Jag förstår helt Rockstar som tvekar/väntar med att släppa det till PC för visst piratkopieras det friskt men hade de kunnat svenska hade jag föreslagit dem att följa tanken Rocksteady hade angående piratkopiering av Batman: Arkham Asylum.
Där funkade det hur bra som helst i början och plötsligt kunde man inte använda grappler längre, vilket gjorde att man inte kom vidare.
Nå, en ny crack var snart ute och alla spelade vidare tills alla insåg att de gjort samma sak igen och den här gången tog det bra mycket längre tid innan det kom ut en crack...varpå alla köpte spelet.
Vanliga kopieringsskydd är närmast värdelösa.
Antingen har de som köpt spelet större problem än piraterna att kunna spela - Starforce som lysande exempel - eller så är det knäckt på fem minuter så alla kan spela - Assassins Creed-serien t ex - och då kan man lika gärna följa Stardock som släppte iaf två briljanta spel helt utan kopieringsskydd, vilket i längden lönade sig: folk betalade mer än vad de skulle gjort om de köpt det på vanligt vis.
Nå, jag som inte har någon konsol och inte tänker slänga ut pengar på att köpa en - särskilt när jag läser många rapporter om att det hackar och ser förjävligt ut i allmänhet - väntar gärna tills det släpps till PC.