• 1
  • 2
2013-09-26, 23:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av apologi
Hej,

Om du loggar in på din internetbank och går till din inkorg, har du fått något meddelande från ditt konor där? Använder du kontot eller har det varit inaktivt under en längre period? Stod du själv på kontot? Använde du kontot till affärsverksamhet/donationskonto?

Hej, kan inte komma till inkorgen för att jag kan bara logga in på "enkel" inloggning.

Jag använder kontot dagligen och jag står själv på det.

Det användes endast som lönekonto
Citera
2013-09-26, 23:38
Medlem
Om kontot inte rörs på 12månader så kan det stängas, det kan det om du upprepade ggr övertrasserat också. Vilket står i avtalet för Nordeas konton (förmodligen liknande på andra bankerna)

Om kontot avslutats och en lön eller liknande skulle sättas in så kommer du troligtvis få ett utbetalningskort. Pengar som fanns på kontot tas inte ifrån dig.
En vanlig överföring från privatperson hamnar dock på en fellista och förs tillbaka till avsändaren.
Citera
2013-09-26, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av malevichh
... Vad jag menar, får banken stänga ett konto om de misstänker blocket-bedrägeri även om det inte finns något direkt bevis?
Ringer en privatperson kan denne inte på något vis få ett konto spärrat.. annat än sina egna konton förstås.
Polisärenden kan stänga konton men det skulle du bli varse.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in