• 1
  • 2
2013-09-26, 20:21
Bannlyst
Hej!
Idag när jag skulle logga in på min nordea så ser jag inga konton där. Ringde support men de enda de kan säga är att det är avslutat. Har inte fåt något brev hem eller något sådant ö.h.t.

Jag har nyss fått lön. Kan jag få ut mina pengar? Vad kan det finnas för anledning till sådant abrupt avslut?

Mvh
Citera
2013-09-26, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av malevichh
Hej!
Idag när jag skulle logga in på min nordea så ser jag inga konton där. Ringde support men de enda de kan säga är att det är avslutat. Har inte fåt något brev hem eller något sådant ö.h.t.

Jag har nyss fått lön. Kan jag få ut mina pengar? Vad kan det finnas för anledning till sådant abrupt avslut?

Mvh

Kunde du inte frågat dem när du ringde hur du ska få dina pengar?

Tror du kommer få dem i posten i form av en ''check'', eftersom kontot inte finns. Sedan får du gå och lösa in checken på banken och sätta in pengarna på ditt nya konto
Citera
2013-09-26, 20:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av japppp
Kunde du inte frågat dem när du ringde hur du ska få dina pengar?

Tror du kommer få dem i posten i form av en ''check'', eftersom kontot inte finns. Sedan får du gå och lösa in checken på banken och sätta in pengarna på ditt nya konto

De kunde inte svara på något eftersom mina legitimeringsuppgifter inte funkade längre...

Jo det låter rimligt att det skulle komma en check. De kan ju inte bara sno ~20 000kr?
Citera
2013-09-26, 20:33
Medlem
latexxxsss avatar
Citat:
Hej!

Mvh

Har du legat på minus på kontot några gånger? För då kan banken anse att du inte är någon bra kund, och stänga av dig.
Citera
2013-09-26, 20:35
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av latexxxss
Har du legat på minus på kontot några gånger? För då kan banken anse att du inte är någon bra kund, och stänga av dig.
Har inte bankerna kontraheringsplikt?
Citera
2013-09-26, 20:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av latexxxss

Jo det har ju hänt ett par gånger.
Citera
2013-09-26, 20:39
Bannlyst
Jag sålde en grej på blocket och det var en kärring som blev fly förbannad för att jag skickade grejen en dag för sent.

Kan hon ha ringt nordea och de på så sätt spärrat det? Får banker göra det om de misstänker något sådant?
Citera
2013-09-26, 20:55
Bannlyst
... Vad jag menar, får banken stänga ett konto om de misstänker blocket-bedrägeri även om det inte finns något direkt bevis?
Citera
2013-09-26, 21:12
Medlem
Citat:
... Vad jag menar, får banken stänga ett konto om de misstänker blocket-bedrägeri även om det inte finns något direkt bevis?
Tror dom får lägga en tillfällig blockering. Har du fått nåt besked när kontot varit övertrasserat?
Citera
2013-09-26, 21:41
Bannlyst
Okej. Men de kan väl liksom inte ta mina pengar? Jag måste väl få en check eller på något vis få ut dem om de nu avslutat det helt?
Citera
2013-09-26, 21:43
Medlem
Citat:
Okej. Men de kan väl liksom inte ta mina pengar? Jag måste väl få en check eller på något vis få ut dem om de nu avslutat det helt?
Självklart får dom inte ta dina pengar bara sådär, hur skulle det se ut?
Citera
2013-09-26, 21:46
Bannlyst
Hej,

Om du loggar in på din internetbank och går till din inkorg, har du fått något meddelande från ditt konor där? Använder du kontot eller har det varit inaktivt under en längre period? Stod du själv på kontot? Använde du kontot till affärsverksamhet/donationskonto?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in