2013-10-11, 14:40
Bannlyst
Någon här som använder en elapparat? Vet inte vad dom kallas men är två lappar med klister man sätter på musklerna som sedan pulserar så det blir blod genomströmning.

Är det några här som använder det?

Det borde med andra ord vara bra att använda på musklerna man ska träna pwo och post workout om jag själv får gissa med tanke på vad den gör för kroppen.

Tar gärna emot tips om hur ni använder eran och hur pass effektivt ni tycker det är.
Citera
2013-10-11, 15:42
Medlem
swiftos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chapter-II
B
Fråga till er
Hur håller ni och vad tycker ni funkar bäst när ni kör bänk eller smalbänk?

Jag älskar själva känslan man får när man håller stången på handflatan, får bättre kontakt och det känns bättre, men det är rena självmordet för mina handleder, dom började värka efter några set men det gick köra vidare ändå. Jag brukar köra så tills jag är uppe på tyngre vikter, då tar jag tummen runt stången annars blir det för mycket press på handleden tyvärr. Jävligt irriterande.

Hade även behövt tips på några bra triceps övningar som får tricepsen att gråta. Körde ett bra pass igår men hittade inte den där sjuka känslan som jag fick när jag körde biceps, där det faktiskt tog stop. Men med triceps igår kunde man bara köra och köra och köra, så antar att jag behöver någon ny övning så jag får ändra om det lite.

Godmorgon / C

Själv klämmer jag skiten ur stången som en CoC. Får riktigt bra grepp och underlättar belastningen så man kan lyfta tyngre.

Tycker small bänk är den bästa triceps övningen i kombo med tricpes pulldown med en modifiering ( http://www.youtube.com/watch?v=P3GwE...youtu.be&t=50s ). Oerhört bra pump övningen och bra blodflöde
Citera
2013-10-13, 02:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av swifto
Själv klämmer jag skiten ur stången som en CoC. Får riktigt bra grepp och underlättar belastningen så man kan lyfta tyngre.

Tycker small bänk är den bästa triceps övningen i kombo med tricpes pulldown med en modifiering ( http://www.youtube.com/watch?v=P3GwE...youtu.be&t=50s ). Oerhört bra pump övningen och bra blodflöde

Coc? nya ord för mig

Håller verkligen med dig om det, kör båda dom. Gör som han på videon fast jag drar ner cc en halvmeter så jag kan ha armbågarna rakt ut så hukar jag mig så tricepsen går längs ryggen, förstår du? satan vad det tar !
Citera
2013-10-13, 09:26
Medlem
Citat:
Coc? nya ord för mig

Håller verkligen med dig om det, kör båda dom. Gör som han på videon fast jag drar ner cc en halvmeter så jag kan ha armbågarna rakt ut så hukar jag mig så tricepsen går längs ryggen, förstår du? satan vad det tar !

Coc en grepp tränings manick står för captain of crush.

https://www.google.se/search?q=coc+c...iw=974&bih=466

I väntan på gympass har jag suttit och läst igenom hela din rapport, visst skippat några inlägg här och där men det jag läst var intressant.
Blir lite småsugen på att prova på insulin när man läser, även om du inte kör en massa kur just nu.
Men jag känns som det får bli insulin långt in i framtiden.

Hur många kurer har du i bagaget ?

Trevlig läsning Btw
Citera
2013-10-13, 13:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av krans
Coc en grepp tränings manick står för captain of crush.

https://www.google.se/search?q=coc+c...iw=974&bih=466

I väntan på gympass har jag suttit och läst igenom hela din rapport, visst skippat några inlägg här och där men det jag läst var intressant.
Blir lite småsugen på att prova på insulin när man läser, även om du inte kör en massa kur just nu.
Men jag känns som det får bli insulin långt in i framtiden.

Hur många kurer har du i bagaget ?

Trevlig läsning Btw

Tack för upplysningen, det där såg intressant ut. Har faktiskt väldigt bra greppstyrka, men hört av vänner att det är bra underarmsträning, och det är inte min starka sida direkt. Är det något att ha för att hjälpa till med underarmarna tror du?

Haha, jasså du blir sugen på insulin. Fast det jag inte ens använder det, komiskt eftersom jag har med börjat känna ett stort sug efter slin. Inget jag "behöver" men nu när man kör IGF och fått nyp om det här med att näringsupptaget blir bättre osv osv, så blir man sugen på att köra det. Post workout. Detta är såklart bara en tanke.

Har 2st årskurer i bagaget.

ha d fint
Citera
2013-10-13, 19:32
Medlem
Citat:
Tack för upplysningen, det där såg intressant ut. Har faktiskt väldigt bra greppstyrka, men hört av vänner att det är bra underarmsträning, och det är inte min starka sida direkt. Är det något att ha för att hjälpa till med underarmarna tror du?

Haha, jasså du blir sugen på insulin. Fast det jag inte ens använder det, komiskt eftersom jag har med börjat känna ett stort sug efter slin. Inget jag "behöver" men nu när man kör IGF och fått nyp om det här med att näringsupptaget blir bättre osv osv, så blir man sugen på att köra det. Post workout. Detta är såklart bara en tanke.

Har 2st årskurer i bagaget.

ha d fint

Personligen är jag helt ointresserad av greppträning på något sätt växer mina under armar i bra takt med resten av kroppen än så länge
Använder dock aldrig dragremmar eller någon sorts grepp hjälp.

Men ja Coc är väldigt bra under arms träning det är ju musklerna på underarmen som drar ihop greppet.
Om du scrollar ner lite på länken med bilder så ser du lite underarmar på folk som tränar mycke grepp.

Jaha oj, tänkte inte igenom det där helt.
Så många olika peptider och skit med konstiga namn att hålla reda på.
Men ja visst blir man sugen på slin då det ska vara det mest anabola ämnet vi känner till.

Tillsammans med AAS ska det ju vara ordentligt ös.
Det är något jag jag inte tänker röra än på några år om jag nu någonsin ska prova det.
Men kan ju inte heller säga säkert att jag kommer låta bli.
Citera
2013-10-13, 20:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av krans
Personligen är jag helt ointresserad av greppträning på något sätt växer mina under armar i bra takt med resten av kroppen än så länge
Använder dock aldrig dragremmar eller någon sorts grepp hjälp.

Men ja Coc är väldigt bra under arms träning det är ju musklerna på underarmen som drar ihop greppet.
Om du scrollar ner lite på länken med bilder så ser du lite underarmar på folk som tränar mycke grepp.

Jaha oj, tänkte inte igenom det där helt.
Så många olika peptider och skit med konstiga namn att hålla reda på.
Men ja visst blir man sugen på slin då det ska vara det mest anabola ämnet vi känner till.

Tillsammans med AAS ska det ju vara ordentligt ös.
Det är något jag jag inte tänker röra än på några år om jag nu någonsin ska prova det.
Men kan ju inte heller säga säkert att jag kommer låta bli.

Godkväll

Okej, skönt att slippa lägga ner tid på det. Det är något som är högt prioriterat hos mig.

Nu när vi ändå pratar om insulin så kan jag säga att jag kommer köra igång med slin i veckan eller veckan som kommer. Ska läsa på mer. Blir snabb insulin efter träning och ibland på vilodagar beroende på hur pass hårt jag tränat dagen innan. BP är schysst som hjälper mig med ett protokoll, blir spännande detta.
Citera
2013-10-13, 20:46
Bannlyst
Senare när jag fått mer koll och blivit säkrare på insulin så kommer det köras PWO. Sätter sticket hemma och tar en shake med protte och carbs, sedan har jag med mig dextro till gymmet ifall jag skulle få hypo.
Citera
2013-10-13, 23:32
Medlem
swiftos avatar
Citat:
Coc? nya ord för mig

Älskar övningarna, sjuk jävla pump som gör en invalid.
Ja, jag brukar göra så också ibland för att variera, ger rikligt med tryck.

Såg att du undra om coc var bra för underarmar, det tränar både greppstyrkan och underarmar - kan dock lätt få en inflammation om man kör coc bara lite hur som helst.

Om du vill bygga underarmar rekommenderar jag en övningen: Tänk dig marklyft, fast när du lyfter upp stången så låter du stången bara vara i typ 1min så du står rakt och håller bara i skivstången. Kör inte med galna vikter, det kommer kännas i underarmarna - tro mig!
Citera
2013-10-13, 23:41
Medlem
swiftos avatar
Citat:
Senare när jag fått mer koll och blivit säkrare på insulin så kommer det köras PWO. Sätter sticket hemma och tar en shake med protte och carbs, sedan har jag med mig dextro till gymmet ifall jag skulle få hypo.

Låter bra! Folk överdriver om att man inte kan köra humalog innan träningen, jag provade ett par gånger och gjorde precis som dig - så länge du har carbs med dig är det ingen fara Va beredd på ett galet tryck.

Vad kommer vara din max dos som du inte överskrider?

Beställ en glukosmätare här: https://www.abbott-diabetes.se/?id_site=1&id_item=178
Det är gratis och kommer vara användbart för att undviak hypo
Citera
2013-10-15, 12:47
Bannlyst
Citat:
Älskar övningarna, sjuk jävla pump som gör en invalid.
Ja, jag brukar göra så också ibland för att variera, ger rikligt med tryck.

Såg att du undra om coc var bra för underarmar, det tränar både greppstyrkan och underarmar - kan dock lätt få en inflammation om man kör coc bara lite hur som helst.

Om du vill bygga underarmar rekommenderar jag en övningen: Tänk dig marklyft, fast när du lyfter upp stången så låter du stången bara vara i typ 1min så du står rakt och håller bara i skivstången. Kör inte med galna vikter, det kommer kännas i underarmarna - tro mig!

Citat:
Låter bra! Folk överdriver om att man inte kan köra humalog innan träningen, jag provade ett par gånger och gjorde precis som dig - så länge du har carbs med dig är det ingen fara Va beredd på ett galet tryck.

Vad kommer vara din max dos som du inte överskrider?

Beställ en glukosmätare här: https://www.abbott-diabetes.se/?id_site=1&id_item=178
Det är gratis och kommer vara användbart för att undviak hypo

Tackar för tipsen

Kommer inte gå över 10iu iallafall. Får se, kanske sätter det idag PWO och gör en drink med vassle och dextro.

---------------

Axlar och bröst igår. Blev ett 3h pass, riktigt härligt var det ! öste på fint. Fokuserade inte på vikterna utan körde mer på känsla.

Nytt i kuren

Lagt till slin i kuren med och det kommer jag köra dom flesta dagarna post w. Sen IGF dom dagar jag kör armar, möjligtvis dagen efter armarna med, eller dagen innan.

Rekommenderar ingen att använda insulin om dom inte tränar för större mål, men nu kör jag mitt eget race och detta är något jag vill testa på att använda. Vet att det kan gå fel, och den risken tar jag.

Ska bli spännande detta, försöker hålla mig till ett bra BF och siktar på att lägga på mig lean mass.

Mat

Vaknade precis och det blev 40g vassle, tänkte laga lite kyckling och ris snart. Får se hur jag lägger upp maten om jag ska köra slin PWO idag. Osäker.
Citera
2013-10-15, 19:39
Bannlyst
Hejsan, har precis ätit klart kvällsmaten. Det blev ett 3h rygg och biceps pass, gick riktigt bra idag !

Dag 2 på insulin

Satte 4 IU PWO, och 5 IU Post, som pwo tog jag en shake med 4.5 dl juice och 4 skopor bcaa. Efter passet så åt jag ca 300g ris och köttfärs + ett glas juice.

Kvällen fylls av mer protte !

Time to grow
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in