Citat:
Ursprungligen postat av
FJLG
Senaste tweetsen tar ändå priset.
Mitt livsmål är att starta ett feministiskt kloster dit folk vallfärdar för att få kunskap om patriarkatet
Massa gamla kloka ickemän som berättar om patriarkalt förtryck dagarna i ända
Givetvis ska vi ta emot kvinnor som utsätts för patriarkalt förtryck och avgifta dem
Därifrån organiseras även Den Stora Reproduktionsstrejken som slutligen ska befria oss från det patriarkala förtrycket
Schema i klostret: en timme erfarenhetsutbyte, en timme mentorskap/handledning, fysisk träning inför övertagandet, patriarkatstudier
Fan vad fett det låter! Så taggad nu.
Det ska också ordnas sommarläger med tema feministisk kamp
Hon är uppenbart helt knäpp. Hon har en skruv lös. Hon verkar oerhört förbannad över något, hela tiden. Att hon väljer fel män är knappast alla mäns fel. Hon är nästan värre än Lady Dahmer och det säger mycket. Varför har dessa icke-feminister som uppenbarligen inte är för allas lika värde kidnappat feminismen för sina egna syften? De gör *feminism* till något den inte är och inte borde vara. Feminism handlar inte om, som de här verkar tro, att beröva alla mäns deras makt, könsroll, det handlar om att kvinnor och män ska ha lika rättigheter. Det handlar om lika lön, jämlikhet och jämställdhet. Belinda Olsson hade ju helt rätt i sitt program. Feminismen har i vissa fall gått för långt, åtminstone om man talar om de här twitter- och bloggfeministerna som verkar oerhört bittra, krigiska, uppmärksamhetssökande och manshatiska. Det värsta är inte att de för fram sina åsikter. Det värsta är att de är helt oförmögna att ta till sig av kritik. De nonchalerar alla som inte tycker som dem, vilket är många. Jag blir oerhört förbannad när jag läser denna attackfeminist.