående kommentar uttrycker något vi alla säkert kan skriva under på. Finns ingen kritik riktad mot Fanny, inte ens implicit (som jag tolkar det). Ändå ska det upp på Twitter med tillhörande besk kommentar. Fem favoriter och en retweet senare och Fannys självömkandebatteri har laddats ytterligare en bit.

Det är så jävla elitistiskt och äckligt hur ingen av dessa människor någonsin pallar ta sig en titt i spegeln och ta (del)ansvar.
Citera
2014-06-24, 17:31
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
https://twitter.com/sinoes/status/48...073536/photo/1

Ovanstående är ett praktexempel på hur hon aldrig aldrig blir nöjd. Skribenten till ovanstående kommentar uttrycker något vi alla säkert kan skriva under på. Finns ingen kritik riktad mot Fanny, inte ens implicit (som jag tolkar det). Ändå ska det upp på Twitter med tillhörande besk kommentar. Fem favoriter och en retweet senare och Fannys självömkandebatteri har laddats ytterligare en bit.

Det är så jävla elitistiskt och äckligt hur ingen av dessa människor någonsin pallar ta sig en titt i spegeln och ta (del)ansvar.

Ja, det är riktigt äckligt hur Fanny och hennes gelikar håller på. Inlägget som är det "absolut mest idiotiska responsen" är inte ens kritik utan ett krasst konstaterande. Det är bara småsinta personer som inte kan släppa taget som beter sig som Fanny gör. Andra som kommit över förhållandet skulle med lätthet skriva under på att det är bättre att man går skilda vägar.
Citera
2014-06-24, 17:37
Medlem
Hon verkar sjukt besatt av den där killen som dumpade henne i alla fall.

Det måste vara jobbigt att sitta med sådär mycket hat och irritationer inom sig. På twitter och hennes blogg så verkade det som om att det enda hon gör är att sitta inlåst i sin lägenhet och hitta saker som förtrycker henne och irriterar henne. Hur ska hon någonsin kunna leva ett normalt liv?

Såg förövrigt att hon tycker att det är sjukt jobbigt att söka jobb och att allt skulle lösa sig om vi införde kommunismen så att alla kunde vara lyckliga och slippa söka jobb. Haha, skulle nästan önska att vi införde kommunism i Sverige så att alla dessa vänstermänniskor skulle få se hur det skulle gå. Då jävlar så skulle dom få känna på äkta förtryck

Jag förutspår att hon kommer att gå in i väggen totalt inom en snar framtid, bli inlagd på psyket några år, sedan skriva en bok om hur hemskt det är att vara kvinna i ett förtryckande samhälle och sedan få vara med och gråta ut i Malou von Sivers soffa och sedan för alltid glömmas bort för att boken var så dålig.
Citera
2014-06-25, 01:53
Medlem
FJLGs avatar
http://instagram.com/p/plSogCin6I/

Förstår inte varför hon tar såna här bilder..
Citera
2014-06-25, 03:49
Medlem
HerrPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fridollf

Jag förutspår att hon kommer att gå in i väggen totalt inom en snar framtid, bli inlagd på psyket några år, sedan skriva en bok om hur hemskt det är att vara kvinna i ett förtryckande samhälle och sedan få vara med och gråta ut i Malou von Sivers soffa och sedan för alltid glömmas bort för att boken var så dålig.

This
Citera
2014-06-25, 07:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FJLG

Hon tror väl att det provocerar någon, och för Fanny är det väl viktigare med betydelselösa symbolhandlingar än faktiska förändringar.
Citera
2014-06-25, 10:12
Medlem
HerrBormanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fridollf
Hon verkar sjukt besatt av den där killen som dumpade henne i alla fall.

Det måste vara jobbigt att sitta med sådär mycket hat och irritationer inom sig. På twitter och hennes blogg så verkade det som om att det enda hon gör är att sitta inlåst i sin lägenhet och hitta saker som förtrycker henne och irriterar henne. Hur ska hon någonsin kunna leva ett normalt liv?

Såg förövrigt att hon tycker att det är sjukt jobbigt att söka jobb och att allt skulle lösa sig om vi införde kommunismen så att alla kunde vara lyckliga och slippa söka jobb. Haha, skulle nästan önska att vi införde kommunism i Sverige så att alla dessa vänstermänniskor skulle få se hur det skulle gå. Då jävlar så skulle dom få känna på äkta förtryck

Finns nog en hyfsat chans att det blir så, men det vore trist för henne, för det finns ju en utväg.

1. Ta av offerkoftan och inse att hon är privilegierad, inte diskriminerad.
2. Lägga ner näthat och allmänt hat.
3. Inse att bristerna ligger hos henne, i hos omvärlden.
4. Gå i terapi.
5. Träffa en man.

Då tror jag att hon skulle kunna bli en fullt fungerande människa.
Citera
2014-06-25, 10:13
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngetNick2
Hon tror väl att det provocerar någon, och för Fanny är det väl viktigare med betydelselösa symbolhandlingar än faktiska förändringar.

där sa då nått klokt kära fb-vän. För ja vem skulle bli provocerad över att par håriga ben? Det är hennes kropp och hon får givetvis välja själv om hon vill raka sig eller inte. Tror hon att någon vettig människa bryr sig.
Citera
2014-06-25, 10:14
Medlem
HerrBormanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FJLG

Hjalmar Söderberg har svaret.

Citat:
Man vill bli älskad, i brist därpå beundrad, i brist därpå fruktad, i brist därpå avskydd och föraktad. Man vill ingiva människorna något slags känsla. Själen ryser för tomrummet och vill kontakt till vad pris som helst.
Citera
2014-06-25, 10:43
Medlem
HerrBormanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
där sa då nått klokt kära fb-vän. För ja vem skulle bli provocerad över att par håriga ben? Det är hennes kropp och hon får givetvis välja själv om hon vill raka sig eller inte. Tror hon att någon vettig människa bryr sig.

Rätt många tycker att det är rätt äckligt, på samma sätt som om hon skulle lägga upp bilder på bajs, så jag antar att hon vill äckla.

För övrigt ska man inte överskatta Fannys genomslagskraft. Hon har 5 400 följare på Twitter. Hennes antites, Blondinbella, har 57 000.
Citera
2014-06-25, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrBormann
5. Träffa en man
Eller en kvinna. Hon behöver också hjälp genom att hennes "vänner" slutar hylla alla dessa tokiga utbrott hon får hela tiden. Kan inte förstå hur man kan uppmuntra en vän/bekant/medmänniska att fortsätta hålla fast vid dessa hatfyllda negativa tankegångar.
Citera
2014-06-25, 21:46
Medlem
FJLGs avatar
Vissa säger typ ”det är ditt ansvar att lämna en destruktiv relation”. Jag tycker inte om ordet ”ansvar” i sammanhanget, men jag anser såklart att det är önskvärt att människor lyckas lämna relationer som inte är bra för dem, vilket i mitt perspektiv innebär att de allra flesta borde lämna sina heteromonogama relationer då dessa generellt är destruktiva.

Tycker det fetmarkerade är väldigt intressant. Har Fanny alltså insyn i alla heteromonogama relationer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in