Flashback bygger pepparkakshus!
2013-09-24, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kolonn
Jo, det är så mycket fel på spelet så det är löjligt. Dålig FPS. Kantutjämningen är obefintlig på mer än 10 meters avstånd. Det är uppenbart att ps3 och x360s dåliga hårdvara har förstört spelet väldigt mycket.

Det smartaste vore att släppa det till PC eftersom de har flest användare.

Vad är detta för jävla spammande? Skriv något vettigt om du ska överhuvudtaget skriva.

Smartaste för vem?

Rockstar vill ju givetvis tjäna så mycket pengar på möjligt. Jag vill också ha det till pc men du får väl vara realistisk. Piratkopiering är ett helvete för spelutvecklare
Citera
2013-09-24, 16:05
Medlem
Citat:
Jo, det är så mycket fel på spelet så det är löjligt. Dålig FPS. Kantutjämningen är obefintlig på mer än 10 meters avstånd. Det är uppenbart att ps3 och x360s dåliga hårdvara har förstört spelet väldigt mycket.

Det smartaste vore att släppa det till PC eftersom de har flest användare.

Tror knappast dom säljer mer till PC än vad dom gör till xbox + ps3, speciellt inte när 80% av alla "köper" det till PC
Citera
2013-09-24, 16:08
Medlem
Kolonns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbe89
Smartaste för vem?

Rockstar vill ju givetvis tjäna så mycket pengar på möjligt. Jag vill också ha det till pc men du får väl vara realistisk. Piratkopiering är ett helvete för spelutvecklare
Piratkopieringen är överdriven. Du vet om att det finns stor piratkopiering till Xbox 360 också va? Varför släpper dom det till den konsolen då?

Vilket argument
Citera
2013-09-24, 16:08
Medlem
Kolonns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeltVild
Tror knappast dom säljer mer till PC än vad dom gör till xbox + ps3, speciellt inte när 80% av alla "köper" det till PC
Så 80% av alla pc spelare laddar ner sina spel? Visa mig statistik, tack.
Citera
2013-09-24, 16:09
Medlem
Hej_tjos avatar
Förstår inte vad alla för helvete ska klaga, ja så klart kommer det bli bättre FPS och så vidare på PC.

Men vad förväntar ni er då ni köper ett sprillans nytt spel med grafik pressad till max till en 6 års gammal konsol? Inte kan man förvänta sig 100fps, nej.

Det är fullt spelbart på PS3, och riktigt bra grafik (kan ej uttala mig om Xbox 360)
Citera
2013-09-24, 16:12
Medlem
hockexxs avatar
Citat:
Jag anser att jag har rätt. PC har fler användare.

Kvalitétsmässigt skulle spelet kunna vara mycket bättre om det utvecklades exklusivt för PC. Dock så är det knappast en lika bra marknad för företagen och dom har mycket högre vinst på konsol.

Vinst är viktigare än volym, punkt slut! För att inte nämna att det knappast är säkert att det skulle sälja bättre på PC, troligtvis tvärtom.
Citera
2013-09-24, 16:17
Medlem
Kolonns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hockexx
Kvalitétsmässigt skulle spelet kunna vara mycket bättre om det utvecklades exklusivt för PC. Dock så är det knappast en lika bra marknad för företagen och dom har mycket högre vinst på konsol.

Vinst är viktigare än volym, punkt slut! För att inte nämna att det knappast är säkert att det skulle sälja bättre på PC, troligtvis tvärtom.
Jag är inte helt övertygad om att konsolerna skulle ha större användarbas. Titta på de största spelen på pc just nu: Tex. League of Legends, ett skitspel i min mening men har 70 miljoner spelare, varav 30 miljoner är aktiva idag.
Citera
2013-09-24, 16:18
Medlem
Citat:

Okej mannen, du har rätt! Bäst att du ringer till Rockstar och förklarar för dom vilket stort misstag dom gjorde!
Citera
2013-09-24, 16:20
Medlem
Kolonns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeltVild
Okej mannen, du har rätt! Bäst att du ringer till Rockstar och förklarar för dom vilket stort misstag dom gjorde!
GTA lär komma till PC förr eller senare, men de kunde prioriterat PC och de nya konsolerna istället för 10 år gamla sunkiga maskiner.
Citera
2013-09-24, 16:21
Bannlyst
Citat:
Tvärtom. Så mycket som jag vill hålla med dig har du fel. Dessutom är det färre med datorer som skulle klara GTA V. PC blir andrahandsval för Rockstar. Dom är medvetna om att fler köper det till konsol. Konsol = billigt . Det finns fler fattiga än rika här i världen.
Citera
2013-09-24, 16:23
Medlem
Citat:
Då är det ju ett skämt att släppa det till gamla konsoler.
Sluta snacka om saker du inte fattar ett skit om. Dom har utvecklat detta spelet i mer än 5 år. Kostnaden att utveckla det här spelet är över alla spel och filmer någonsin. Grunden till detta spel byggs på hårdvaran som är i Xbox 360 och PS3.

Och då ska dom bara skippa de 2 konsolerna som sålts i mer än 100 miljoner ex. för att kanterna inte är jämna och frameraten är dålig?
Citera
2013-09-24, 16:26
Medlem
Kolonns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adava
Tvärtom. Så mycket som jag vill hålla med dig har du fel. Dessutom är det färre med datorer som skulle klara GTA V. PC blir andrahandsval för Rockstar. Dom är medvetna om att fler köper det till konsol. Konsol = billigt . Det finns fler fattiga än rika här i världen.
Ett GTA V till pc med minimum-inställningar på samma nivå som till 360/ps3 nu, klarar de flestas datorer av. Det är ingen stark prestanda som krävs för att driva det. Därav ser jag användarbasen till PC som större.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in